collapse

Auteur Topic: Zoveel Te Doen!  (gelezen 8564 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Ruby*

  • Gast
Zoveel Te Doen!
« Gepost op: 8 juli 2008, 12:28:07 »
Zo, na toch al een jaartje hier rondgedwaald te hebben is het nu mijn beurt om me echt vol in de voorbereidingen te gaan storten! We hebben vorige zomer al de locaties geboekt en ik heb in januari mijn jurk uitgezocht. Daardoor had ik al de hele tijd het gevoel dat alles op schema lag. Toen kwam er het afstuderen - mijn (BA) scriptie heb ik afgerond met een 8,5! Vorige week maandag heb ik mijn laatste paper ingeleverd.

Nu dus de tijd voor de volgende ronde regelzaken. Maar wat is dat veel opeens, haha!

Anyway, wat ik nu heb geregeld:
- Ondertrouw - volgende week dinsdag
- Save the date kaartjes ontworpen (moet nog verder afmaken)
- Met mijn moeder een afspraak om maandag aan de extra info brochures voor gasten uit het buitenland te maken (accomodaties, contactpersonen, etc.).

Wat ik wil doen voordat we op vakantie gaan (9 augustus):
- Afspraak maken om zelf onze trouwringen te maken (zolang de afspraak maar staat, ben ik al tevreden)
- Gastenlijst finaliseren
- Save the date kaartjes en brochures afmaken, drukken en versturen
- Eerste afspraak met een fotograaf
- Eerste passing trouwjurk
- Langsgaan bij bloemist
- Trouw website afmaken
- Amazon cadeaulijst afmaken
- Afspraak taart maken?

Er zijn nog wel een zooi dingen die moeten gebeuren, maar dit vind ik wel een mooi lijstje voor nu!

Wat ik in feite wil zeggen is, dat ik de komende tijd wel wat actiever zal zijn, haha!

rupsje

  • Gast
Zoveel Te Doen!
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2008, 15:17:58 »
Leuk hoor, dat het nu allemaal dichterbij gaat komen!  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:
Het geeft vast een heerlijk gevoel dat je je scriptie hebt afgerond en dat je je nu volledig op je bruiloft kunt gaan richten.
Er moet nog een hoop gebeuren zie ik, maar dat gaat vast helemaal goed komen. Succes!

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Zoveel Te Doen!
« Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2008, 15:21:21 »
Als ik dit zo lees dan besef ik dat ik ook wel in een zwart gat ga vallen als de locatie eenmaal is geregeld :tongue: dan heb ik alleen mn jurk en met de rest word het wachten! :tongue:
Spannend!

Novemberbruid

  • Gast
Zoveel Te Doen!
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2008, 11:28:36 »
Ik zal ook wel wat actiever gaan worden. 17 november is voor ons de grote dag en behalve mijn jurk, de locatie en de muziek hebben we nog helemaal niets geregeld. Nou ja, we zijn al in ondertrouw sinds januari en we hebben ook al een kaart uitgezocht. Nog genoeg te doen dus.

Wat leuk dat jij ook in november gaat trouwen! Moet je ook aan iedereen uitleggen waarom je niet in de zomer gaat trouwen?

vergeet ik helemaal te zeggen dat we de ringen ook al besteld hebben! En mijn afspraak bij de kapper staat ook al.

Lijstje wordt steeds korter zo  :wink:

joel&sylvia

  • Gast
Zoveel Te Doen!
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2008, 14:05:58 »
Veel plezier en succes met alles regelen!!

*Ruby*

  • Gast
Zoveel Te Doen!
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2008, 20:06:31 »
Rupsje - dankje!

Dinyb - nouja, een zwart gat was het niet hoor! En jij gaat toch ook studeren?

Novemberbruid - zoooo jij bent al veel verder dan ik haha. Ja mensen vragen wel altijd naar waarom die datum en dan leg ik uit dat we 23 november met elkaar kregen, maar dat zondag geen relaxte dag is qua bruiloft regelen en dat 22-11 ook een mooie datum is! Ik zou ook niet graag in de zomer trouwen, ben best panisch voor wespen haha. Gelukkig heb je die niet in november!

Joel&sylvia - dankje!

Vandaag ben ik met een vriendin aan de gang gegaan met het lijstje en heb al heel wat gedaan alweer!

- Afspraak gemaakt met De tafel van 18 voor een gesprek over taarten
- Zelf trouwringen maken de twee data besproken (ontwerpbespreking & workshop zelf) dus dat is fantastisch!
- Een tweetal fotografen gebeld/gemaild voor een eerste contact, van de eerste al een offerte die ik te duur vind (maarja), de wteede moet nog terugbellen.
- Een DJ gemaild voor een eerste contact
- Wedding list op Amazon aangemaakt en mooie dingen uitgezocht
- Gastenlijst bijna gefinaliseerd (op een ietwat netelige familiekwestie na)
- Save-the-date kaartjes besteld

Zo'n forum is toch erg fijn! De tafel van 18 had ik eerst afgeschreven, omdat ze maar geen info loslieten, maar toen een stel hier hun taart voor 70 personen en een ERG scherpe prijs plaatste, heb ik ze toch maar gebeld! John Hunt heb ik ook via hier gevonden, evenals zwartmetsuiker (maar die vind ik dus te duur).

Als ik de kaartjes binnen heb, zal ik een foto maken en plaatsen.

Ohja en ik heb ook met die vriendin besproken hoe om te gaan met alle VIPs van de dag, aangezien we een soort van 4 ceremonimeesters hebben (maar toch niet). Het is toch ingewikkeld om Nederlandse gebruiken met Engelse te combineren soms, maar uiteindelijk is er wel een mouw aan te knopen.

Oh En die vriendin had zelfs nog een goede tip voor een kapper! Woehoe! Productief dagje dan toch!
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2008, 20:07:15 door *Ruby* »

Novemberbruid

  • Gast
Zoveel Te Doen!
« Reactie #6 Gepost op: 14 juli 2008, 14:04:03 »
Zo dat schiet lekker op. Over de taart hoeven wij ons niet druk te maken, die krijgen we kado. We zien 17 november dus wel wat voor taart we hebben!

Ik wilde ook persé niet in de zomer. Met warm weer ben ik absoluut niet op mijn best, kan er heel slecht tegen. Daar komt bij dat in de zomer trouwen ook geen mooiweergarantie geeft. Mijn zus trouwde in augustus aan het einde van een hittegolf: 's ochtends nog prachtige foto's gemaakt en vanaf het moment dat ze het gemeentehuis uitkwamen alleen maar regen....

Wij gaan volgende week eens even druk bezig met wat dingen regelen, dan hebben we allebei vakantie.

Succes met regelen!

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Zoveel Te Doen!
« Reactie #7 Gepost op: 14 juli 2008, 15:38:46 »
Citaat
Novemberbruid - zoooo jij bent al veel verder dan ik haha. Ja mensen vragen wel altijd naar waarom die datum en dan leg ik uit dat we 23 november met elkaar kregen, maar dat zondag geen relaxte dag is qua bruiloft regelen en dat 22-11 ook een mooie datum is! Ik zou ook niet graag in de zomer trouwen, ben best panisch voor wespen haha. Gelukkig heb je die niet in november!

Dat hadden wij met de ondertrouw :tongue: Wij hebben op 22-11 een relatie gekregen en wilden op die dag ook in ondertrouw.. maar 22-11-2009 valt op een zondag.. :tongue:

*Ruby*

  • Gast
Zoveel Te Doen!
« Reactie #8 Gepost op: 15 juli 2008, 09:55:30 »
Novemberbruid - oeh een verassingstaart, spannened! En ook wel fijn dat je er niet over na hoeft te denken ;-) Onze diner/feestlocatie heeft ook nog een open haard in de zaal, dus dat vind ik helemaal te gek & lekker herfstig!

Diny - ja we mogen wel in een zgn. 24-uurs maatschappij leven, de zondag blijft moeilijk!

Donderdag a.s. hebben we nu ook een afspraak met een fotograaf (John Hunt) staan. Spannend!

Novemberbruid

  • Gast
Zoveel Te Doen!
« Reactie #9 Gepost op: 15 juli 2008, 16:28:04 »
Goh, we blijken al meer geregeld te hebben dan ik dacht. Fotograaf en videograag hebben we namelijk ook al. Mijn vader maakt de foto's en een goede kennis gaat filmen. Volgens mij moet ik maar eens een echt lijstje gaan maken  :)


Open haard???!! Oh dat is lekker zeg. Lekker knus!

*Ruby*

  • Gast
Zoveel Te Doen!
« Reactie #10 Gepost op: 15 juli 2008, 19:27:11 »
Nou we zijn in ondertourw hoor! Het duurde bij elkaar wel 10 minuten denk ik haha. Maar daarna lekker wat drankjes wezen drinken en uit eten geweest - was wel heeeel gezellig en lekker om zo met zijn tweetjes te zijn en ites officieels te vieren! Row heeft ook gisteren zijn rij-examen gehaald, dus het was een dubbel-viering. :-)

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Zoveel Te Doen!
« Reactie #11 Gepost op: 16 juli 2008, 21:41:53 »
Leuk, dubbel gefeliciteerd dan! Even over het trouwen in de herfst/winter: ik moet het nu óók al uit gaan leggen haha :wink: Vorige week waren er in mijn omgeving zo'n 5 stellen die zijn getrouwd. Ik weet zo'n beetje zeker dat wij volgend jaar december één van de weinigen zijn die trouwen. Dus het maakt het ook iets exclusiever, vind ik! En daarbij vind ik het meestal veel te warm in de zomer. Ik heb nú al zin in de winter... Sinterklaas, Kerst, lichtjes, kou, lekker in de zon fietsen met m'n wanten aan... Heerlijk! Dát weer past bij mij, niet hitte, zweet en felle zonnestralen :wink:

Suzanne14

  • Gast
Zoveel Te Doen!
« Reactie #12 Gepost op: 17 juli 2008, 09:56:15 »
Leuk zeg!!! Wij trouwen ook in November, op de 19e om precies te zijn. Vanaf die datum in 1998 zijn we een setje samen, dus helemaal gaaf. En ik vind het ook wel fijn om niet in de zomer te trouwen, het heeft zoveel voordelen! En het weer, ja, het kan zoals je ziet in juli ook novemberweer zijn...!

@ Ruby: Grappig! Onze locatie heeft ook een openhaard in de feestruimte! Ook toevallig bij de Kalkovens in huizen? Zou grappig zijn, alle novemberbruidjes naar de kalkovens!

Wij zijn ook al een eind met de voorbereidingen; ik heb mijn jurk, alleen moet hij nog binnenkomen en versteld worden. Schoenen en lingerie koop ik waarschijnlijk ook daar. We hebben de locatie en de trouwlocatie vastgelegd. Vanavond en zaterdagavond gaan we voor een band kijken. Maandag een afspraak met de fotograaf. Kapser (met visagie) is ook al vastgelegd. Voor vervoer hebben we ook al afspraken lopen.
Na onze vakantie (over twee weken) gaat mijn a.s. zijn pak uitzoeken en gaan we op jacht naar de ringen! Dan moeten we nog de taart, de uitnodigingen (maken we zelf, zijn grafisch vormgevers), decoratie van beide locaties, bloemen, bedankjes (hebben we ook al uitgezocht). Dat was het wel zo'n beetje op wat minidingetjes na!

Ik ben pas gevraagd half april dit jaar, en ik moet bekennen dat ik het wel even warm kreeg toen ik las dat een heleboel bruiloften ruim een jaar van tevoren al gepland werden! Maar, ik moet zeggen, we hebben het aardig ingehaald dacht ik zo....

*Ruby*

  • Gast
Zoveel Te Doen!
« Reactie #13 Gepost op: 17 juli 2008, 10:06:14 »
Hakkie - ohhh ja, ik ben ook echt zo'n knusse winterfanaat! Kerst is helemaal mijn ding, al die lichtjes enzo haha. En inderdaad, wat exclusiever om dan te trouwen en je hebt minder meoite met locaties en alles te boeken.

Suzanne - nee onze locatie is in Alkmaar, het Hertenkamp, maar dat was wel grappig geweest ja! Jullie hebben het zeker ingehaald hoor! Jeetje! Je hebt ook geen jaar nodig om te plannen hoor, maar voor sommige mensen geeft het wat rust dat je de tijd kunt nemen. Spannend hoor!

Vanavond bij de fotograaf langs, ook spannend. Oh en we krijgen er een nieuw huisgenootje bij: Igor de Engelse Bulldog!! Leuk he?

Margy

  • Gast
Zoveel Te Doen!
« Reactie #14 Gepost op: 17 juli 2008, 10:10:03 »
[quote name=\'*Ruby*\' post=\'170492\' date=\'11 July 2008, 20:06\']Rupsje - dankje!

Dinyb - nouja, een zwart gat was het niet hoor! En jij gaat toch ook studeren?

Novemberbruid - zoooo jij bent al veel verder dan ik haha. Ja mensen vragen wel altijd naar waarom die datum en dan leg ik uit dat we 23 november met elkaar kregen, maar dat zondag geen relaxte dag is qua bruiloft regelen en dat 22-11 ook een mooie datum is! Ik zou ook niet graag in de zomer trouwen, ben best panisch voor wespen haha. Gelukkig heb je die niet in november![/quote]

ben zelf allargisch voor wespen, maar heb me pen bij me, in n tasje voor t geval dat k geprikt worden
mag toch hopen van niet, anders mogen ze me trouwen op de ehbo :S
had r niet eens aan ged8 haha.... verdomme anders had k in de winter ook wel wille trouwen hahaha
ren al gillend weg als n klein kind als ik r een zie, me vriend en ik zijn egt n getrained team.. ik ren weg, hij slaat m dood :tongue:

*Ruby*

  • Gast
Zoveel Te Doen!
« Reactie #15 Gepost op: 17 juli 2008, 14:47:51 »
Ha Margy,

Ik heb wel een keer een sessie bij een hypnotherapeut gehad en dat helpt wel! Ben nog wel bang, maar na de eerste schrik kan ik er veel beter mee omgaan. het is toch niet fijn om altijd maar weer weg te moeten rennen, zeker als je op bezoek bent bij iemand. Ik zal alleen niet gauw weer in de (za)zomer naar een attarctiepark gaan, was een keer in Walibi World en daar was het zoooo erg. Ben na een halfuur weer vertrokken :-S

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards