collapse

Auteur Topic: Gemeenschap Van Goederen Of Huwelijkse Voorwaarden  (gelezen 10458 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marieke

  • Gast
Gemeenschap Van Goederen Of Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #25 Gepost op: 16 april 2005, 15:49:49 »
Nou, als je met te veel drank op achter het stuur gaat zitten dan ben je zelf aansprakelijk en keert de verzekering echt niet uit!
Het voorbeeld is dus op zich wel goed. Toch kiezen wij er ook voor om in gemeenschap van goederen te trouwen. Een kwestie van gevoel, voor mij is dat prima.

Groetjes, Marieke

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Gemeenschap Van Goederen Of Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #26 Gepost op: 16 april 2005, 16:55:12 »
zoals al gezegt: je kan erover nadenken om op huwelijkse voorwaarden te trouwen als één van de twee bijvoorbeeld een eigen bedrijf heeft, of als één van de twee sterk vermogend is en de ander niet. In andere gevallen kan je gewoon lekker in gemeenschap van goederen trouwen.

Maar pas wel op voor het maken van schulden (haha, moet je altijd mee oppassen natuurlijk): schuldeisers kunnen dan dus ook bij de partner aankloppen. Maar ook dan zullen schuldeisers eerst aankloppen bij degene die de schuld heeft 'gemaakt' en pas als daar niks te halen valt gaan ze kijken of diegene toevallig in gemeenschap van goederen is getrouwd.

patries

  • Gast
Gemeenschap Van Goederen Of Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #27 Gepost op: 20 mei 2005, 11:47:24 »
[quote name=\'natascha\' date=\'15 April 2005, 11:07\']Wij moeten op huwelijkse voorwaarden trouwen i.v.m. Johans bedrijf.
Hier zitten nogal wat haken en ogen aan, en is voor mij ontzettend nadelig mocht er ooit een scheiding of overlijden plaatsvinden.
Ik sta dan zonder cent op straat.
Ik wil absoluut niet dat Johan zijn bedrijf kwijt raakt als we uit elkaar zouden gaan, maar dit vindt ik toch ook wel erg scheef.

Het is niet dat we er vanuit gaan, maar voel me er niet echt op m'n gemak bij.
Wat doen jullie?????
[post=\"20098\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Wij trouwen ook op huwelijkse voorwaarden, ook ivm met een bedrijf. Wij hebben zelfs "koud uitsluitsel, alles gescheiden.
Dit wil niet zeggen dat jij op straat staat zonder een cent te makken als jullie gaan scheiden (waar hebben we het over op een trouwforum?????)
ALs er schuldeisers op zijn stoep staan, betekent het ook dat ze niet aan jou centjes kunnen komen. Het werkt 2 kanten op. Wij hebben het zo geregeld dat
mijn aanstaande mij jaarlijks een bedrag moet betalen in tijden dat het goed gaat, ( ook dan kunnen schuldeisers daar niet meer aankomen) dat geld moet je niet opmaken maar sparen!  
En daar komt bij, trouwen doen we maar een keer, en scheiden doen we niet aan!!!

Ga eens naar de notaris, die zal je precies kunnen uitleggen hoe het allemaal in elkaar steekt.

groetjes Patries

patries

  • Gast
Gemeenschap Van Goederen Of Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #28 Gepost op: 20 mei 2005, 12:03:10 »
Wj trouwen ook op huwelijkse voorwaarden. Wij hebben zelfs "koud uitsluitsel", het woord zegt het al, alles is gescheiden. (Zo is het nu feitelijk ook)

Huwelijkse voorwaarden kunnen zo opgesteld worden zoals jullie dit willen hoor, het wil echt niet zomaar zeggen dat jij zonder een cent op straat staat. Het betekent  ook dat schuldeisers niet aan jouw centjes kunnen komen..

Mijn aanstaande moet in jaarlijks een bedrag aan mij overmaken, dit spaar ik dan op. ( ditgeld is dan ook veilig voor schuldeisers)

Als je niet zou trouwen, zou je ook niets hebben, als jullie uit elkaar zouden gaan, maak je er dus niet te druk over, de notaris kan je alles uitleggen!


groetjes Patries :)

SaSh23062005

  • Gast
Gemeenschap Van Goederen Of Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #29 Gepost op: 20 mei 2005, 13:40:17 »
Wij trouwen op huwelijkse voorwaarden. We hebben geen speciale dingen helemaal uitgestippelt, maar we willen gewoon geregistreerd hebben dat mijn vermogen en schulden van mji blijven en die van mijn partner vanhem blijven. Dus ook geen gezamenlijk inkomen, gewoon gescheiden, daar voorkom je een hoop gedonder mee als het een keer fout zou gaan.
Maar wij heben niet ons inboedel helemaal uitgesplitst. Gewoon heel simpel gehouden. Daarnaast hebben mijn opa en oma mij een schenking gedaan van een aanzienlijk bedrag dmv het huis aan ons te verkopen voor een heel laag bedrag. Dat heb ik ook vast laten zetten. Maar meer niet.

Tamara

  • Gast
Gemeenschap Van Goederen Of Huwelijkse Voorwaarden
« Reactie #30 Gepost op: 20 mei 2005, 13:43:41 »
wij trouwen ook op huwelijkse voorwaarden ivm het bedrijf van mijn vriend, als we uit elkaar gaan dan hebben we het wel zo geregeld dat ik niet met lege handen kom te staan.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards