collapse

Auteur Topic: Foto's Maken  (gelezen 17711 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

  • Gast
Foto's Maken
« Gepost op: 19 april 2005, 13:35:32 »
Ik zit even met een vraagje. Wij zijn de dagplanning aan het maken, maar ik vraag me af hoeveel tijd er ongeveer genomen moet worden voor het maken van de foto's? We hoeven in ieder geval niet ver te rijden (5 min) voor de fotolocatie, dus dat valt mee.
We moeten nog afspraken maken met fotografen, dus daar kan ik het nogniet aan vragen, dus ik hoop dat een van jullie me daar mee op weg kan helpen.
Alvast bedankt!

FIWI

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #1 Gepost op: 19 april 2005, 13:41:31 »
Wij hebben er ongeveer 2 uur voor staan. Maar moeten dit nog met onze fotograaf bespreken. Onze foto's worden op dezelfde locatie gemaakt waar wij gaan trouwen/eten/feesten en slapen. Dus hoefden we geen rekening te houden met de reistijd.

De groepsfoto's doen we later en heb ik hier dus niet bij in zitten
« Laatst bewerkt op: 19 april 2005, 13:42:34 door FIWI »

natascha

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2005, 14:19:13 »
Wij hebben wel heel veel tijd (teveel eigenlijk), om 11 uur komt Johan mij halen, en dan hebben we tot 13:30.
We gaan naar een lokatie die 15 min. rijden is, en daarna nog naar een binnenlokatie in dezelfde plaats........waar we ook foto's gaan maken.
Normaal duurt een fotosessie tussen de 1 en 2 uur.
In 1 uur kun je maar weinig doen, alleen wat portret en statiefoto's.
Wij willen veel actie, dus auto in auto uit, ik een eind bij Johan vandaan, lopen dus.......en onze dochter kun je ook niet dwingen, moet je ook gedult mee hebben.
Dus houd er ook rekening mee wat voor foto's je wilt.

Bungoo

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #3 Gepost op: 19 april 2005, 14:28:43 »
Ik vermoed dat wij ook een tweetal uur of zelfs iets meer zullen nodig hebben. conrete afspraken met de fotograaf moeten nog worden gemaakt.
We hebben nl geen vaste foto-locatie en rijden gewoon rond tot we leuke dingen tegenkomen die de moeite zijn om te fotograferen...

Yvonne

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #4 Gepost op: 19 april 2005, 14:50:47 »
wij hebben van 9.45 tot 12.15 de tijd om foto's te maken. Binnen deze tijd moeten we naar verschillende locaties toe..... Beetje doorrijden dus

sannetje

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #5 Gepost op: 19 april 2005, 15:12:36 »
Wij hebben drie uur staan. De fotograaf denkt zelf 2 tot 2,5 uur nodig te hebben, maar vind het prettig als we wat speling hebben zodat het niet erg is als het wat uitloopt. En ben je wel vroeg terug heb je nog even de tijd voor jezelf; broodje eten, kousen uitkloppen als je bv op het strand bent geweest, en je haar weer even goed doen enz. Ik vind het wel prettig zo. Moet er namelijk niet aan denken dat je steeds op je klokje moet kijken of het nog wel kan. Ik wil geen stress die dag.

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Foto's Maken
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2005, 16:24:04 »
Voordat we naar het stadhuis gaan, worden er eerst wat foto's gemaakt bij m'n ouders thuis. Ik wil van die ouderwetse foto's dat de daggasten bij de voordeur staan....

Wij trouwen om 14.30 uur...daarna even gauw groepfoto's maken bij het stadhuis en dan gaan we op stap voor foto's. Rond 17.30 uur willen wij ons weer bij de gasten voegen omdat we rond 18.00 uur gaan we eten.

natascha

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #7 Gepost op: 19 april 2005, 16:28:48 »
[quote name=\'cadanawo\' date=\'19 April 2005, 16:24\']Voordat we naar het stadhuis gaan, worden er eerst wat foto's gemaakt bij m'n ouders thuis. Ik wil van die ouderwetse foto's dat de daggasten bij de voordeur staan....

Wij trouwen om 14.30 uur...daarna even gauw groepfoto's maken bij het stadhuis en dan gaan we op stap voor foto's. Rond 17.30 uur willen wij ons weer bij de gasten voegen omdat we rond 18.00 uur gaan we eten.
[post=\"21049\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Had ik ook, ik ga liever nog even naar huis en naar de w.c. of een bakkie koffie wanneer je tijd over hebt, dan dat je loopt te stressen.............

Vero

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #8 Gepost op: 19 april 2005, 16:29:57 »
Wij hebben in eerste instantie in totaal zo'n 2,5 uur gepland voor de foto's maar doen dit in 2x. 1 gedeelte met mijn mannetje en ik, dan laura van school halen, omkleden en eten en dan 1 gedeelte met de kids erbij. Daarna gaan we naar ons huis terug waar dan de daggasten gearriveerd zijn en gaan we naar het stadhuis.
De fotograag gaat daarna nog wel mee naar de lokatie om daat nog wat snap-shots te maken. Hoelang hij blijft hebben we nog niet afgesproken. Zo'n 2 mnd van te voren gaan we afspreken om alles nog eens goed door te spreken.

natascha

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #9 Gepost op: 19 april 2005, 16:34:06 »
Druk programma, maar jullie gaan nog niet in je trouwkleren voordat jullie dochter erbij is??????????

Sannievermeer

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #10 Gepost op: 19 april 2005, 21:19:09 »
[quote name=\'natascha\' date=\'19 April 2005, 15:34\']Druk programma, maar jullie gaan nog niet in je trouwkleren voordat jullie dochter erbij is??????????
[post=\"21057\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
volgens mij gaat ze haar dochter omkleden, en hun er voor al in trouwkleding! maar kan het fout hebben hoor!!

Joanne

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #11 Gepost op: 19 april 2005, 21:23:10 »
zo zo wat een tijden.
Wij hopen toch zeker wel in 1 uur 30 minuten klaar te zijn.
En daarna nog een keertje. Maar wij hebben een hele dag de fotograaf  van smorgen uit het bed komen tot we naar bed gaan. Dus heel veel foto's waarschijnlijk.

irenebreebaart

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #12 Gepost op: 19 april 2005, 21:38:41 »
[quote name=\'Sannievermeer\' date=\'19 April 2005, 21:19\'][quote name=\'natascha\' date=\'19 April 2005, 15:34\']Druk programma, maar jullie gaan nog niet in je trouwkleren voordat jullie dochter erbij is??????????
[post=\"21057\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
volgens mij gaat ze haar dochter omkleden, en hun er voor al in trouwkleding! maar kan het fout hebben hoor!!
[post=\"21137\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Dacht ik dus ook...

tralala

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 225
    • http://
Foto's Maken
« Reactie #13 Gepost op: 19 april 2005, 21:43:02 »
Ik wordt om 11.30 opgehaald en om 13.30 zijn we terug, we moeten nog wel een stukje rijden, maar komt allemaal goed

Sannievermeer

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #14 Gepost op: 19 april 2005, 21:53:35 »
wij gaan om 11 uur weg voor foto's maken en zijn rond half 3 terug!! Ja wij moeten nog van Deventer naar arnhem!!(3 kwartier met de auto ongeveer) dus ja ongeveer 1,5 tot 2 uur voor de foto's nemen gerekent!!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Foto's Maken
« Reactie #15 Gepost op: 19 april 2005, 22:23:54 »
net al velen trekken wij ook 2 uur ervoor uit en dat moet ook wel volgens de fotograaf..... zo krijg je niet van die gehaaste fotos

gwenda

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #16 Gepost op: 20 april 2005, 07:58:47 »
Wij moeten nog naar een fotograaf op zoek, daarvoor hebben we al een afspraak gemaakt. Maar ik begrijp uit dit forum dat foto's maken wel in 2 uur te doen moet zijn. Ik hoop het wel, want dat zou in de dagplanning goed uitkomen. Anders wordt het smorgens nog vroeger mijn bedje uit.
Wij willen de fotograaf vanaf het moment dat Sebastiaan mij op komt halen, vervolgens foto's maken en dan het ontvangst van de daggasten. Hopelijk hoef ik niet met mijn jurk in de natte bladeren te staan ofzo... geeft van die slordige vlekken, terwijl we nog een hele dag moeten.

Vero

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #17 Gepost op: 20 april 2005, 08:28:16 »
Ik bedoel inderdaad dat we al in onze trouwkleren zijn als we onze dochter van school ophalen. Het lijkt me wel leuk om daar trouwens ook een foto van te maken, als  we staan te wachten tot ze uit school komt....

natascha

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #18 Gepost op: 20 april 2005, 08:33:23 »
[quote name=\'gwenda\' date=\'20 April 2005, 07:58\']Wij moeten nog naar een fotograaf op zoek, daarvoor hebben we al een afspraak gemaakt. Maar ik begrijp uit dit forum dat foto's maken wel in 2 uur te doen moet zijn. Ik hoop het wel, want dat zou in de dagplanning goed uitkomen. Anders wordt het smorgens nog vroeger mijn bedje uit.
Wij willen de fotograaf vanaf het moment dat Sebastiaan mij op komt halen, vervolgens foto's maken en dan het ontvangst van de daggasten. Hopelijk hoef ik niet met mijn jurk in de natte bladeren te staan ofzo... geeft van die slordige vlekken, terwijl we nog een hele dag moeten.
[post=\"21198\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Het is ook leuk als de fotograaf foto's maakt wanneer de kapper je haar doet en wanneer je uit het raam kijkt of te zien of hij al komt.......
En wanneer je as zich staat te kleden.....
Neem een kleed mee wanneer je de foto's gaat maken, kun je daar op staan.......

En Vero, lijkt me hartstikke leuk, in je trouwkleren je dochter op halen van school.
Wat een bekijks zal je hebben.............

gwenda

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #19 Gepost op: 20 april 2005, 13:51:30 »
ja goede tips...

bij het aankleden hebben we al een videograaf (per persoon) maar misschien heeft de fotograaf daar inderdaad ook wel ideeen voor. We moeten immers nog gaan praten. Ik zag trouwens wel dat een beetje fotograaf veel kost. Ik heb al 6 sites vergeleken, maar een richtprijs van 1000 euro is doodgewoon.

Ik geloof dat ik dan ergens anders op moet bezuinigen....
hehe

Yvonne

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #20 Gepost op: 20 april 2005, 14:01:19 »
moet maar zo denken dat video en foto je enige tastbare herinnering is!!!

Wij hebben eigenlijk ook een belachelijk hoog bedrag geresveerd voor foto's maar het wordt dan ook wel helemaal zoals wij het zouden willen!!!!

natascha

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #21 Gepost op: 20 april 2005, 15:11:37 »
Ja, Yvon jullie fotograaf levert echt mooi werk.......dat kan niet anders dan dat je vaak je trouwalbum nog even pakt en gaat genieten.

Wat ben ik blij dat we een kennis als fotograaf hebben, als ik die prijzen zie.......

Yvonne

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #22 Gepost op: 20 april 2005, 15:15:44 »
ik ben zo vreselijk benieuwd hoe ons eigen album eruit zal gaan zien??????
De vorige keer dat we bij haar waren was dat ook nog maar het enige waar ik aan zat te denken..........

Een kennis is altijd prettig natas!!!! Zowel financieel als persoonlijk denk ik

natascha

  • Gast
Foto's Maken
« Reactie #23 Gepost op: 21 april 2005, 09:10:26 »
[quote name=\'Yvonne\' date=\'20 April 2005, 15:15\']ik ben zo vreselijk benieuwd hoe ons eigen album eruit zal gaan zien??????
De vorige keer dat we bij haar waren was dat ook nog maar het enige waar ik aan zat te denken..........

Een kennis is altijd prettig natas!!!! Zowel financieel als persoonlijk denk ik
[post=\"21347\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Het is echt een onwijs gezellige vent, we kunnen alles tegen elkaar zeggen, en het voelt natuurlijk heel vertrouwd.......
Johan is altijd een beetje verkramd als er foto's gemaakt worden, zo is het vast veel minder.
Ik weet zeker dat het foto's maken  dikke lol wordt !!!!

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Foto's Maken
« Reactie #24 Gepost op: 21 april 2005, 11:01:44 »
Wij zitten nog even in de knoei met onze planning. Onze dag wordt erg druk, dus weinig tijd. Nu hebben we geloof ik 1,5 uur staand voor de foto's en dat is inclusief het erheen en terug rijden. Binnenkort gaan we met de cm om de tafel zitten en leggen we onze problemen voor, misschien zien zij een uitweg.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards