collapse

Auteur Topic: Persoonlijke Gelofte  (gelezen 89421 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #25 Gepost op: 14 september 2008, 14:26:08 »
wij hebben het niet gedaan maar vind het wel heel mooi! om mijn gevoelens nog wat te uiten had ik een gedicht voor chris geschreven en hem die voorgedragen voor het eten.

dory

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #26 Gepost op: 14 september 2008, 14:35:16 »
oh zwijmel wat prachtig!!!!! Kippenvel gewoon!!
« Laatst bewerkt op: 14 september 2008, 14:43:22 door dory »

Alexia

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #27 Gepost op: 15 september 2008, 08:47:23 »
erg mooi!

wij hebben het niet gedaan.

Elles

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #28 Gepost op: 17 februari 2009, 13:33:48 »
Ik weet niet eens precies hoe het heet haha.

Maar omdat wij niet 'officieel' gaan trouwen, willen we iemand uit onze omgeving de woorden laten zeggen die normaal een ambtenaar zegt.

Heeft iemand enig idee waar ik die kan vinden? Heb al van alles geprobeerd te vinden op internet, maar helaas zonder resultaat.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #29 Gepost op: 17 februari 2009, 14:04:19 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Op de dvd van mijn bruiloft :tongue:
Zal ik ze voor je opschrijven vanavond?[/color][/font]

Tammy

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #30 Gepost op: 17 februari 2009, 18:34:20 »
Huh, niet 'officieel' gaan trouwen?
Ik snap het niet helemaal....

Elles

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #31 Gepost op: 17 februari 2009, 20:08:19 »
Als je dat zou willen doen Mirjam, zou dat natuurlijk helemaal super zijn!

@Tammy, nou we zijn al geregistreerd partners en willen nu gaan trouwen in een andere gemeente. Helaas is dat niet mogelijk. Dus hebben we besloten om 19 juni (op een vrijdag) het om te laten zetten hier in Emmen, gewoon aan de balie en dan hebben we de 20ste het feest enzo in Scheveningen. Dus officieel gezien trouwen we de 19de, maar gevoelsmatig trouwen we de 20ste. We willen dan ook pas de ringen omdoen, en dus een soort van ceremonie houden. Snap je het nog? haha.

Tammy

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #32 Gepost op: 17 februari 2009, 20:31:39 »
[quote name=\'Elles\' post=\'207853\' date=\'17 February 2009, 20:08\']Als je dat zou willen doen Mirjam, zou dat natuurlijk helemaal super zijn!

@Tammy, nou we zijn al geregistreerd partners en willen nu gaan trouwen in een andere gemeente. Helaas is dat niet mogelijk. Dus hebben we besloten om 19 juni (op een vrijdag) het om te laten zetten hier in Emmen, gewoon aan de balie en dan hebben we de 20ste het feest enzo in Scheveningen. Dus officieel gezien trouwen we de 19de, maar gevoelsmatig trouwen we de 20ste. We willen dan ook pas de ringen omdoen, en dus een soort van ceremonie houden. Snap je het nog? haha.[/quote]

Nou snap ik hem. Dank je! ;-)

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #33 Gepost op: 18 februari 2009, 06:22:39 »
[color=\"#8b0000\"][font=\"Lucida Sans Unicode\"]Goed, de dvd staat aan, dus komt ie...:

naam, neemt u aan tot uw wettige echtgeno(o)t(e), naam, en zult u getrouw alle plichten vervullen die de wet aan de huwelijkse staat heeft verbonden? Wat is daarop uw antwoord?[/font][/color]

[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Hahaha! In mijn herinnering was het een veeeeeeeeel langere vraag :tongue:[/color][/font]
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2009, 06:59:40 door _mirjam_ »

Kleintje

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #34 Gepost op: 18 februari 2009, 11:00:21 »
Ik geloof dat wij dat zinnetje ook hadden. Lijkt inderdaad veel langer als je daar staat.

@ Elles: Natuurlijk kun je omdat het toch niet 'officieel' is, allerlei variaties daarop verzinnen. Iets wat goed bij je past.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #35 Gepost op: 18 februari 2009, 11:06:17 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Wat er bij ons wel bij kwam, was ik vanmorgen vergeten te schrijven, was dat ze vóór de daadwerkelijke vraag eerst aan ons uitlegde wat die plichten dan precies waren (dus dat je voor elkaar zult zorgen en van elkaar zult houden, dat je elkaar van 'het nodige' voorziet (vond ik een apart zinnetje!), etc.). Dit zou je dus eventueel nog in het wetboek kunnen opzoeken, om het een beetje aan te kleden. Dan krijg je een gelofte die wat meer lijkt op de Engelse/Amerikaanse versie, denk ik...[/color][/font]

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #36 Gepost op: 17 maart 2009, 12:29:26 »
Ben nog bezig mijn vow wat an het aanpassen maar heb het in grote lijnen op papier.
Even een vraag. Beginnen jullie ook met I....take you... to be (of in het nederlands)
Ik heb hier een hele mooie zin voor gevonden en wil dit graag uitspreken om precies te zeggen wat ik zie in deze verbintenis.

We kunen het pas met onze Babs bespreken een dag van te voren en ik wil ook niet teveel zeggen over de tekst omdat mijn as het natuurlijk pas daar mag horen.
Ben er al wel uit dat de eerste en laatste zin in het engels zijn en de rest in het nederlands

Melissie

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #37 Gepost op: 17 maart 2009, 12:36:23 »
Ik zou ook heel graag wedding vows willen uitspreken tijdens de ceremonie, maar hubby to be durft/wilt dit absoluut niet. Aangezien ik alles al mag bepalen met de bruiloft, laat ik hem dit maar bepalen..:tongue:
We zijn beide die dag al zenuwachtig genoeg en wil hem niet zenuwachtiger maken natuurlijk.

Maar ben toch wel even aan het weg zwijmelen bij de teksten in het topic..:wink:

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #38 Gepost op: 17 maart 2009, 12:38:46 »
Ik leer het ook niet mijn hoofd hoor.
Alleen de eerste regel want dan wil ik hem in zijn ogen kunnen kijken :wub: , de rest lees ik mooi voor :biggrin:

Herjan

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #39 Gepost op: 17 maart 2009, 12:47:38 »
[quote name=\'Melissie\' post=\'217300\' date=\'17 March 2009, 12:36\']Ik zou ook heel graag wedding vows willen uitspreken tijdens de ceremonie, maar hubby to be durft/wilt dit absoluut niet. Aangezien ik alles al mag bepalen met de bruiloft, laat ik hem dit maar bepalen..:tongue:
We zijn beide die dag al zenuwachtig genoeg en wil hem niet zenuwachtiger maken natuurlijk.

Maar ben toch wel even aan het weg zwijmelen bij de teksten in het topic..:wink:[/quote]
Je kunt natuurlijk net als wij (zie openingspost) de teksten van te voren schrijven en voor laten lezen door je ambtenaar. Gewoon even ruim van te voren bellen met je (B)ABS of hij/zij dat wil doen. Zelf voorlezen kan best lastig zijn, zeker als je überhaupt niet gewend bent om voor een groep te staan. Maar vooral de emoties zullen waarschijnlijk een rol spelen. En een mooie tekst die al snotterend en hikkend wordt voorgelezen kan best aandoenlijk zijn, maar ja... En het is mooi om elkaar rustig te kunnen aankijken als je naar elkaars teksten luistert die worden voorgelezen.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2009, 12:47:54 door Herjan »

Herjan

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #40 Gepost op: 17 maart 2009, 12:53:22 »
[quote name=\'Happy Bride\' post=\'217296\' date=\'17 March 2009, 12:29\']Ben nog bezig mijn vow wat an het aanpassen maar heb het in grote lijnen op papier.
Even een vraag. Beginnen jullie ook met I....take you... to be (of in het nederlands)
Ik heb hier een hele mooie zin voor gevonden en wil dit graag uitspreken om precies te zeggen wat ik zie in deze verbintenis.

We kunen het pas met onze Babs bespreken een dag van te voren en ik wil ook niet teveel zeggen over de tekst omdat mijn as het natuurlijk pas daar mag horen.
Ben er al wel uit dat de eerste en laatste zin in het engels zijn en de rest in het nederlands[/quote]
Nee, maar bij ons waren het ook min of meer brieven aan elkaar die door Pauline (onze BABS) werden voorgelezen. Het begon dus met een verhaal waarom we van elkaar houden en wat we voor elkaar betekenen en we sloten af met een soort wedding vows.

Laatste regel is wel in het Engels, zoals je kunt zien. Toevalliger wijze die van haar ook ("I'll be there for you" van Friends had zij als afsluiter). Wisten we dus niet van elkaar, maar gaf wel aan dat we vaak 1 gedachte hebben. :biggrin:

xbruidjex

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #41 Gepost op: 17 maart 2009, 13:07:37 »
wij gaan ook zelf onze trouwgeloftes schrijven. vriendlief vond het wel een beetje eng maar wilt dit zeker ook doen.
toen we het hier over hadden met onze trouwambtenaar zei ze dat hem ook wel wil helpen..
maar daar was mijn vriend te trots voor en wil het nu helemaal zelf doen.

aaahw :wub:

Melissie

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #42 Gepost op: 17 maart 2009, 14:51:07 »
[quote name=\'Herjan\' post=\'217306\' date=\'17 March 2009, 12:47\'][quote name=\'Melissie\' post=\'217300\' date=\'17 March 2009, 12:36\']Ik zou ook heel graag wedding vows willen uitspreken tijdens de ceremonie, maar hubby to be durft/wilt dit absoluut niet. Aangezien ik alles al mag bepalen met de bruiloft, laat ik hem dit maar bepalen..:tongue:
We zijn beide die dag al zenuwachtig genoeg en wil hem niet zenuwachtiger maken natuurlijk.

Maar ben toch wel even aan het weg zwijmelen bij de teksten in het topic..:wink:[/quote]
Je kunt natuurlijk net als wij (zie openingspost) de teksten van te voren schrijven en voor laten lezen door je ambtenaar. Gewoon even ruim van te voren bellen met je (B)ABS of hij/zij dat wil doen. Zelf voorlezen kan best lastig zijn, zeker als je überhaupt niet gewend bent om voor een groep te staan. Maar vooral de emoties zullen waarschijnlijk een rol spelen. En een mooie tekst die al snotterend en hikkend wordt voorgelezen kan best aandoenlijk zijn, maar ja... En het is mooi om elkaar rustig te kunnen aankijken als je naar elkaars teksten luistert die worden voorgelezen.
[/quote]


Dat is een goed idee! Bedankt!
Zo kunnen we toch ons verhaal doen, maar hoeft hij er zelf niet zenuwachtig over te zijn. Want het is inderdaad de angst om voor een groep te spreken, vooral op zo'n belangrijk moment.
Zal het even aan hem voor leggen!

Herjan

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #43 Gepost op: 17 maart 2009, 14:53:07 »
Je moet natuurlijk wel die brieven/teksten helemaal los van elkaar schrijven en niet aan de ander vooraf laten lezen. Gewoon helemaal in je eigen woorden.

P.S. We mogen toch wel een stukje ervan lezen, he? :wink:
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2009, 14:54:02 door Herjan »

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #44 Gepost op: 17 maart 2009, 14:56:50 »
Nee en dat niet laten lezen aan de ander is zo moeilijk.
Normaal gesproken bespreken wij alles zelfs de jurk enzo heeft hij al gezien.
Ben helemaal blij met mijn eerste zin is helemaal zoals ik ons huwelijk zie

Wil na het trouwens onze beide vows inlaten lijsten met een mooie foto erbij.

zinzi

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #45 Gepost op: 16 mei 2010, 14:17:43 »
Even een oud topic naar boven gehaald. Wat een mooie trouwgeloftes zeg! Ik vind het zelf een mooi gebaar om het zelf te schrijven, maakt alles toch persoonlijk. Maar wij trouwen dus wel in het gemeentehuis en lees hier dat ze dat niet zo op prijs stellen. En ik weet ook niet of ik het durf...

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #46 Gepost op: 17 mei 2010, 10:08:37 »
Even een oud topic naar boven gehaald. Wat een mooie trouwgeloftes zeg! Ik vind het zelf een mooi gebaar om het zelf te schrijven, maakt alles toch persoonlijk. Maar wij trouwen dus wel in het gemeentehuis en lees hier dat ze dat niet zo op prijs stellen. En ik weet ook niet of ik het durf...
Hoezo dat ze dat niet op prijs stellen? De gemeente niet?Het is toch jullie bruiloft.
Ik vind het wel heel bijzonder, ook spannend maar had het niet anders willen doen.

Kippie

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #47 Gepost op: 17 mei 2010, 11:36:38 »
Ik zou hierover gewoon contact met je babs, of het gemeentehuis hebben. En ik zou me niet al te druk maken over wat het gemeente huis wel/niet op prijs stelt. Tja, het is natuurlijk makkelijker als elke huwelijksvoltrekking hetzelfde is. Ik stel het ook niet op prijs dat ik moet betalen , maar ik doe het toch... :wink:

Wij gaan ook persoonlijke geloften uitspreken. Ik ben nu bezig met het schrijven ervan. Ik hoop ze gewoon zo uit te kunnen spreken en niet voor te hoeven lezen. Maar als back-up zal ik toch een printje meenemen.

zinzi

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #48 Gepost op: 17 mei 2010, 12:37:10 »
omdat ze je in het gemeentehuis het liefst zo snel mogelijk weer buiten hebben. Onze babs heeft een eigen bedrijf en is visagiste. Ik laat mijn haar en makeup bij haar doen. dus zal het er wel eens met haar over hebben.
Want vind het idee erg leuk, nu mijn as nog...

Ingrid

  • Gast
Re: Persoonlijke Gelofte
« Reactie #49 Gepost op: 10 september 2010, 19:22:01 »
Even een *kickje* omhoog, ook wij (of moet ik zeggen, ik ;-)) willen onze ceremonie in het gemeentehuis zo persoonlijk mogelijk maken.
Ik heb mijn AS ervan kunnen overtuigen om onze persoonlijke geloften tegen elkaar uit te spreken.

Wij kunnen ervoor kiezen om 2 weken voor de ceremonie een afspraak te maken met de BABS. Ik wil hem/haar dan vragen of we dit mogen doen. Ook heb ik mijn familie gevraagd of er iemand iets wil vertellen tijdens de ceremonie en mijn moeder heeft zich al aangeboden :biggrin:.

Ik lees hier graag meer over anderen die ook hun eigen geloften gaan uitspreken.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards