collapse

Auteur Topic: Wanneer Betaalden Je Wat  (gelezen 18829 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

~M*M~

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Gepost op: 10 augustus 2008, 15:46:35 »
mijn vriend en ik hebben het over trouwen gehad, (meerdere keren)
we hebben een budget gemaakt,

en ik heb hem meerdere maken geroepen dat hij me nog officieel moet vragen.
waarop hij aangeeft dat te doen ooit, maar hij doet het pas als we meteen kunnen gaan plannen.
in zijn ogen heeft het geen zin om me te vragen als we toch niet kunnen betalen omdat er nog niet gespaard is.

er staan wat grote uitgave voor ons huis op de planning dus daar gaan de spaarcentjes aan op.

goed ik dwaal af omdat ik toch een feestlocatie zou willen zoeken en vastleggen over een paar maanden,
is mijn vraag.

wanneer hebben jullie dingen aanbetaald, hoeveel (bedrag of percentage), waarvoor moest je aanbetalen (andere dingen dan de feestlocatie)

(ik ben een enorme trouw noob dus alle info is welkom, misschien ben  ik iets crusiaals vergeten)

12 september grote dag

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2008, 16:00:25 »
wij hebben de trouwlocatie moeten betalen tijdens de ondertrouw (dit is vrij normaal) en die prijs is verschillend per locatie.
De eet en feestgelegenheid hebben een beraming gemaakt van de totale kosten (ze hebben een gemiddeld aantal drankjes berekend uit ervaring zeg maar) verder kun je veel zelf aangeven wat je wel en niet wil aan hapjes, en met het eten wordt rekening gehouden met het aantal mensen dat jullie doorgeven.
Zo zitten wij op 20 daggasten en daarop hebben ze de dinerkosten berekend.
En van die offerte moeten wij 10% aanbetalen als wij akkoord gaan.
Wij zijn akkoord gegaan en moeten die aanbetaling doen een week voor de bruiloft.
Wel is het handig om bij verschillende dingen prijzen na de gaan.
Of zoals wij gewoon zeggen, dat vinden we te duur dus doe het maar zo dan wordt het goedkoper.Want ze vragen echt belachelijke prijzen

Xenia2009

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2008, 16:19:54 »
Ik kreeg gisteren een offerte binnen en schrok toch een beetje.
Ten eerste was de lokatie wat duurder als onze 1e keuze, dus hij valt af.

Maar wat er ook in stond:
Bij bevestiging van de offerte: 30% van het bedrag
Vier weken van te voren nog 60%
En restbedrag na de factuur (wanneer komt die dan??)
 (Is dit normaal?!?)


Annuleren na bevestiging kost 30%.
Annuleren binnen 2 maanden van te voren 50%
Annuleren binnen 1 maand kost 60%
En minimaal 30 euro per persoon besteden anders krijg je geen zaal.

Rookboetes zijn voor het bruidspaar

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2008, 16:26:27 »
Feestlocatie heeft niets aan ons doorgegeven dat wij een aanbetaling moeten doen, wij mogen tot 1 maand van te voren nog annuleren. En na afloop krijgen we een rekening die betaald moet worden. Fotograaf hebben we de helft aanbetaald, jurk en accesoires heb ik ook al voor de helft betaald. Voor de res hebben wij nog niets betaald, alleen vastgelegd. Kosten leges van de ondertrouw, moeten we gelijk tijdens de ondertrouw voldoen (in onze eigen gemeente) en voor de kosten voor het gemeentehuis, krijgen we een factuur mee (mits we dit jaar nog betalen, anders moeten we ter plekke afrekenen), omdat we buiten onze eigen gemeente trouwen

@Xenia: Vind ik wel een hoop geld wat je vooraf had moeten betalen, als ik eerlijk mag zijn
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2008, 16:28:36 door Liefde is ... wendy & Jasper »

macmazsy

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #4 Gepost op: 10 augustus 2008, 16:29:02 »
Wij zijn zaterdag wezen kijken bij onze feestlocatie, we moeten tijdens het tekenen van het contract een aanbetaling doen van 300 euro. De rest komt na het feest, aangezien het bedrag niet vast staat.

Xenia2009

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2008, 16:59:07 »
Het lijkt mij ook een hoop geld!
We hebben nu een optie maar die zeg ik af.
Daarnaast was de zaal met de tuin al weg, dus alleen een dichte zaal, en te modern naar onze smaak.
Als we volgend jaar mei trouwen, moeten we nog bekijken hoeveel collega's er komen...
Dus kan die offerte nu zeker nog niet bevestigen.
Het kwam op 4000 euro, dus 30% is daar aardig wat van zeg!

Voor onze 1e keuze gaan we binnenkort een offerte laten maken.

Wat is gebruikelijk?

daantjeln4

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2008, 17:43:33 »
Wij gaan over 2 weken trouwen en hebben al betaald:

- aanbetaling van 200,- voor de band
- gemeente voor het trouwen in het kasteel

De feestlocatie zullen we pas naderhand hoeven te betalen denk ik, we hoeven niets aan te betalen.

Xenia2009

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2008, 17:56:16 »
Yes voor dinsdag een afspraak om tweede keer te kijken en nu echt een offerte aan te vragen!
Eens kijken wat hun voorwaarden zijn!

ps: Ik heb Chalet Fontaine gemaild om even te laten weten dat we afzien van de optie op die datum en de feestlocatie zelf.
 Hierin heb ik aangegeven dat 90%  :blink:  aanbetaling wettelijk gezien niet eens mag, maar maximaal 50% (net opgezocht..).

Natuurlijk heb ik ze wel van harte bedankt voor de rondleiding en de offerte en het is een erg mooie lokatie,
helaas te modern voor ons, en was de zaal met tuin niet beschikbaar.
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2008, 18:28:16 door Xenia2009 »

kwebbel83

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #8 Gepost op: 11 augustus 2008, 00:41:00 »
Wij hebben nog bijna niks betaald en trouwen al over 7 weken...

huwelijkleges en ondertrouw, compleet betaald
fotograaf 100 euro aanbetaald
jurk 150 euro aanbetaald

Gaan alles na afloop betalen, jurk bij afhalen.
Is niet eens omdat we dit zelf wouden, maar ik hoefde nergens aan te betalen..  Ligt dus denk ik wel heel erg aan de locatie..
Uiteraard hebben we wel bevestigingen op papier, maar ook nergens een handtekening voor gezet..

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #9 Gepost op: 11 augustus 2008, 05:47:48 »
[color=\"#6600CC\"]feestlocatie en DJ betalen we de dag zelf.
Bruidstaart 100 euro aanbetaling en 2 weken van te voren de andere 250 euro overgemaakt. Zo hoeft onze CM niet af te rekenen op de dag zelf.

Bij ondertrouw hebben we alle gemeente dingen al betaal 340 euro ongeveer.
Mijn jurk inc. hoepel schoenen etc was 999 euro, en betaald toen ik hem opgehaald hebt (klein maandje geleden)
Pak Sander is al in april uitgezocht/betaald rond de 1000 euro.
Een hele stapel dingentjes en cadeautjes in de loop van de maanden... ik denk elke maand wel 50-100 euro
Proefkapsel kost 50 euro
Wat duurdere foundation etc gekocht, was ook 70 euro bij elkaar

Cateraar hoeven we pas te betalen na het huwelijk, net zoals de huwelijkslocatie.
En de drank rekening van de feestlocatie komt pas achteraf.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Met een budget maken kan je toch nog iets hoger uitkomen :) wij begonnen op 7000, en uiteindelijk is het 8800 ongeveer geworden![/color]

Marijke v. D

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #10 Gepost op: 11 augustus 2008, 08:49:49 »
Wat heeft iedereen een boel aanbetaald, zeg!
Wij hebben bijna niks aan hoeven betalen Alleen de jurk is van tevoren betaald (heb ik ook heel ver van tevoren gekocht trouwens) en het pak en het geld voor de gemeente waarin we trouwen a 160,70. O ja, en de ringen natuurlijk.

Verder betalen we de koets op de dag zelf en de rest achteraf... dj, taart, feestlocatie, fotograaf, bloemen, zelfs de kaarten zijn nog niet betaald, terwijl we die toch al aardig wat weken geleden verstuurd hebben.

~M*M~

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #11 Gepost op: 11 augustus 2008, 08:54:02 »
ik heb al jullie reacties naar mijn vriend gehint. heeel subtiel (not)

dus misschien, heel misschien, wordt het toekomstige aanzoek wat naar voren geschoven?? misschien?

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #12 Gepost op: 11 augustus 2008, 11:35:52 »
Wij hebben net de bevestiging binnen, omdat wij pas over 21 maanden trouwen moeten we nu 10% aanbetalen, en 6 maanden voor de trouwdag de resterende 20% van de 30% die ze hanteren.

Makkelijk uitgelegd voorbeeld:
De totale kosten van de offerte zijn 3000 euro
Onze locatie wil 30% aanbetaling, dus 900 euro
Omdat wij nog zolang hebben te gaan, en er dus ook prijswijzigingen komen, betalen we nu 10% (300) en 6 maanden van te voren 600 euro. De rest van de factuur word na de bruiloft betaald.

miepie1984

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1745
  • Geslacht: Vrouw
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #13 Gepost op: 11 augustus 2008, 11:51:49 »
hoi, wij hebben nog niets aanbetaald voor het feest. de rekening krijgen we na het feest. we moeten alleen aan aanbetaling doen voor de dj..
grs marijke

debby82

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #14 Gepost op: 11 augustus 2008, 15:43:24 »
Wij trouwen over zes en een halve week en wij hebben al best veel betaald omdat ik dat gewoon handiger vind.
Jurk kregen we 5% korting bij ineen keer betalen. Toch weer 75 euro verdiend!
Decoratiebedrijf 100 euro aanbetaald.
Uitnodigingen betaald bij afhalen
Limo alvast betaald
Honeymoon al betaald
Gemeente betaald bij ondertrouw
Ringen betaald bij afhalen
Bruidmeisjes jurken, lingerie en schoenen bij afhalen betaald
Pak al betaald

We hebben in totaal al iets van 7000 euro betaald
Feest/receptie betalen we achteraf
Diner 50% een maand van te voren

Vind het fijn dat ik het geld kan spreiden dus betaal dingen liever gelijk, dan ben ik ervan af.



[quote name=\'miepie1984\' post=\'174119\' date=\'11 August 2008, 11:51\']hoi, wij hebben nog niets aanbetaald voor het feest. de rekening krijgen we na het feest. we moeten alleen aan aanbetaling doen voor de dj..
grs marijke[/quote]

Maria

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #15 Gepost op: 11 augustus 2008, 16:40:12 »
De catering en de feestlocatie heb ik 2 maanden van te voren betaald, en al het resterende de ochtend zelf overgemaakt met internetbankieren. Ik had geen zin in gedoe met contant geld..

Xenia2009

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #16 Gepost op: 11 augustus 2008, 17:45:47 »
Ik heb nog een netjes antwoord gehad van de feestzaal.

"betreffende vooruitbetaling,  we hebben de voorwaarden gehanteerd die Koninklijke Horeca Nederland adviseert aan zijn leden maar daarin zijn we natuurlijk eigen baas en hadden in overleg met jullie tot een compromis zoals 1 vooruitbetaling ad 50% 2 weken voor jullie datum, kunnen komen."

Nu vind ik 50% (2000 euro!) toch nog aardig wat, zoveel aanbetalen zou ik ook niet bij een keuken doen.

Lotte2009

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #17 Gepost op: 11 augustus 2008, 21:14:33 »
Wij trouwen 07-08-09 en hebben de helft van de fotograaf al betaald en een aanbetaling voor de DJ.
De gemeente zullen we ook vantevoren moeten betalen (als je in ondertrouw gaat) dat is volgens mij overal zo. De ringen betalen we ook als we ze aanschaffen en de jurk en het pak ook denk ik. Dus eigenlijk alleen het feest en het eten wat we achteraf nog moeten betalen denk ik...

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #18 Gepost op: 11 augustus 2008, 21:50:30 »
Vooraf betaald:

jurk, pak, bloemen, auto, deel fotograaf, 70% locatie (je moet het toch betalen dus maakte het mij niet uit wanneer), ringen, kapper, sieraden, huwelijksreis.

Achteraf: andere deel fotograaf, nacalculatie locatie, groepsvervoer, notaris (huwelijkse voorwaarden).
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2008, 21:50:53 door Lyanna »

Xenia2009

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #19 Gepost op: 12 augustus 2008, 07:33:07 »
Nou stel de feestzaal komt de afspraken niet na, en we betalen 90% dan heb je geen stok meer achter de deur. Het is heel menselijk dat als je al betaald hebt gekregen, dat je dingen niet meer oplost...
Het gebeurd dagelijks door kwaadwillende en andere soorten mensen.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #20 Gepost op: 12 augustus 2008, 07:35:14 »
Tja, ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat de cateraar het goed doet hoor. En zo niet, dan had ik nog 30% als stok achter de hand.

Alexia

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #21 Gepost op: 12 augustus 2008, 15:38:46 »
de dj moest uiterlijk 2,5 week voor het trouwen betaald zijn, de feestlocatie hebben we geen aanbetaling o.i.d. moeten doen.. die factuur (omdat je van tevoren niet precies weet hoeveel het gaat worden) hebben we afgelopen week betaald.

very happy

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #22 Gepost op: 13 augustus 2008, 13:30:03 »
Ook wij hebben nog geen datum geprikt , omdat wij ook hard moeten sparen...

Maar als ik deze prijzen hier zo zie , dat is een huwelijk best aan de prijzige kant...

Dat valt nog niet mee...

Juni

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #23 Gepost op: 13 augustus 2008, 13:50:59 »
Wij hebben expres zoveel mogelijk dingen gespreid gekocht over het jaar dat we verloofd waren. Elke keer als er wat geld over was, even wat kleine dingetjes. Zodoende heb ik bijvoorbeeld al een halfjaar een doos met presentjes staan :wink: Zo ben je niet veel geld in één keer kwijt.


Onze locatie moest een klein deel aanbetaald worden, dat hebben mijn ouders gedaan. Zij betalen namelijk ons feest :heart: Wij trouwen daar ook en als je op die locatie je feest ook houdt, dan is er verder geen zaalhuur aan verbonden. Dus alleen de kosten voor het eten en drinken (in ons geval diner en feest).

bride 2 be

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #24 Gepost op: 13 augustus 2008, 14:46:27 »
Wij trouwen op 09-09-2009 en heb een aanbetaling voor de videograaf, koets en de bruidsduiven gedaan. Jurk is al helemaal betaald. Fotograaf hoefde geen aanbetaling en locatie tot nu toe ook nog niet (bekende van ons). Ook de band hoefde nog geen aanbetaling te hebben.
Ondetrouw kost bij onze gemeente trouwens niets.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards