collapse

Auteur Topic: Priester Verpest Huwelijk  (gelezen 3124 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Priester Verpest Huwelijk
« Gepost op: 9 juli 2008, 01:09:38 »
Citaat
Een priester heeft zich in Groot-Brittanniƫ de woede van het bruidspaar op de hals gehaald. Tijdens de ceremonie stuurde hij namelijk het 2-jarig zoontje van de man en vrouw weg uit de kerk, omdat het kind te veel praatte naar zijn zin.

De priester kon het niet waarderen dat het mannetje de naam van zijn vader herhaalde toen de geestelijke deze uitsprak. "Dit is een wettelijke ceremonie en ik kan dit niet toelaten. Zou iemand hem naar buiten kunnen brengen?" Het ventje moest dus de kerk verlaten, maar niet alleen. Zijn grootmoeder 'mocht' ook vertrekken toen zij aangaf het er niet mee eens te zijn. Het bruidspaar had geen goed woord over voor de priester: "Een huwelijk zou de mooiste dag uit het leven van een meisje moeten zijn, maar de priester heeft mijn huwelijk verpest."

Voor de huwelijksvoltrekking had de priester al aangegeven liever geen kinderen bij de ceremonie te hebben, omdat hij van mening is dat kinderen daar niets te zoeken hebben. Verder had hij de vader van de bruid verboden om met een wandelstok zijn dochter naar het altaar te begeleiden. De man lijdt aan artritis en is dus afhankelijk van zijn stok.

Wat vinden jullie: Mag de priester dit maken?
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2008, 01:10:01 door Dinyb »

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Priester Verpest Huwelijk
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2008, 06:10:04 »
[color=\"#6600CC\"]Ik vind het een beetje een nare/rare man! Ik zou goed klagen bij de gemeente :)[/color]

ATB

  • Gast
Priester Verpest Huwelijk
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2008, 07:31:15 »
Ik heb het idee dat deze priester zijn boekje ernstig te buiten is gegaan.
Klagen bij de gemeente heeft geen zin denk ik, wel als je de klacht bij zijn suprieuren legt.
Deze man is daar naar mijn mening NIET op zijn plaats.

rupsje

  • Gast
Priester Verpest Huwelijk
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2008, 08:00:24 »
No way dat die priester dit mag doen! Je hoort je aan te passen aan de wensen van het bruidspaar, en in dit geval
hoort het zoontje (en opa MET stok) erbij. Kun je dat niet, dan moet je geen huwelijk in gaan zegenen.
Hij was zeker vergeten dat ie zelf ooit ook kind is geweest...

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Priester Verpest Huwelijk
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2008, 10:16:16 »
Naja, als die priester van te voren al had aangegeven dat hij kids bij de ceremonie niet moet, dan verbaast dit verhaal me niks. Misschien hadden de ouders bij voorbaat al een andere priester moeten zoeken?

Tuurlijk is het ontoelaatbaar btw.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Priester Verpest Huwelijk
« Reactie #5 Gepost op: 9 juli 2008, 15:41:24 »
Ik vind dit echt belachelijk! Ik weet ook wel dat het storend kan zijn, maar om nu gelijk iemand weg te sturen. Je weet van te voren dat kinderen niet goed stil kunnen zijn op die leeftijd.

Wij hebben volgend jaar ook een kind van 11 maanden op onze trouwdag, mijn petekind. Maar als hij zijn mond niet kan houden en je wilt niet dat zo'n kindje de voltrekking verstoord, moet je het van te voren aangeven dat hij/zij er niet bij mag zijn. Ik vind het wel grappig als hij af en toe wat brabbeld  :biggrin:

happygirl

  • Gast
Priester Verpest Huwelijk
« Reactie #6 Gepost op: 9 juli 2008, 16:58:03 »
Als mijn doom van te voren zou aangeven dat kinderen niet welkom zijn zou ik zeker in het geval dat mijn eigen kindje erbij zou zijn opzoek gaan naar een andere...van te voren dus al.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards