collapse

Auteur Topic: Volwassen Bruidsmeiden  (gelezen 6483 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spin

  • Gast
Volwassen Bruidsmeiden
« Gepost op: 9 juni 2009, 19:28:49 »
ik lees net in een topic over een volwassen meisje dat bruidsmeisje gaat zijn, en dat dat niet zo raar is, zo doen ze het in amerika ook. Mijn vraag: is dat zo raar dan??????

Nou heb ik 6 jaar in australie gewoont en veel gewoontes overgenomen. Het verbaasd me toch, verlovingsringen zijn hier niet gewoon, maar bruidsmeisjes dus ook niet? wat is er nog meer? Ik wil toch mn vriendinnen vragen bruidsmeisje te zijn, als steun en toeverlaat en voor de fun. Bruidsmeisje is iemand die je helpt met je jurk, je rustig houd tijdens de spanning, je gerust steld en kalmeerd. Iemand die je helpt naar de wc gaan, als je een grote jurk hebt. iemand die je make-up bij zich houd en in de gaten houd dat het allemaal nog zit. Gewoon, iemand extra die er is voor jou en jou alleen. Uiteraard heeft de bruidegom ook zo iemand!
Maar das dus niet standaard hier? Nou ja, ik ben nooit standaard, dit kan er ook wel bij.  :tongue:

ben wel benieuwd waar ik nog meer tegen aan ga lopen. Dat mn verloofde mee gaat jurken passen, op pinksterzondag trouwen en de ambtenaars liever overslaan, mn eigen jurk breien, dat weet ik dat dat appart is. Maar ben benieuwd wat nog meer.

oh, noemen jullie je verloofde verloofde? Ik bedoel, als je het over hem hebt, of hem voorsteld. Is in australie wel gewoon, maar hier zeker ook niet.

Tigru

  • Gast
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2009, 21:57:36 »
In Nederland is dat inderdaad heel anders. Mijn As (Verloofde hoe je het ook wilt noemen) stel ik gewoon voor als mijn vriend, niet speciaal als mijn verloofde eigenlijk.

Bruidsmeiden zijn hier inderdaad niet gebruikelijk. Bij mij is mijn getuige in de functie van "spullen sjouwen" samen met mijn broertjes die CM zijn. Mijn getuige helpt me (misschien samen met mijn zusje) in mijn jurk.

Mijn As weet idd niet wat voor een jurk ik heb.

Hier in Brabant is het "normaal" dat je aan het einde van het feest een hapje krijgt. Wij geven worstenbroodjes weg bijvoorbeeld.

Ik heb geen verlovingsring. Maar dat is meer omdat wij samen besloten hebben om op korte termijn (vriend is militair en moet naar Afghanistan) te gaan trouwen.

Vrienden van ons trouwen vrijdag, zijn al 1,5 jaar verloofd en zij heeft inderdaad een prachtige verlovingsring.

Weggeven is hier ook niet gebruikelijk, is overgewaaid uit Amerika geloof ik.

LovelyMe

  • Gast
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2009, 22:13:39 »
Het is maar wat je er zelf van maakt. Ik heb wel een verlovingsring (ofja, in mijn vriendschapsring is een steentje gezet als teken van verloven). Mijn steun en toeverlaat die dag is mijn CM :). Volwassen bruidsmeisjes vind ik persoonlijk helemaal niks. Wij hebben helemaal geen bruidsmeisjes/kinderen ofzo.

Mijn jurk is top secret voor mijn aanstaande! Dat is wel redelijk normaal hier geloof ik. Ik wordt wel weggegeven, dat zie je meer bij kerkelijke huwelijken geloof ik. En mijn verloofde noem ik tegenover vrienden gewoon mijn vriend. Vind verloofde zo... ik weet niet, raar klinken? :biggrin:.

Ik heb dan wel weer een kousenband, maar gooi geen bruidsboeket weg. Het is maar of je de traditie leuk vindt. Ik merk toch wel veel verschillen tussen Amerika/Australie en Nederland. Maar volgens mij zijn alle bruiloften anders. Kijk maar eens naar Marrokaanse of Joodse bruiloften.

Maak d'r gewoon jouw feestje van zou ik zeggen :biggrin:.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2009, 22:52:37 »
Iedereen moet doen wat ie wilt, maar persoonlijk vind ik volwassen bruidsmeisjes echt helemaal niks!

Hypnotic

  • Gast
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #4 Gepost op: 9 juni 2009, 23:03:23 »
ik vind al (nouja de meeste dan) die tradities helemaal kul (wie heeft dat allemaal uberhaupt verzonnen zeg!)
je eigen keuzes maken, dat is pas origineel!
ik heb een volwassen 'slaaf' (een vriendin die me de hele dag in de watten gaat leggen, en helpen, helemaal goed),

Vanessa

  • Gast
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2009, 00:19:44 »
Ik heb drie volwassen bruidsmeisjes.

Vind het ten eerste leuk om mn beste vriendinnen op deze manier toch een soort van taak te heben gegeven.

En ik vind het ook wel fijn dat zij die dag mn steun en toeverlaat zijn (daar hoeven ze natuurlijk niet per se bruidsmeisje voor te zijn).

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik in eerste instantie heb getwijfeld, ook omdat het in NL (nog) niet heel erg gebruikelijk is, maar het leek mij toch wel heel erg leuk, vandaar dat ik het gewoon gedaan heb.

Lekker doen waar jij zin in hebt!

Ratatosk

  • Gast
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2009, 09:18:32 »
Ik ben 100% nederlands maar ik vind volwassen bruidsmeisjes normaler dan kinderen als bruidsmeisjes.
Aan kinderen heb je 'niks' en de volwassen dames kunnen je helpen met vanalles en nog wat.
Zelf heb ik geen bruidsmeisjes. Wel een getuige en twee cm's, en verder denk ik het wel met AS af te kunnen :wink:.

Puma in love

  • Gast
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #7 Gepost op: 10 juni 2009, 09:34:07 »
Oh, ik ben geen Nederlandse, dus misschien telt mijn mening niet eens  :dry:
Maar ik vind volwassene bruidsmeisjes helemaal super! Ik vind juist raar om iemand anders z'n kinderen als je bruidskinderen te vragen. Waarvoor??? Wij hebben zelf helemaal geen bruidsmeisjes gehad, trouwens.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #8 Gepost op: 10 juni 2009, 10:02:03 »
Ons eigen zoontje is ons "bruidskind" in die zin dat hij de ringen mag aangeven en gewoon mooi aangekleed bij ons hoort. Voor de rest zie ik het nut ook niet zo.
Volwassen bruidsmeiden zou ik kunnen begrijpen wat het nut betreft. Maar in Amerika vind ik het vaak zo zielig. Een hele rits vrouwen die, ondanks hun figuur, bouw en smaak, gehuld zijn in dezelfde truttige jurken met hetzelfde opgestoken haar. Vind het soms echt bijna misdadig, hoe durf je je vriendinnen, volwassen vrouwen, aan te kleden als kitscherige worstenbroodjes op jouw grote dag? :tongue:

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #9 Gepost op: 10 juni 2009, 11:07:40 »
Ik had zelf 6 volwassen bruidsmeisjes... We hadden ze niet een jurk opgelegd en ook geen kapsel, maar alleen met ze afgesproken dat ze in het blauw kwamen... Dus ze zagen er niet uit als kitserige worstenbroodjes...

 [attachment=10634:bruidsmeisjes.jpg]

Maar ja, bij ons is het gewoon vanwege het deur-openen-ceremonie en ja, ze zijn echt een grote steun en toeverlaat...
bovendien hadden we de grootste lol... Zelf ben ik ook een paar keer bruidsmeisje geweest en meestal moesten we in een bepaalde kleur komen, maar soms was dat niet eens verplicht en mochten we aan wat we wilden.. het is maar hoe je het zelf wilt invullen...

Verder had ik ook een verlovingsring, die draag ik nu nog steeds erbij.. Een vriendin van me heeft zich ook weg laten geven door haar vader, maar dat paste gewoon helemaal bij de locatie...

Ik denk dat je het gewoon zo moet doen als dat je zelf zou willen... dan is niks raar...
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2009, 11:11:30 door Kity »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #10 Gepost op: 10 juni 2009, 11:23:58 »
@ Kitty: Prachtig!! Dat vind ik nou mooi! Allemaal verschillend en toch duidelijk een eenheid!! Helaas zie je vaak bij van die lekkere programma's als Bridezilla of zoiets al die bruidsmeisjes, ook de iets te mollige, gepropt in een glanzend jurkje, met allemaal hetzelfde kapsel, waarbij de bruid in woede ontsteekt als een van de meisjes het waagt haar haar te verven, zodat ze niet meer bij de rest past... :laugh: Dat was mijn associatie.

dory

  • Gast
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #11 Gepost op: 10 juni 2009, 11:29:07 »
[quote name=\'Inx\' post=\'236933\' date=\'10 June 2009, 10:02\']Ons eigen zoontje is ons "bruidskind" in die zin dat hij de ringen mag aangeven en gewoon mooi aangekleed bij ons hoort. Voor de rest zie ik het nut ook niet zo.
Volwassen bruidsmeiden zou ik kunnen begrijpen wat het nut betreft. Maar in Amerika vind ik het vaak zo zielig. Een hele rits vrouwen die, ondanks hun figuur, bouw en smaak, gehuld zijn in dezelfde truttige jurken met hetzelfde opgestoken haar. Vind het soms echt bijna misdadig, hoe durf je je vriendinnen, volwassen vrouwen, aan te kleden als kitscherige worstenbroodjes op jouw grote dag? :tongue:[/quote]

Ben ik helemaal mee eens! Zie het nut niet ervan in.

Kity ziet er prachtig uit!

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #12 Gepost op: 10 juni 2009, 11:33:35 »
[quote name=\'Inx\' post=\'236969\' date=\'10 June 2009, 11:23\']@ Kitty: Prachtig!! Dat vind ik nou mooi! Allemaal verschillend en toch duidelijk een eenheid!! Helaas zie je vaak bij van die lekkere programma's als Bridezilla of zoiets al die bruidsmeisjes, ook de iets te mollige, gepropt in een glanzend jurkje, met allemaal hetzelfde kapsel, waarbij de bruid in woede ontsteekt als een van de meisjes het waagt haar haar te verven, zodat ze niet meer bij de rest past... :laugh: Dat was mijn associatie.[/quote]

Nou, daar was ik dus bang voor, ik houd daar helemaal niet van en tja, het zijn allemaal volwassenen.. ze weten heus wel hoe ze zich moeten kleden.. het leuke was eigenlijk dat ook mijn vriendinnen erg druk waren met het verzinnen van hun outfit en kapsel en make-up, dus we leefden er allemaal naartoe... was zo gezellig...

Bij de bruiloft van mijn zwager hadden al zijn vrienden dezelfde kleur stropdas.. was ook zo mooi om te zien.. en wat bleek, de hele familie was overdag in het roze en 's avonds in het paars... hahahaha... toeval, maar wel leuk...

xbruidjex

  • Gast
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #13 Gepost op: 10 juni 2009, 12:07:47 »
Ik heb ook 2 volwassen bruidsmeiden. Mijn 2 beste vriendinnen. We zijn met zn 3tjes op zoek geweest naar 2 dezelfde jurken voor hen die ze allebij mooi vonden en pasten. De kleur maakte niet uit en ook het model niet.
Mijn vriendinnen zullen me de hele dag helpen, van jurk aantrekken tot kadootjes aan nemen.

Mijn vriend heeft al een kindje en hij mag de ringen komen brengen. Maar we zien hem niet als bruidsjonkertje. Want dat vinden we onzin.

Ratatosk

  • Gast
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #14 Gepost op: 10 juni 2009, 12:23:48 »
[quote name=\'Puma in love\' post=\'236919\' date=\'10 June 2009, 09:34\']Oh, ik ben geen Nederlandse, dus misschien telt mijn mening niet eens  :dry:[/quote]

Duh zo bedoel ik het toch niet *hug*.
Maar de topicstarter had het erover dat zij uit Australiƫ komt.

Swiffer

  • Gast
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #15 Gepost op: 10 juni 2009, 13:42:01 »
Mijn getuige is ook tevens mijn bruidsmeisje, al zit ze niet vastgeroest aan die titel.. ze zorgt wel dat mijn jurk mooi ligt, en dat mijn make up e.d in de buurt zijn, maar verder.. we hebben wel ene klein jonkertje van 2,5 jaar die de ringen weggeeft.. Maar das weer heel anders.

Als jij een volwassen bruidsmeid wil, mag dat toch lekker??? hier word dat gewoon eerder gezien als Ceremoniemeester of getuigen met extra taken, het is maar net welk naampje je het beestje geeft..

~M*M~

  • Gast
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #16 Gepost op: 10 juni 2009, 13:45:39 »
gewoon doen hoor.
ik heb met mijn beste vriendinnetje ook afgesproken dat zij mijn maid of honour gaat worden.
nu ik wat beter contact heb met mijn zusje wil ik haar ook vragen. leuk toch.

ik heb niet zo veel met kleine kinderen, dus geen bruidskindjes voor mij.

spin

  • Gast
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #17 Gepost op: 11 juni 2009, 09:03:26 »
uiteraard ga ik doen waar ik zin in heb!!!! ik ben in niets standaard, dus dit ook niet, geloof dat de meesten om me heen daar al lang aan gewend zijn. Maar soms zijn er van die dingen die ik volstrekt normaal vind en waarvan ik ook dacht dat die normaal zijn hier, en dat mensen dan zoiet hebben van "wat?" Ik ben gewoon in NL opgegroeid en ben van mn 18e tot 26e in Australie geweest. Volgend jaar gaan we terug, maar dan permanent.

Maar ik was dus gewoon nieuwsgierig, hoe dat hier gaat.

In Australie zijn bruidsmeisjes gewoon, maar ik heb nog nooit gehoord dat iedereen dezelfde jurk aan moet. dat kan toch niet. Wel is het zo dat iedereen daar strapless jurken aan heeft. een en al verschrikking, ik vind het op modellen al niet staan, het laat precies die delen zien die niet mooi zijn en maakt ze nog ff lelijker. Als je een beetje beweegt dan steekt de bovenkant van je borst eruit en zie je vetrollen. Vetrollen die niet eens vetrollen zijn, maar gewoon huidplooien die zelfs de modellen ehbben dus (zag het laatst in een boek). Het kleed echt niet mooi af, zeker niet bij iedereen. Zag wel dat ze hier ook populair zijn, ik vind dat zo zonde. Maar goed, mijn smaak he.

Maar het idee, dat je gesteund wordt door een groep vrouwen, vind ik wel wat. Ik heb een tijdje een vriendenkring gehad waar we veel speciale vrouwen dingen deden. Rituelen enzo. Allemaal vrij simpel hoor, geen secte oid. Allemaal gewoon voor de leuk, alhoewel we het dan wel weer serieus namen als dat nodig was.

Heb me een beetje ingelezen in hoe andere culturen dat doen. Bij een las ik dat de mannen alle vrouwen opjagen. de bruidegom probeert de bruid te vangen, maar de andere dames beschermen haar. Zo ontstaat er een hele wedstrijd. Lijtk me wel grappig eigenlijk, zeker om te zien hoe een heel dorp hiervoor uitloopt. Ik meen dat dit in de omgeving India was.

Bruidskindjes zijn gewoon schattig, verder niet denk ik. Geen kinderen in de vriendenkring, dus dat zullen we niet hebben.

gr.

Spinnetjje

Sjoco

  • Gast
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #18 Gepost op: 11 juni 2009, 12:44:45 »
Wij hebben 3 kleine bloemenmeisjes en twee volwassen bruidsmeiden, die helpen mij met de jurk e.d.
Van die drie kleine verwachten we niets, alleen t bloemblaadjes strooien in de kerk  :biggrin:

Verder hebben we nog 2 bruidskinderen die de liturgie uitdelen in de kerk en de ringen mogen brengen, en een taakje krijgen op de receptie (als ze nog zin hebben tegen die tijd hahaha)

Onze bruidsmeiden en bloemenmeisjes zijn wel in dezelfde jurk gekleed, vond t wel leuk, terwijl ik er normaal niet zo voor ben. Ze zien er erg leuk uit in hun (sorry spin) strapless jurkjes. Ze hebben dan ook hele kleine maatjes, het staat hen erg mooi. Denk zeker dat niet iedereen dezelfde soort jurken aan kan, want we hebben nu eenmaal niet allemaal hetzelfde figuur. Zelf heb ik ook eens strapless jurk en ik heb er echt geen plooien in hoor. Maar smaken verschillen (gelukkig)  :biggrin:

Wij hebben t opgelost door de meiden mee te nemen bij t uitzoeken van de jurk, zodat ze ook een jurk aan hebben waar ze zich goed in voelen, ze zijn 19 en 20 en vinden t zelf ook een hele eer. Ben erg blij met deze 2 dames!

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Volwassen Bruidsmeiden
« Reactie #19 Gepost op: 11 juni 2009, 16:20:06 »
Wow kitty wat ziet dat er mooi uit zeg :biggrin:

Hahah ik moet gelijk aan Rachel denken in Friends die ook bruidsmeisje is op Barry en Mindy's trouwen, die vreselijke paarse/roze (hang me er niet aan op) jurk met die strik op dr kont...  :blink:

Ontopic - wij hadden alleen mijn neefje die de ringen kwam brengen...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards