collapse

Auteur Topic: Themabruiloft / kleurthema  (gelezen 209417 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

annakrylova.nl

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #75 Gepost op: 14 september 2008, 21:21:03 »
Ik  wil onze bruiloft een thema geven.
Ik vind het leuk omdat het dan alles meot bijpassend: lokatie, eten, vermaak van gasten, uitnodigen en dj en de rest

Onze lokatie is kasteel -  het is best wel classic maar met eigentijdse elementen in bijgebouwen of in tuin.
Het geheel kasteel is dan van onz, ook park en tuin.
Zelf dacht ik aan paar themas:
- bal maque
- liefde
- jaren 20-30 - Constructivisme
- film Grease
- kleur thema/seasons thema
- film's
- jaren 60-70
- pirats of carribian
 


wat hadden jullie op jullie trouwfeest of willen hebben als thema?
hebben jullie ook  jullie gasten vermaakt met verschillende spelletje bij passende thema?
« Laatst bewerkt op: 14 september 2008, 22:04:25 door annakrylova.nl »

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #76 Gepost op: 15 september 2008, 13:28:26 »
Wij hebben middeleeuws/ fantasy als thema.
Speciale dingen zijn oa een zwaardvechtshow, een valkenier, proosten met mede en zo nog wat dingetjes.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #77 Gepost op: 15 september 2008, 15:26:14 »
[quote name=\'annakrylova.nl\' post=\'179405\' date=\'14 September 2008, 21:21\']Ik  wil onze bruiloft een thema geven.
Ik vind het leuk omdat het dan alles meot bijpassend: lokatie, eten, vermaak van gasten, uitnodigen en dj en de rest

Onze lokatie is kasteel -  het is best wel classic maar met eigentijdse elementen in bijgebouwen of in tuin.
Het geheel kasteel is dan van onz, ook park en tuin.
Zelf dacht ik aan paar themas:
- bal maque
(...)[/quote]
Bal masque lijkt me onwijs gaaf... Had ik eigenlijk best willen doen, alleen durfde ik niet. Beetje bang dat de gasten geen zin/tijd/geld zouden hebben om zich eraan te houden :biggrin: Das tenslotte het grote risico dat je dan neemt.... Maar wel supergaaf als je t wel doet!

annakrylova.nl

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #78 Gepost op: 15 september 2008, 16:46:37 »
ja ik ben ook bang dat bijna alle gasten zullen het niet willen doen omdat geen geld hebben voor zo iets - masken en de kleding
ook probleem is dat het beste is natuurlijk het tijdens feest maken, dus  rond 10-11 uur s'avonds.
 want alles begint  rond 12.00 smiddags en dan is eerst ceremonie, kerk, receptie.
maar dan iedereen weet hoe jij aangekleed bent en dan  tijdens feest is al neit inetressant meer.

Maar ik heb een ideetje die daar past. Dat  eimamnd van mijn vrindineen gaat trouwjurk aan doen, en dan mask erop. Dan mijn verloofde denk dat ik eht bent, maar eigenlijk niet. En om zegmaar mij te krijgen moet hij iest speciaals doen - bijvoorbeeld gedicht lezen.


Als een idee wilde ik ook doen dat elke meisje, vrouw zou een hoed op hebben tijdens bruiloft. Maar dan weet ik het niet zo goed welk thema zal ik maken. Misschien 19e eeuw of iets dergelijks > Jule Verne   en zijn boeken bijvoorbeeld?

Short01

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #79 Gepost op: 15 september 2008, 18:14:30 »
Wij hebben een kleur die steeds terug komt: PAARS en we verwerken wat Amerikaanse elementen in ons bruiloft. Echt een thema zou ik het ook niet willen noemen;)

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #80 Gepost op: 15 september 2008, 18:21:28 »
Ik heb een middeleeuwse bruiloft meegemaakt en iedereen deed mee! Zelfs de opa's en oma's :) Dus als je het leuk weet te brengen doen ze vast wel mee.
Een bal du masqué kan ook een eigentijds thema hebben; Als dresscode gewoon white tie (dames in het lang dus) en dan een masker verplicht. Dan is de drempel al een stuk lager natuurlijk.

Wij hebben (nog) geen thema.

hidee

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #81 Gepost op: 15 september 2008, 21:03:25 »
Wij zijn zaterdag getrouwd, en hadden thema 'rood'
muziek van marco borsato is gebruikt.
uitnodigingen in het rood
dresscode: feestelijk met een rode toets (daar heeft zich praktisch iedereen aan gehouden, de burgemeester vroeg zelfs of het voor een bepaalde voetbalploeg was  :) )
rode servietten, en voor de eretafel rood tafellaken
rode ballonnen en witte
zelf natuurlijk ook een rode toets op mijn kleed
...

jeevee

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #82 Gepost op: 24 januari 2009, 23:53:27 »
hier is al een poosje niet gereageerd, maar ik ben ook benieuwd naar thema's.
Mij lijkt het ontzettend gaaf om een subtiel thema te doen in de vorm van een kleur. Die verwerken in kaart/boeket/dresscode enz.

Ik ben helemaal weg van roze, maar daar ga ik vriendlief niet in mee krijgen denk ik  :laugh:
Zijn er meer mensen die een kleur als thema hebben en hoe vullen jullie dat in? Ben benieuwd!

Wij hebben overigens nog geen concrete plannen, maar zijn er al wel lekker over aan het dromen...  :wink:

princess1982

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #83 Gepost op: 25 januari 2009, 10:01:30 »
Jeetje wat een leuke thema's! MUsicals vind ik ook helemaal geweldig maar vriendlief niet zo.

Wij hebben als thema Rood/Wit . Roodis mijn lievelings kleur dus tja moest erbij. We laten het terug komen in onze kleding , kleding van de bruidsmeisjes (rood) en willen aan de gasten vragen of ze ook iets met rood willen doen. Mijn vriend en ik gaan beide in het wit. Veder de bloemn en is de taart in het thema.

Zit te denken om aan alle vrouwen aan het einde van het feest een rode roos mee naar huis tegeven.

CCBloom

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #84 Gepost op: 26 januari 2009, 17:09:17 »
cool, dat rood...toen ik CM was bij de bruiloft van een vriendin hadden we rood/roze/wit als kleuren...was heel mooi geworden, ik had zelf rood/ivoor/spierwit misschien wat classier gevonden, maar die balonnen waren om de een of andere reden niet te krijgen....en ik ben zelf gek op roze en we hadden de vrije hand als cm's, dus iedereen blij! Ger is wel zo'n vent dat ie van een beetje roze echt niet bang is! (geldt gelukkig ook voor mijn aanstaande...van die mannen die echt niks moeten hebben van alles wat maar een beetje 'vrouwelijk' is (of als zodanig wordt gezien door de massa), daar krijg ik echt uitslag van....)

Danielle76

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #85 Gepost op: 27 januari 2009, 16:09:38 »
Wij hebben niet echt een dag-thema, maar wel laten zo nu en dan wel wat dingen van Engeland en The Phantom of the Opera passeren.

Hij had me een weekje op verrassingsreisje meegenomen naar Engeland waar we naar de musical zijn geweest (ben helemaal verzot op de musical, maar wilde het persé in het Engels zien en had daardoor nog nooit een voorstelling bijgewoond) daarna is hij op zijn knie gegaan voor me :)

Vonden het een leuk idee om dat een paar keer naar voren te laten komen. Weet nog niet hoe, maar willen het ook terug laten komen in de bedankjes ofzo.

Een goede vriend van me had thema "rood", dus alle gasten werden verzocht ook iets met rood aan of bij zich te hebben. (Ik had rode bloemen in mijn haar). Was op zich wel grappig, zeker omdat iedereen er ook echt aan meedeed (al vraag ik me bij sommigen af of het het bruidspaar wel opviel, hahaha)

bride 2 be

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #86 Gepost op: 27 januari 2009, 16:19:51 »
Mijn jurk is ivoor met goud, deze kleuren komen terug in de taart. Verder wil ik graag paars en roze terug laten komen over de dag.

July-bride

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #87 Gepost op: 27 januari 2009, 22:18:21 »
Ik zou ook wel graag een thema willen maar weet nog niet wat
We trouwen op 'Canada-day', 1 juli.
Daar komt mijn familie vandaan en ben ik ook gevraagd door mijn lief
Niet de hele dag hoeft erop gericht te zijn (dus geen eten of overal vlaggen) maar misschien de kleuren rood en wit
(zijn zowiezo veelgebruikte kleuren zag ik)

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #88 Gepost op: 28 januari 2009, 06:58:08 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Wij hadden bruin als thema-kleur (soort-van onbewust, overigens). Mijn jurk was roestbruin met ivoor, en de feestzaal (=restaurant) heeft als kleuren op de muren allerlei tinten bruin (op één muur ook zo'n lekker retro-behangetje ; helemaal gaaf!)

Ons halve huis is in bruintinten (of aanverwant) geschilderd, dus het zal niemand verbaasd hebben :biggrin: Wij vinden het allebei een lekkere kleur.[/color][/font]

Joyfullady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1146
  • Geslacht: Vrouw
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #89 Gepost op: 28 januari 2009, 09:18:36 »
Wij aan trouwen in een dierentuin, en ons thema is dan ook "dieren" geworden, en niet eens echt met opzet. De locatie was al snel duidelijk, goh misschien is het ook wel leuk om de bedankjes in een diervorm te doen...tja en toen ging de rest eigenlijk vanzelf :biggrin: Nu hebben we de locatie, bruidstaart, de bedankjes, de corsages, en misschien ook het bruidsboeket waar dieren in verwerkt zijn.

We zijn heel erg benieuwd hoe het totaal plaatje eruit komt te zien...nog 2 maandjes wachten.....

Monique_1983

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #90 Gepost op: 28 januari 2009, 09:27:18 »
Bij ons worden de kleuren ivoor en paars...  De kaarten, bedankjes, versieringen, kleding van ons en het bruidsmeisje... alles wordt in die kleuren...

xbruidjex

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #91 Gepost op: 28 januari 2009, 11:47:07 »
Wij wilden eerst een geel/goudkleur als thema doen. Bruidsmeisjes in het geel/goud, de bruidstaart, uitnodigingen.
Maar ik heb geweldige jurken voor de bruidsmeiden gekocht in het.. groen..  :rolleyes:
Dus nu laten we het thema wel zitten. Want alles groen lijkt me nou niet zo. haha

Cella

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #92 Gepost op: 28 januari 2009, 12:59:48 »
Mijn a.s. gaat als militair dus dat zal deels de basis zijn van overdag.
Zijn pak, de auto en sabelwacht.
tevens wordt de taart wit (kleur jurk) geel en groen (zijn pak).
Trouwkaarten zijn zwart met zilver dus wel sjiek, en de daggasten moeten ik gala komen.

Kus

ikkegatrouwen

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #93 Gepost op: 29 januari 2009, 11:19:33 »
Hey Joyfulllady!!!

Leuk zeg thema met dieren. Zelf wil ik het ook heel graag maar vriendlief weet het nog niet zeker. Dus ik ben heel benieuwd naar jullie bruiloft
en de reacties er op. Zelf zijn we ook helemaal dierengek. Ikzelf ben dierenarts, hebben een hond en 2 konijntjes, trouwen ook in de dierentuin.
Laatst was ik in de bioscoop en daar stonden allemaal van die figuren van madagascar. Ik heb nog gevraagd of ze die na de film wegdeden en of wij ze dan evt, mochten hebben maar helaas waren ze al vergeven...Maar ik zag het al helemaal voor me, de zaal versierd met madagascarfiguren en ipv een receptieboek iedereen op de foto met een van die figuren, op de bruidstaart van die beestjes,...
Nu alleen de wederhelft nog overtuigen.
Dus ik ben wel benieuwd naar jullie foto's straks.

Groetjes

hanielle

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #94 Gepost op: 29 januari 2009, 12:35:24 »
[quote name=\'lente82\' post=\'169755\' date=\'08 July 2008, 08:41\']Omdat wij gek zijn op festivals hebben we voor dit thema gekozen. we hebben van te voren niet bedacht dat we een thema wilde maar dat is er vanzelf van gekomen :)

we hebben een kampeerboerderij afgehuurd en iedereen kan blijven slapen. de kaarten zijn festival kaarten, iedereen krijgt een bandje bij binnenkomst. we hebben een programma, een bandje en 2 djs, die staan op een flyer. en buiten een dranghek. we moeten oppassen dat we niet doorslaan, er komt steeds meer bij :)[/quote]


leuk idee,

ik weet het nog niet ff afwachten wat me jurk wordt vind nl een dresscode in kleuk ook heel leuk :biggrin:
maar ik weet het nog niet pfffffff wel moeilijk hoor,
waarschijnlijk doen we t feest in de efteling dus vind thema sprookje ook erg leuk.
 :tongue:

CCBloom

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #95 Gepost op: 29 januari 2009, 15:48:30 »
Ik trouw in een vintage fifties cocktailjurkje (wel wit anders kun je echt niet zien dat ik 'de bruid' ben haha) en het lijkt me super om het hele thema fifties te maken... nu nog de aanstaande overhalen haha
Misschien op de uitnodiging: dress your fifties best ofzo...

Melissie

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #96 Gepost op: 30 januari 2009, 20:15:16 »
Wij hebben ervoor gekozen om alleen themakleuren te doen. Ik zou dolgraag een themabruiloft willen...maar denk niet dat ik hubby-to-be zo gek zou krijgen..:tongue:

Hebben nu als kleuren zwart/wit en een vleugje rood.  We hebben bijvoorbeeld zwarte en witte servetten laten bedrukken mt onze namen en datum. Deze zullen gebruikt worden bij de bruidstaart. Ook zijn de uitnodigingen, gift bags voor de daggasten en de bedankjes zwart/wit.
Bruidstaart zelf is trouwens ook zwart/wit...met rode rozen... :biggrin:

Verder willen we de locatie zwart/wit laten versieren met overal rode rozen. Ik zal ook rode rozen in mijn boeket hebben, corasges rode rozen en the flower girl zal ook rode rozenblaadjes strooien.

saskia81

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #97 Gepost op: 20 februari 2009, 22:02:51 »
Wie heeft er voor mij tips waar ik in de omgeving utrecht een bruidstaart kan vinden in delfts blauw thema
Ik ben me echt rot aan het zoeken op plaatjes maar kom niets tegen
En heeft er nog iemand een leuk idee voor bedankjes in dit thema??
Wie o wie helpt mij??
Alvast bedankt

Guppie

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #98 Gepost op: 20 februari 2009, 22:16:11 »
[quote name=\'saskia81\' post=\'208991\' date=\'20 February 2009, 22:02\']Wie heeft er voor mij tips waar ik in de omgeving utrecht een bruidstaart kan vinden in delfts blauw thema
Ik ben me echt rot aan het zoeken op plaatjes maar kom niets tegen
En heeft er nog iemand een leuk idee voor bedankjes in dit thema??
Wie o wie helpt mij??
Alvast bedankt[/quote]

Wat grappig, zeg. Ons thema is boerenbruiloft en we denken ook aan delfts blauw en dan met name deze afbeeldingen:

KLIK!

Wij laten onze taart maken door iemand die we via het 'deleukstetaartenforum' hebben gevonden. Misschien kun je daar ook eens kijken of een oproepje plaatsen voor bij jou in de buurt. de meeste mensen daar zijn ware taartenkunstenaars en kunnen zeker wat met dat thema.

Als bedankjes halen wij kleine voorraadpotjes bij de action (zie het topic daarover) en die vullen we met witte ne blauwe m&m's met onze namen en trouwdatum erop gedrukt. Zie de site van m&m's voor de mogelijkheden. Over het dekseltje doen we dan een stukje stofje met de delftsblauwe print.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Groetjes, Inge

deedee

  • Gast
Re: Themabruiloft / kleurthema
« Reactie #99 Gepost op: 20 februari 2009, 22:39:39 »
In de nieuwe Bruid en bruidegom staan 2 pagina's in het teken van het thema Hollands glorie. En toevallig staat er ook een plaatje van een taart, die is alleen wel van een extreem dure winkel, namelijk De taart van mijn tante.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards