collapse

Auteur Topic: Wanneer Betaalden Je Wat  (gelezen 18828 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Susan

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #25 Gepost op: 13 augustus 2008, 16:05:37 »
Wij betalen de locaties achteraf, maar hebben vooraf de kosten voor de ringen, de ambtenaar/huwelijksboekje/etc, trouwkostuum en trouwjurk vooraf. De grootste klapper komt dus achteraf, maar daar hebben we dan ook het langst voor om te sparen.
Wij hebben overigens in principe gewoon gespaard om alles te betalen, maar hebben de aanschaf van de nieuwe keuken voor de zekerheid even uitgesteld tot na de bruiloft. Vallen de kosten toch hoger uit dan verwacht, dan hebben we nog wat reserve over.

eve-liene

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #26 Gepost op: 5 mei 2009, 17:33:59 »
Wij moeten de gemeentehuis nu al betalen maar we trouwen pas in sept 2010..
Verder wil waar we het feest houden voor 3 september een aanbetaling van 1900 euro en ach we moeten het toch betalen dus waarom nu niet..verder de standaard dingen die je moet betalen..de band wil het geld na het feest maar dat regelen we wel met de cm..

xxxjes eveline

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #27 Gepost op: 5 mei 2009, 17:40:50 »
[quote name=\'eve-liene\' post=\'228178\' date=\'05 May 2009, 17:33\']Wij moeten de gemeentehuis nu al betalen maar we trouwen pas in sept 2010..
Verder wil waar we het feest houden voor 3 september een aanbetaling van 1900 euro en ach we moeten het toch betalen dus waarom nu niet..verder de standaard dingen die je moet betalen..de band wil het geld na het feest maar dat regelen we wel met de cm..

xxxjes eveline[/quote]

Moet je je feestlocatie een jaar van tevoren betalen dan? Of willen ze voor 3 september 2010 een aanbetaling van €1900,-? Een jaar van tevoren zou ik echt nog niet zoveel aanbetalen hoor! Dan staat dat geld nog heel mooi op mijn spaarrekening. Wij hebben nu ook nog niks aanbetaald voor de locatie en trouwen in september 2009.

eve-liene

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #28 Gepost op: 5 mei 2009, 18:36:44 »
ehh voor 2010..dus nu verlopig nog niet..hihi kunnen nog gewoon ff door sparen..

refro

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #29 Gepost op: 5 mei 2009, 18:37:40 »
[quote name=\'eve-liene\' post=\'228178\' date=\'05 May 2009, 17:33\']ach we moeten het toch betalen dus waarom nu niet..[/quote]

Nou omdat er tot die tijd veel kan gebeuren de locatie kan bijvoorbeeld failliet gaan, om een of andere reden kan de bruiloft niet doorgaan. Als zoiets gebeurd moet je achter je geld aan en is maar de vraag of je het ooit terug ziet, en zoals al eerder aangegeven trek je er op een spaar rekening ook nog rente van.

LovelyMe

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #30 Gepost op: 5 mei 2009, 18:51:49 »
[quote name=\'refro\' post=\'228185\' date=\'05 May 2009, 18:37\'][quote name=\'eve-liene\' post=\'228178\' date=\'05 May 2009, 17:33\']ach we moeten het toch betalen dus waarom nu niet..[/quote]

Nou omdat er tot die tijd veel kan gebeuren de locatie kan bijvoorbeeld failliet gaan, om een of andere reden kan de bruiloft niet doorgaan. Als zoiets gebeurd moet je achter je geld aan en is maar de vraag of je het ooit terug ziet, en zoals al eerder aangegeven trek je er op een spaar rekening ook nog rente van.
[/quote]

Geloof mij maar, dat zie je nooit meer terug.

Wij hebben jurk, pak, fotograaf en vervoer aanbetaald. De rest nog niet. We betalen alles verder achteraf (ringen, pak en jurk als we het gaan halen).

pinkbride09

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #31 Gepost op: 5 mei 2009, 20:05:45 »
Ik zou ook niet al te veel aanbetalen. Als bijv. een feestlocatie in de tussentijd failliet gaat, dan kan je achteraan sluiten in de rij met schuldeisers. Grote kans dat je dan niets krijgt, want de belastingdienst heeft altijd voorrang. Wij hebben tot nu toe alleen 300 euro aanbetaald voor de jurk en 100 euro aan de fotograaf. De leges van de gemeente betalen we als we op 25 mei a.s. in ondertrouw gaan. De DJ betalen we 30 dagen voor de bruiloft. Wat de feestlocatie betreft gaat alles op rekening, geen aanbetalingen. Ze kunnen bij jullie zo veel willen, maar je tot niets verplichten! 1900 euro aanbetaling vind ik echt belachelijk!
« Laatst bewerkt op: 5 mei 2009, 20:08:31 door pinkbride09 »

Tigru

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #32 Gepost op: 5 mei 2009, 20:14:10 »
Wij hebben de jurk en ringen aanbetaald, verder helemaal niks. Ja pak tevoren, maar is ook goed gegaan. Verder betalen we de taart een week tevoren (nu, dat is de moeite niet), zo ook de bloemen en de ballonnen... Maar ja, dat zijn de kosten niet. Jurk en ringen betalen we bij afhaal, wat ik logisch vind. Het feest stond heel mooi op dat we een aanbetaling van de helft moeten doen, echter in de praktijk komt dit niet veel voor... Dus ik vind sommige dingen logisch (pak, jurk, ringen laat je personaliseren) maar een hoop ook niet.

saskia81

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #33 Gepost op: 6 mei 2009, 18:30:54 »
Wij hebben een aanbetaling gedaan voor
de trouwlocatie (aan de gemeent)
de fotograaf
De jurk en het pak
De ringen toen ze besteld werden

We moeten zorgen dat 25% op de rekening van de feestlocatie staat, de dag voor we gaan trouwen, het resterende krijgen we achteraf een rekening voor
De DJ betalen we op de dag zelf
Het resterende bedrag voor de fotograaf betalen we als we het album krijgen
Het resterende bedrag voor de trouwlocatie betalen we geloof ik 1 maand van te voren.

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #34 Gepost op: 7 mei 2009, 08:49:05 »
Wij hebben de ringen betaald toen we ze besteld hebben en een aanbetaling voor de jurk na de eerste pas. Verder betalen we de fotograaf pas als we het album ophalen, de locatie betalen we achteraf.

Trouwring

  • Gast
Wanneer Betaalden Je Wat
« Reactie #35 Gepost op: 7 mei 2009, 22:52:01 »
Wij betalen achteraf voor de catering en de feestlocatie, vinden we ook wel fijn :) Fotograag doen we een aanbetaling van 100 euro en de ringen betalen we als we ze ophalen. De jurk heb ik ook voor 20% aanbetaald.
« Laatst bewerkt op: 7 mei 2009, 22:53:05 door Trouwring »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards