collapse

Auteur Topic: Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...  (gelezen 13019 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Feelfree

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Gepost op: 11 augustus 2008, 21:04:01 »
Zoals de titel al zegt; mijn jurk is al besteld (maar nog niet binnen).

De oorspronkelijke planning was om ná onze bruiloft te stoppen met de pil, maar nu willen wij om gezondheidsredenen liever niet te lang meer wachten met zwanger (proberen te) worden...

En dan bestaat dus het risico dat ik zwanger ben op mijn trouwdag.


Morgen kan ik contact opnemen met de leverancier van mijn jurk om e.e.a. na te vragen, maar ik vroeg me af of iemand anders hier al ervaring mee heeft?

Was het mogelijk de jurk nog aan te laten passen, hoe deden ze dat, was het resultaat wel netjes/mooi, zaten er extra kosten aan etc. etc.?

Herjan

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2008, 23:53:05 »
Volgens mij vriendin moet je even 'de kleine lettertjes' lezen in je koopcontract. Waarschijnlijk staat daarin dat als je meer dan 5(?) kilo aankomt of meer dan 1 of 2 maten groter wordt je extra vermaakkosten moet betalen. En als je al snel zwanger bent, zul je zelfs gewoon een nieuwe jurk moeten bestellen, aangezien je je jurk maar beperkt kunnen vermaken.

12 september grote dag

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:02:58 »
mijn vriendin was al zwanger toen ze een jurk ging kopen, met amper 2 maanden kon zijn haar eigen kleren al niet meer aan en met het trouwen was ze op de helft van de zwangerschap en een flinke buik al.
Toch hebben ze steeds haar jurk uitgelegd, wel had ze er een corrigerende torselet onder aan.
Ze heeft wel van te voren aangegeven dat ze zwanger was en snel groeide, daarop hebben ze samen met de winkel een jurk uitgezocht die makkelijk vermaakt kon worden.
Misschien is het niet je bedoeling en misschien ben je op dat moment nog niet zwanger maar ik zou toch overwegen om het te zeggen tegen de vrouw van de trouwwinkel, dat de kans bestaat dat je zwanger zult trouwen uiteindelijk.
Wanneer ga je trouwen? want dan weet je hoever je maximaal kan zijn.
En anders is het een idee om op een wat later tijdstip je jurk te kopen. Dan heb je alleen nog maar de keus uit wat er hangt, maar pas je wel mooi in je jurk.
En Assepoester in Arnhem heeft speciaal jurken voor vrouwen die zwanger zullen trouwen. Misschien heb je daar wat aan. Misschien hebben ze nog wel een zaak, maar dan zou je even via google hun site moeten zoeken. Daar hebben ze jurken en alle vormen, soorten en maten.

succes

Herjan

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:06:32 »
[quote name=\'12 september grote dag\' post=\'174272\' date=\'12 August 2008, 09:02\']Wanneer ga je trouwen?[/quote]
Over 8 maanden en 5 dagen. Zie haar signature... :wink:

Jojanne

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:09:02 »
Volgens mij heeft ze haar jurk al gekocht :wink:

@ Herjan, Volgens mij staat er op mijn factuur niets over extra vermaakkosten. Of moet er ergens nog een aankoopcontract zijn? Weet ik niks van....  :ph34r:
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2008, 09:09:29 door Jojanne »

Herjan

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:11:42 »
[quote name=\'Jojanne\' post=\'174274\' date=\'12 August 2008, 09:09\']@ Herjan, Volgens mij staat er op mijn factuur niets over extra vermaakkosten. Of moet er ergens nog een aankoopcontract zijn? Weet ik niks van....  :ph34r:[/quote]
Hmmm... Misschien afhankelijk dan van de winkel en het merk/model/prijs van de jurk? Ik heb natuurlijk geen idee welke jurk mijn vriendin heeft, maar ze heeft hem gekocht bij de honeymoonshop in Rotterdam.

Jojanne

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:12:31 »
Zal dan inderdaad wel aan de winkel liggen... Bij mij hebben ze ook niks gezegd over aankomen of afvallen...

12 september grote dag

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:37:32 »
sorry,  ben er nog niet helemaal bij vanochtend.
Komt een beetje dom over.

En over dat aankomen of afvallen, ook bij mij is daar niks over gezegd en het staat ook niet op de bon van de aanbetaling

Feelfree

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #8 Gepost op: 12 augustus 2008, 09:54:27 »
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties tot zover!

Ook ik heb geen 'kleine lettertjes' die hier iets over zeggen. Het is wel besproken tijdens het passen (aangezien je je jurk zover van tevoren koopt dat je altijd nog wat pondjes kunt aankomen of afvallen): het zou geen probleem zijn en geen kosten met zich meebrengen om in die zin de jurk aan te passen.

Ik heb net echter gebeld naar de winkel en zij geven aan dat daar eigenlijk niet veel over te zeggen is, omdat je nu nog niet zeker weet of je wel daadwerkelijk zwanger zult zijn dan (dus groter bestellen heeft geen zin), en mócht je zwanger zijn, hoeveel/snel je dan aankomt. Ze zeggen wel dat er eigenlijk heel veel mogelijk is maar dat je er wel op moet rekenen dat er nog vermaakkosten bijkomen als de jurk echt flink vermaakt moet worden.

Het lijkt mij dat ze wel vaker tegen dit probleem aanlopen...?

Susan

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #9 Gepost op: 12 augustus 2008, 11:05:40 »
KAn je ook niet nog een half jaartje wachten met zwanger raken? Ik weet niet welke medische redenen je bedoelt, maar hangt het echt op een paar maanden?
Ik ben zelf deze maand gestopt, omdat ik dan max 6 weken zwanger kan zijn bij ons huwelijk, zodat ik zeker weten nog in mijn jurk pas. De planning was wel om deze zomer te stoppen, maar ik durfde het risico niet te nemen.

miepie1984

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1745
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #10 Gepost op: 12 augustus 2008, 11:10:53 »
ik zou het risico ok nie willen lopen.. kan je nie een paar maanden met condoom vrijen.. stel dat je snel aantelt loop je hoogzwanger rond en kan je misschien minder genieten van je dag omdat het allemaal "zwaar"is..
su6 ermee

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #11 Gepost op: 12 augustus 2008, 11:15:34 »
om nog een andere kant te belichten...
Ik was 7 weken zwanger op mijn bruiloft. Het had dan geen gevolgen voor de bruidsjurk, maar ik was wel de hele dag extreem moe, ik was misselijk en ik had barstende koppijn waar ik niets tegen kon innemen.
Bovendien heb ik de dag nadat we terugkwamen van de huwelijksreis (2 weken na de bruiloft) een miskraam gehad. Dit heeft wel een heel donkere schaduw over het hele gebeuren geworpen. Na mij terugkomst heb ik nog een feestje met de kineren van mijn werk (kinderopvang) gevierd, omdat dat op de planning stond, maar ik kon die dag eigenlijk niet eens staan van de pijn (was 3 dagen na de miskraam). Was de miskraam net voor de bruiloft geweest, dan was het niet erg feestelijk geweest, ben ik bang.

Natuurlijk hoeft het niet zo te gaan, maar de kans dat het misgaat is er wel...

Susan

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #12 Gepost op: 12 augustus 2008, 11:29:23 »
[quote name=\'mlein\' post=\'174310\' date=\'12 August 2008, 11:15\']om nog een andere kant te belichten...
Ik was 7 weken zwanger op mijn bruiloft. Het had dan geen gevolgen voor de bruidsjurk, maar ik was wel de hele dag extreem moe, ik was misselijk en ik had barstende koppijn waar ik niets tegen kon innemen.
Bovendien heb ik de dag nadat we terugkwamen van de huwelijksreis (2 weken na de bruiloft) een miskraam gehad. Dit heeft wel een heel donkere schaduw over het hele gebeuren geworpen. Na mij terugkomst heb ik nog een feestje met de kineren van mijn werk (kinderopvang) gevierd, omdat dat op de planning stond, maar ik kon die dag eigenlijk niet eens staan van de pijn (was 3 dagen na de miskraam). Was de miskraam net voor de bruiloft geweest, dan was het niet erg feestelijk geweest, ben ik bang.

Natuurlijk hoeft het niet zo te gaan, maar de kans dat het misgaat is er wel...[/quote]

Ik heb dit niet willen opschrijven, maar ik dacht het idd ook.
Een zwangerschap is helaas niet altijd alleen maar feest. Ik weet na twee goede zwangerschappen dat ik erg makkelijk 'zwanger' ben, ik heb nauwelijks kwaaltjes gehad (al is zelfs dat geen garantie). Maar ik behoor daarmee wel tot de minderheid volgens mij, de meeste mensen hebben er echt wel meer 'last' van. Daarnaast heb ik helaas ook een miskraam gehad, en stel dat dat rondom je grote dag gebeurt, dan werpt dat een behoorlijke schaduw.
Maar nogmaals, ik weet niet welke medische redenen de haast veroorzaken, maar mocht je nog een paar maanden tijd hebben, dan zou ik zeker kiezen om nog even te wachten.

Feelfree

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #13 Gepost op: 12 augustus 2008, 11:41:25 »
Maar dat miskraamverhaal geldt dan toch ook voor jou susan, als je 6 weken zwanger zou kunnen zijn?

Het 'probleem' waardoor wij niet meer zo lang willen wachten, is dat ik verminderd vruchtbaar ben. We hebben idd altijd gedacht dat we wel konden wachten tot na de bruiloft, maar een recent gesprek met de arts heeft ons toch op andere gedachten gebracht. Wat is die ene dag, tegenover een heel (nieuw) leven? Wij zijn allebei vrij nuchter over onze trouwdag, in de zin van dat het echt wel overkomelijk is als ik me die dag minder fit zou voelen.

Neemt niet weg dat jouw verhaal Mlein echt als een nachtmerrie klinkt. Hoe gaat het nu?

Susan

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #14 Gepost op: 12 augustus 2008, 11:48:42 »
[quote name=\'Feelfree\' post=\'174319\' date=\'12 August 2008, 11:41\']Maar dat miskraamverhaal geldt dan toch ook voor jou susan, als je 6 weken zwanger zou kunnen zijn?

Het 'probleem' waardoor wij niet meer zo lang willen wachten, is dat ik verminderd vruchtbaar ben. We hebben idd altijd gedacht dat we wel konden wachten tot na de bruiloft, maar een recent gesprek met de arts heeft ons toch op andere gedachten gebracht. Wat is die ene dag, tegenover een heel (nieuw) leven? Wij zijn allebei vrij nuchter over onze trouwdag, in de zin van dat het echt wel overkomelijk is als ik me die dag minder fit zou voelen.

Neemt niet weg dat jouw verhaal Mlein echt als een nachtmerrie klinkt. Hoe gaat het nu?[/quote]

Ja, natuurlijk geldt het miskraam verhaal voor mij, maar ik ga er eerlijk gezegd niet vanuit dat het direct raak is (ook ervaring  :wink: ). Mocht het wel zo zijn, dan is dat leuk maar ik reken er echt niet op. Daarbij gaan wij ook nog niet 'gericht' aan de gang, alleen ben ik met de pil gestopt zodat we direct na ons huwelijk wel wat gerichter bezig kunnen. Maar in theorie zou ik dus max 6 weken zwanger kunnen zijn, en dat is wel een bewuste keuze in verband met de jurk.

Tja, als je van de arts te horen hebt gekregen dat je eigenlijk 'haast' moet maken, tja, dan zou ik waarschijnlijk ook niet willen wachten. Mijn kinderwens is altijd groter geweest dan de wens om te trouwen, dus dan zou ik ook denken: liever een zwaardere trouwdag maar wel een kind, dan geen kind!
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2008, 11:50:49 door Susan »

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #15 Gepost op: 12 augustus 2008, 12:13:19 »
@ Feelfree, als je verminderd vruchtbaar bent, kan je arts ook advies geven in deze kwestie. Want voor normaal vruchtbare stellen is de kans om zwanger te raken ongeveer 20% per maand. Stel dat het voor jou 5% is, of 10%, dan is dat toch nog een aanzienlijke kans dat je de komende acht maanden zwanger raakt. En dan KAN het inderdaad dat je met de gebakken peren zit op de bruiloft. Het verhaal van Mlein is voor mij niet bepaald het eerste negatieve verhaal dat ik hoor over zwanger trouwen; ik ken zelfs iemand die op de trouwdag een miskraam had.
Goed, ik weet natuurlijk niet wat er precies aan de hand is bij jullie qua vruchtbaarheid, maar kun je niet wat meer duidelijkheid krijgen van je arts? Je zou bijvoorbeeld kunnen vragen wanneer je evt. doorgestuurd wordt voor verdere onderzoeken?

suus1983

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #16 Gepost op: 12 augustus 2008, 12:49:29 »
Om heel eerlijk te zijn denk ik er eerlijk gezegd anders over dan de meesten van jullie. Ik vind dat je er gewoon voor moet gaan. Wat er allemaal niet kan gebeuren, daar kun je toch geen rekening mee gaan houden?

Ik ben ook heel nuchter over onze trouwdag. Deze ene dag is het toch niet waard om een kinderwens uit te stellen? Helemaal niet als het toch niet zo makkelijk gaat. Ik persoonlijk vind een kindje veel meer waard dan mijn trouwdag.

Over je jurk valt niet zo veel te zeggen, het is net als wat ze bij de winkel ook zeiden. Ik zelf had met 32 weken nauwelijks een buik, terwijl een ander met 20 week al een buik heeft van het formaat hoogzwanger.

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #17 Gepost op: 12 augustus 2008, 13:00:51 »
met mij gaat het nu prima hoor. Heb een lief kereltje ondertussen :) Lief dat je er naar vraagt.

Ik wil ook niet meteen zeggen dat je het niet moet doen hoor, maar wees je bewust van wat de gevolgen kunnen zijn. Toen ik die miskraam had, heb ik eigenlijk een week niet kunnen lopen van de pijn. Bovendien was ik ernstig verdrietig. Ik ben heel blij dat dat NA de bruiloft is gebeurd en niet er net voor of nog erger, tijdens. Dan had de bruiloft simpelweg niet door kunnen gaan omdat ik dat lichamelijk niet aan had gekund.
Achteraf vind ik dus dat ik een heel groot risico heb genomen. Maarja, of je dat risico neemt, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2008, 13:01:35 door mlein »

Feelfree

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #18 Gepost op: 12 augustus 2008, 13:48:59 »
Wij denken er eigenlijk zo over als Suus dat verwoordt: die ene dag vinden we het niet waard om onze kinderwens uit te stellen.

De verminderde vruchtbaarheid hangt samen met een andere ziekte van mij en daar kan de arts verder geen duidelijkheid over geven (in de zin van dat meer onderzoek zou helpen). Wij hebben wat minder kans dat het 'vanzelf' lukt binnen een jaar en daarbij (helaas) ook nog een enigszins verhoogd miskraamrisico.

Het verhaal van Mlein neem ik zeker mee, en we zijn ook van plan om te zorgen dat we tijdens de bruiloft niet in de 'kritieke' fase van de zwangerschap zitten (door bijv. de 12 weken voor de bruiloft wél anticonceptie te gebruiken). Maar na overleg met de arts vinden we het dus geen probleem om op onze trouwdag bijv. 4, 5 of 6 maanden zwanger te zijn, als ons dat gegund zou zijn.

Dit topic heb ik dus geopend om te bekijken of er misschien mensen zijn die er ervaring mee hebben om om die reden hun jurk nog te moeten aanpassen... Daar ben ik gewoon benieuwd naar, hoe dat soort praktische problemen zijn/worden opgelost?

O ja Mlein, ik zie je mannetje ondertussen in je onderschrift, wat een mooi kindje! Fijn dat het dus nog allemaal 'goed is gekomen'.

miepie1984

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1745
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #19 Gepost op: 12 augustus 2008, 14:40:07 »
als het erom gaat dat je minder vruchtbaar bent/gaat worden.. dan zou ik der ok echt voor gaan !! maar het probleem van de jurk zullen ze in de winkel wel kennen verhelpen. daar zou mijn zorg dan nie liggen.. vooral als de kinderwens groot is meteen aan beginnen :wink: haha

su6 ermee grs marijke

mvdylan

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #20 Gepost op: 12 augustus 2008, 16:22:12 »
ik zelf zit met hetzelfde. wij mogen als alles goed is in oktober beginnen met icsi. In maart gaan we trouwen. in het snelste geval dan ben ik met het trouwen 5 maanden zwanger. Ik heb toen ik mijn jurk ging uitzoeken dit verteld. De jurk die ik geweldig vond die was met het rok gedeelte echt krap. Dus die rok word sowieso opnieuw op mijn maat gemaakt. Hierbij houden ze rekening met het voor gedeelte dat er dus eventueel een buik in past. Mocht het helaas niet zo zijn dat ik zwanger ben als we trouwen of niet zo ver dan zouden ze het gewoon zo maken zo strak als het hoort.

Ook wij wachten niet met onze kinderwens. Ook aangezien mijn as binnen een periode van 5 maanden na ons trouwen op uitzending moet.

lune

  • Gast
Jurk Al Gekocht En Daarna Zwanger Worden...
« Reactie #21 Gepost op: 13 augustus 2008, 15:42:35 »
Wij hebben een tijd terug besloten om wel te wachten tot na de bruiloft.
De kinders die wel al hebben zijn nog best klein en toen leek dat een prima keus, maar nu dik een halfjaar verder lijkt het toch nog wel heeel lang wachten.
Ondertussen dus ook al besproken om er nu al voor te gaan en wat later te trouwen (ipv mei in aug). De vorige keren was ik direct zwanger dus we gingen er gemakshalve even vanuit dan dus een kleintje erbij te hebben, maar dat leek het me toch ook niet helemaal, zo'n ukkie wat nog een keer of 8 per dag aan de borst moet (handig met mn jurk :laugh: ).
Inmiddels hebben wij zo ongveer besloten om de huwelijksnacht extra speciaal te maken door dan de antoconceptie voor het eerst te laten liggen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards