collapse

Auteur Topic: Daggasten Uitnodigen  (gelezen 9325 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

al09

  • Gast
Daggasten Uitnodigen
« Gepost op: 25 september 2008, 11:09:19 »
Niet alle mensen die we als daggasten mee willen nemen weten bij ons dat ze daggast zijn! Hebben jullie het de daggasten op een speciale manier verteld? Ik zit er namelijk over te denken om een gedichtje te maken en deze rond te mailen naar de daggasten. Is dat niet raar?

mirjamenremco

  • Gast
Daggasten Uitnodigen
« Reactie #1 Gepost op: 25 september 2008, 11:26:41 »
Wij hebben 3 verschillende teksten in onze trouwkaart laten drukken, 1 voor daggasten, 1 voor receptie en 1 voor het avondfeest.  :tongue:

Maar een mailtje met een gedicht is ook een leuke manier.  :biggrin:  Is ook weer eens wat anders.
De mensen die je uitnodigt staan ook dichtbij je (denk ik), dus neem aan dat ze het niet snel raar zullen vinden.
Eerder een eer dat ze er de hele dag bij mogen zijn.

Laat je weten wat je gaat doen?

Groeten,
Mirjam.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Daggasten Uitnodigen
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2008, 11:29:36 »
Hoi,
De kaarten stuur je meestal 6-8 weken vantevoren dus het is wel leuk om een speciale kaart te hebben voor daggasten (wij hadden ook twee kaarten: één voor avondgasten en één voor daggasten) maar het is natuurlijk praktisch om je daggasten al eerder te laten weten dat ze de hele dag zijn uitgenodigd. Wij hebben onze daggasten gewoon gebeld of het verteld als we ze spraken: zo van we willen graag dat jullie er dan de hele dag bij zijn! Een gedichtje per e-mail is ook een leuk idee :)

Susan

  • Gast
Daggasten Uitnodigen
« Reactie #3 Gepost op: 26 september 2008, 12:03:12 »
Bij ons zijn de daggasten de personen met een 'speciale functie' die dag, oftewel de getuigen, de ouders en de cm. Het was dus eigenlijk logisch dat zij er de hele dag bij zouden zijn en geen verrassing. We hebben hen eerlijk gevraagd wat ze leuk zouden vinden voor een middagprogramma. En daarna hebben we de kaarten ook met verschillende teksten laten drukken.

lente82

  • Gast
Daggasten Uitnodigen
« Reactie #4 Gepost op: 26 september 2008, 12:11:03 »
Wij hebben 2 verschillende soorten kaarten.
We hebben festival kaarten en op de ene staat VIP en de andere niet.
Ook zijn de tijden bij de ene kaart anders dan de andere. Dan lijkt het me ook al duidelijk.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Daggasten Uitnodigen
« Reactie #5 Gepost op: 26 september 2008, 12:36:15 »
Maar als je 'alleen maar' op de kaart laat zien dat iemand daggast is, dan heeft diegene maar 6-8 weken de tijd om vrij te krijgen van het werk, om oppas te regelen voor eventuele kinderen of huisdieren als die niet mee kunnen.. Dus het lijkt mij zeker verstandig je daggasten al eerder te laten weten dat ze de hele dag mee mogen :wink:

deedee

  • Gast
Daggasten Uitnodigen
« Reactie #6 Gepost op: 26 september 2008, 13:14:34 »
Wij hebben alle daggasten een save the date kaart gestuurd. Die hebben we zelf op de computer gemaakt, foto's en een leuk gedichtje erin, dus het kost bijna niks.
Dit hebben we gedaan zodat alle daggasten(het zijn er 70 dus een beetje veel om allemaal persoonlijk te vertellen) de trouwdatum vast vrij kunnen houden, en dan weten ze ook meteen dat ze voor de hele dag zijn uitgenodigt. Deze kaarten hebben we ongeveer 9 maanden voor onze trouwdatum verstuurd, dus dan heeft iedereen ruim de tijd om alles te regelen(oppas, vrij van werk).
En dan versturen we straks ongeveer 8 weken voor ons huwelijk de 'echte' kaarten, we willen dan ook graag 2 verschillende teksten in de kaarten.

Juni

  • Gast
Daggasten Uitnodigen
« Reactie #7 Gepost op: 28 september 2008, 19:09:44 »
Wij hebben het van tevoren gewoon gezegd...persoonlijk of via de telefoon, gewoon wat uitkwam. Daarna hebben we op de kaart geschreven (gewoon met de hand op de standaard kaart) dat we ze de hele dag verwachten.

suzan1983

  • Gast
Daggasten Uitnodigen
« Reactie #8 Gepost op: 29 september 2008, 11:00:40 »
wij hadden voor de daggasten in de trouwkaart een los blaadje gedaan.
Met daarop dat ze de hele dag uitgenodigd waren en hoe de dag zou gaan verlopen.
2 soorten kaarten kost weer meer. En dit vonden wij de oplossing.

Groetjes SUzan

miepie1984

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1745
  • Geslacht: Vrouw
Daggasten Uitnodigen
« Reactie #9 Gepost op: 30 september 2008, 13:10:39 »
ik lees dat we veel een aparte kaart of briefje erbij hebben gedaan voor de daggasten maar wat hadden jullie erin staan? ben hier nou mee bezig en weet niet hoe ik het beste de tekst kan doen.. want ik heb 1 kaart voor iedereen die op het feest komen..

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Daggasten Uitnodigen
« Reactie #10 Gepost op: 1 oktober 2008, 21:17:37 »
Wij willen alleen directe familieleden bij het eten, voor de rest mag iedereen de hele dag komen. Onze familieleden die ook bij het eten aanwezig zijn, krijgen een corsage op de dag zelf (ligt ten minste nu in de planning) en we voegen voor die personen een klein briefje toe met daarop de vraag of ze ook bij  het eten aanwezig willen zijn. Voor de rest is gewoon alles uitgenodigd voor beide plechtigheden.

Pepper

  • Gast
Daggasten Uitnodigen
« Reactie #11 Gepost op: 2 oktober 2008, 08:35:33 »
*
« Laatst bewerkt op: 8 december 2008, 09:59:01 door Pepper »

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Daggasten Uitnodigen
« Reactie #12 Gepost op: 2 oktober 2008, 11:50:59 »
[quote name=\'Pepper\' post=\'181366\' date=\'02 October 2008, 08:35\']Ons idee is om het trouwkaartje op een concertkaartje te laten lijken en dan voor de daggasten een vip-backstagepas erbij te doen. Owwwwwww al die ideeen.......ben benieuwd wat er over 2 jaar van over is gebleven hahhaa[/quote]


Haha klinkt bekend! Bij ons zijn er in de afgelopen maanden (we zijn al weer 6 maanden bezig :blink:  ) al zoveel dingen voorbij gekomen!  :laugh:

Guusje

  • Gast
Daggasten Uitnodigen
« Reactie #13 Gepost op: 20 oktober 2008, 22:05:18 »
@ Liefde is Wendy & Jasper (ik weet nog niet hoe ik quotes in moet voegen, ben nieuw hier)

Wat doe je dan met de daggasten die niet mee eten, stuur je die tussendoor naar huis? Ik vind het een beetje een raar idee om de mensen die ik de hele dag uitnodig tussendoor naar huis te sturen om zelf te gaan eten.... Of zeg ik nu iets heel stoms?

Noukie

  • Gast
Daggasten Uitnodigen
« Reactie #14 Gepost op: 21 oktober 2008, 12:11:45 »
Wij hadden 2 kaarten. Eentje voor de avondgasten en eentje voor de daggasten.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards