collapse

Auteur Topic: Themabruiloft / kleurthema  (gelezen 209348 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laylalala

  • Gast
Themabruiloft / kleurthema
« Gepost op: 15 april 2005, 10:04:39 »
Hallo allemaal,

Eerder had ik al gevraagd of iemand wel een een renaissance-bruiloft had meegemaakt, maar daar kwam weinig reactie op.

Nu iets wat wel gerelateerd is, maar misschien wat meer voorkomend (?)

Wij willen graag een bruiloft met een middeleeuws of een keltisch thema. Is er iemand op dit forum die daar misschien wat over te zeggen? Al eens eerder gezien bijvoorbeeld? Of ben je het ook van plan? Of heb je wel wat tips voor ons misschien?
Ik hoor het graag!

Liefs,
Layla;)

irenebreebaart

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2005, 14:39:51 »
Sorry, maar net als je vorige item: hier heb ik geen ervaring mee of plannen voor... Ik kan je dus niet helpen... :sad:

Bungoo

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2005, 15:10:01 »
Er bestaan wel zo'n aantal verenigingen die zich hiermee bezighouden en middeleeuwse festiviteiten en gevechten en dergelijke organiseren. Misschien kan je bij hen te rade gaan?

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2005, 15:20:33 »
Sorry ik kan er niets over zeggen.
Hier in Weesp (=waar ik woon) wordt dit jaar wel aandacht besteed aan de middeleeuwen omdat Weesp 650 jaar stadsrechten heeft. Zo nu en dan zie je hier over straat dus mensen lopen in Middeleeuwse kleding...wel leuk trouwens.
In eerste instantie had mijn vriend het idee om vanwege het feestjaar dus in middeleeuwse kleding te trouwen, maar dan kon ik mijn droomjurk niet aan... :tongue:

* Marij *

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2005, 14:35:40 »
Misschien kan je hier wat informatie vinden?
http://www.organization-services.com/NL/ht...edievaux_nl.htm

Vind het trouwens een heel leuk ideetje!  :)

Laylalala

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2005, 11:31:22 »
[quote name=\'* Marij *\' date=\'17 April 2005, 14:35\']Misschien kan je hier wat informatie vinden?
http://www.organization-services.com/NL/ht...edievaux_nl.htm

Vind het trouwens een heel leuk ideetje!  :)
[post=\"20494\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Hey bedankt! Ik ga eens kijken ende informeren.

* Marij *

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #6 Gepost op: 18 april 2005, 12:29:25 »
[quote name=\'Laylalala\' date=\'18 April 2005, 11:31\']Hey bedankt! Ik ga eens kijken ende informeren.
[post=\"20757\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Graag gedaan hoor! Ben benieuwd of het iets is... je laat het ons maar horen!  :)

bruidje

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #7 Gepost op: 18 april 2005, 12:36:08 »
ik heb een aantal jaar geleden een feest gehad in dit theme.
er was een soort toneel bij die dwars door de zaal dingen deden zoals een vurspuger een aantal mensen die tussen de mensen een toneel stukje deden.
een soort zakkeroller die van alles mensenb weghaalde van horkoge tot stropdas enz enz een valkenier dat was helemaal super een prins hihihii die vroeg mij ter dans whaaaaaaaaaaaahahahah wat hwebben we lol gehad toen.

er waren hele luxe hapjes van kaviaar tot hapjes waar ik nog nooid van had gehoord.
we hebben een geweldig feest gehad toen

trolly

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #8 Gepost op: 19 april 2005, 11:03:40 »
Wij hebben via Jos de Laat in apeldoorn uitnodigingen van perkament besteld....heel gaaf. Misschien iets voor jullie?
Ik weet dat Jos de Laat nog twee verstigingen heeft, maar weet alleen niet precies waar.

Groetjes Trolly

natascha

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #9 Gepost op: 19 april 2005, 12:33:07 »
Dat is zo en zo een leuke site, veel keus ook...........

Een tip voor bedankjes en zo.
« Laatst bewerkt op: 19 april 2005, 12:33:37 door natascha »

tom

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #10 Gepost op: 2 januari 2008, 22:38:48 »
hoi, wij trouwen in mei dit jaar, maar zouden graag met een thema werken, wie weet een tof thema??

wij zitten zonder inspiratie

wij dachten eventueel de luchtvaart omdat wij daar allebei intresse in hebben maar is dit niet wat
kinderachtig???


alvast dank


tom

tom

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #11 Gepost op: 2 januari 2008, 22:39:19 »
hoi, wij trouwen in mei dit jaar, maar zouden graag met een thema werken, wie weet een tof thema??

wij zitten zonder inspiratie

wij dachten eventueel de luchtvaart omdat wij daar allebei intresse in hebben maar is dit niet wat
kinderachtig???


alvast dank


tom

loezje

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #12 Gepost op: 3 januari 2008, 07:43:31 »
je moet doen wat jullie zelf leuk vinden.

wij hebben niets in thema gedaan, maar we hadden wel een thema kleur; rood.

rupsje

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #13 Gepost op: 3 januari 2008, 08:59:14 »
Volgens mij kun je met luchtvaart best leuke dingen doen hoor! Als je dat thema goed weet te verpakken,
bijvoorbeeld met hemelsblauw als themakleur of door overal wolkjes op te hangen ofzo, dan wordt het vast grappig!
Ik zou alleen niet direct weten hoe je je gasten er in mee kunt nemen. Misschien hebben jullie ceremoniemeesters een leuk idee?
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2008, 08:59:27 door rupsje »

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #14 Gepost op: 3 januari 2008, 10:07:02 »
Jullie huwelijksbootje wordt dus een luchtschip? :wink: Daar kan je hardstikke leuke dingen mee doen. De uitnodiging kun je als een vliegticket presenteren: wie reist er die dag met jullie mee, waar gaan jullie heen, wat is de boarding tijd? Je kunt een dresscode opgeven, bijv. luchtvaart-look? Je gastenboek kun je ook zelf vormgeven natuurlijk!
Succes.

Rosie

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #15 Gepost op: 3 januari 2008, 11:06:44 »
Ik dacht eigenlijk meteen aan cabinepersoneel die met hapjes en drankjes langskomen op een receptie... :)

Van je DJ kan je de 'captain' maken die je gasten toespreekt door de 'intercom'... "Ladies and gentlemen, this is your captain speaking". Lijkt me supergrappig! Tof thema!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #16 Gepost op: 3 januari 2008, 11:14:26 »
Wow, ideeen genoeg ineens.
Ik ben nu totaal inspiratieloos!
Maar als je het zo ziet klinkt het super leuk!

Rosie

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #17 Gepost op: 3 januari 2008, 11:20:06 »
Ik dacht nog aan iets: misschien kan je (als je tenminste een avondfeest met diner doet) iemand langs de tafels laten rondkomen met zo'n karretje met drank erop, ipv een bar?

Mijke

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #18 Gepost op: 3 januari 2008, 13:14:47 »
[quote name=\'tom\' post=\'143007\' date=\'02 January 2008, 22:38\']hoi, wij trouwen in mei dit jaar, maar zouden graag met een thema werken, wie weet een tof thema??

wij zitten zonder inspiratie

wij dachten eventueel de luchtvaart omdat wij daar allebei intresse in hebben maar is dit niet wat
kinderachtig???


alvast dank


tom[/quote]


Misschien zou je het thema dan "in de wolken" kunnen noemen.
Vrienden van ons hadden als thema "vlinders in je buik", was ook erg leuk. (Die hadden oa ook als corsages allemaal vrolijk gekleurde vlinders)

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #19 Gepost op: 3 januari 2008, 13:13:34 »
Denk aan een bruidstaart in de vorm van een vliegtuig (ik heb ze al in boot-vorm gezien dus vliegtuig moet vast lukken) en bedankjes die iets met het thema te maken hebben.

Het aviodrome in Lelystad biedt zelfs de mogelijkheid om daar te trouwen, en als je geluk hebt staat de Uiver op zijn plek en kun je daarin je feest geven. Of je kunt van maandag tm vrijdag een Boeing 747 afhuren voor je feest :biggrin:

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #20 Gepost op: 3 januari 2008, 14:53:42 »
Je kunt ook op schiphol trouwen, www.schipholweddings.nl dacht ik. Het lijkt mij een erg leuk thema.

nisanlin

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #21 Gepost op: 3 januari 2008, 14:54:55 »
en je bedankjes kan je er natuurlijk ook aan aanpassen, zakjes pinda's ofzo :wink:

Wij hebben geen thema maar wel themakleuren: rood, roze, zilver en wit

Mijke

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #22 Gepost op: 3 januari 2008, 15:15:38 »
Hmm, mijn reactie is kennelijk niet goed overgekomen.. Wat ik wilde zeggen is: neem als thema: "in de wolken". Dat past leuk bij de luchtvaart en ook bij het feit dat je gaat trouwen.

Wat een vriendin van mij als thema had was: vlinders in je buik. Was ook erg leuk, maar ja, dat heeft natuurlijk niks met luchtvaart te maken, behalve dat vlinders ook vliegen.. Zij had bijvoorbeeld ook vlinders als corsages, was erg leuk, in veel verschillende kleuren.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #23 Gepost op: 4 juni 2008, 12:36:45 »
Mijn as en ik willen graag een kleurenthema om als rode draad door onze dag heen te laten lopen..

Alleen toen we het er gisteravond over hadden kwamen we bij leuke verschillen uit  :laugh:

Hij houd van blauw en groen, ik van paarstinten en roze  :rolleyes:

Nu heb ik me suf zitten denken over hoe daar een compromie in te vinden, maar ik kom er niet uit...

Het kleurenthema zal zich o.a uiten in de bloemen, kaarsen, servetten, misschien tafelkleden, de bedankjes en het gastenboek. Waarschijnlijk zullen ook de kaart en het ringkussen aansluiten, en natuurlijk accenten in kleding en sieraden..

Nu had ik met de kleuren die we al hadden bedacht me in mijn hoofd al wat geknutseld, maar dan kom ik er niet uit :tongue:
Paars (lavendel bijvoorbeeld) kan ik geen 2e kleur bij voorstellen (en om nou alleen paars en wit te doen..)
Blauw en Zilver.. Word het dan niet te kil?
Groen.. Zelfde probleem als paars..
Roze.. Ik hou van hardroze, dat word dan een iets te hoog zuurstok gehalte...\

Ik kom er dus niet uit :tongue: Zijn er hier stellen die ook een kleurenthema hebben/hadden? Foto's? :tongue:

Armara

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #24 Gepost op: 4 juni 2008, 12:52:38 »
hihi ja.. moeilijk om te combineren he... Wij hebben ook een thema maar die is makkelijk.. WIT.. ik wil alles WIT.. nou ja zoveel mogelijk dan.. behalve de kleding van de gasten!

liefs Tamara

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards