collapse

Auteur Topic: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?  (gelezen 65729 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #75 Gepost op: 25 mei 2012, 10:56:13 »
Je linkjes naar de pagina's doen het niet  :huh:

Ik vind het doneren van je bruidsjurk aan een goed doel een heel goed idee. Zo kun je een meisje/vrouw haar droomjurk laten dragen als ze daar zelf de middelen niet voor heeft.

Zelf kan ik mijn jurk echt niet weg doen. Het was een kado van mijn ouders en mijn moeder zou het heel erg vinden als ik hem weg zou doen.
Daarnaast vind ik het erg leuk als hij op de paspop zit om er weer eens naar te kijken.
En zelfs in de hoes....nee ik zou het niet kunnen.
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2012, 22:19:02 door Nogevengeduld »

twijfeltje

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #76 Gepost op: 25 mei 2012, 13:35:06 »
Ik bewaar hem.
In ieder geval voorlopig.
Ik kijk wel wat ik daarna met mijn jurk doe.
Voorlopig hangt hij nog mooi op het hangertje boven.

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #77 Gepost op: 25 mei 2012, 13:51:50 »
Hier ook een jurk die ik niet wegdoe maar schenken aan een goed doel vind ik wel nobel. Zo nu en dan een bruidsjurkenfotoshoot is al een reden om hem in de kast te laten hangen :wink:

twijfeltje

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #78 Gepost op: 25 mei 2012, 14:31:57 »
Zo nu en dan een bruidsjurkenfotoshoot is al een reden om hem in de kast te laten hangen :wink:
Inderdaad, daar wil ik ook nog wel een keer aan meedoen, lijkt me best gaaf.
Ik heb me al opgegeven voor de komende shoot met BfN, hopelijk gaat dat door.

marjolein1987

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #79 Gepost op: 18 juni 2013, 13:07:31 »
Hallo dames!

Wij zijn 31-05 getrouwd en mijn jurk is naar de stomerij geweest. Helaas kan ik hem niet kwijt in mijn hangkast en ook hem plat erin leggen gaat ook niet, hij is veel te groot!!!
Nu dacht ik: ik doe hem in een 'curver' opruimbak met deksel en zet hem in de schuur...maar, is dat wel een goede optie? Of krijgt ie dan alsnog beestjes e.d. Erin?
Ik wil hem n.m. Niet verkopen.

Hoe doen jullie dit?


Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #80 Gepost op: 18 juni 2013, 13:12:38 »
Ik neem aan dat je wel een hoes eromheen hebt? Dan kun je hem misschien onder een (logeer)bed leggen oid? In de schuur zou ik zelf in elk geval niet doen! Voor je het weet gaat het mis vanwege vocht oid.

Zelf heb ik hem in de hoes op zolder hangen, maar moet ook nog even bedenken hoe en waar ik hem ga bewaren.

marjolein1987

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #81 Gepost op: 18 juni 2013, 13:18:23 »
Ik woon in een 3 kmr appartenent dus heb niet zoveel ruimte dat ik hem ergens kan laten hangen of onder kan leggen helaas. Er zit inderdaad wel een hoes om heen gelukkig...

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #82 Gepost op: 18 juni 2013, 13:28:15 »
Ik zit met hetzelfde probleem.. nu hangt de jurk nog bij de stomerij..
We hebben gelukkig een kamertje over, waar hij voorlopig komt te staan op een paspop (kan ik er nog af en toe naar kijken:)
Maar we hopen daar snel een kinderkamer van te mogen maken, en dan is het voor ij ook even kijken waar de jurk heen kan..
Misschien de ouders lief aankijken..

misseagle

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #83 Gepost op: 18 juni 2013, 13:40:51 »
Wil mijn jurk ook op een paspop neerzetten, echter wordt dat kamertje bij ons hopelijk ook snel een babykamer!
Dus ja.. enige oplossing: groter wonen hahaha

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #84 Gepost op: 18 juni 2013, 13:50:34 »
Ik heb hem in een hoes boven op een kast liggen, gaat ook prima, al staat het niet prachtig :P

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #85 Gepost op: 18 juni 2013, 13:56:38 »
Kan je hem niet bij je ouders of schoonouders hangen? Mijn moeders trouwjurk heeft totdat mijn opa en oma overleden bij hen thuis gehangen, dus meer dan 20 jaar.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #86 Gepost op: 18 juni 2013, 15:29:11 »
Mijn jurk hangt in de hoes, 'dubbelgevouwen' in onze hangkast. Beetje passen en meten maar het gaat.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #87 Gepost op: 18 juni 2013, 15:48:06 »
Ik zou m absoluut niet in de schuur leggen.. Daar is het veel te vochtig en dan kan je m denk ik na twee jaar weggooien.. Je kunt om ook op je kast leggen?? Of onder je bed schuiven..?? Zou m in beide gevallen wel even netjes in zo'n kledinghoes doen... Of zo'n hele grote dekenkist en m daar heel voorzichtig inleggen.. Meteen mooie decoratie en je hebt m lekker dichtbij en kan j dr af en toe ff uithalen.. :D Denk dat een curverbak miss wel een beetje klein is..

marjolein1987

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #88 Gepost op: 18 juni 2013, 17:17:20 »
Aaah, op de kast, dat is een goed idee!
Ff een berg stof verwijderen.. :blush:

MayBride

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #89 Gepost op: 18 juni 2013, 20:52:00 »
Ik heb de jurk verkocht. Ik heb de jurk niet eens gepast na de bruiloft, heb gewoon geen zin. De jurk lag gewoon op mijn logeer bed, gewoon irritant eigenlijk! Ik heb geen emotionele connectie met de jurk en my future daughters will probably be taller than I am and the lace will probably turn yellow after a few years so I thought I might as well sell it now (when it's still in the current collection) rather than later (when it's old and no one wants it anymore).

misseagle

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #90 Gepost op: 18 juni 2013, 22:04:52 »
Ik heb mn jurk gekregen dus zit zeker een emo lading in..
Zou t ook lullig vinden te verkopen

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #91 Gepost op: 18 juni 2013, 23:59:38 »
Ik heb mn jurk gekregen dus zit zeker een emo lading in..
Zou t ook lullig vinden te verkopen

+1

Hier hangt hij aan de kast in hoes.
Wil er nog s een shopt mee doen met m'n beste vriendin in die van haar!
Maar zij s nu zwanger dus duurt ff

wedding2013

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #92 Gepost op: 20 juni 2013, 13:06:45 »
Ik wil die van mij op een paspop hangen maar weet iemand of je dan nog een speciale paspop moet hebben of gewoon bij de xenos o.i.d.?


JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #93 Gepost op: 20 juni 2013, 14:13:25 »
Die van mij ligt in de hoes, opgepropt, in de berging bij ons boven  :blush:

ahoogenberg

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #94 Gepost op: 20 juni 2013, 18:13:50 »
@wedding 2013: ik heb er één bij de xenos gekocht, die bevalt prima! Was ook een actie toen dus heb maar 25 ..euro betaald denk ik

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #95 Gepost op: 20 juni 2013, 20:28:14 »
Die van mij hangt in de hoes op de slaapkamer, 14 juli mag ik hem weer aan omdat mijn ma graag een foto wil van mij en mn zus in jurk! En als mijn beste vriendin bevallen en weer gekrompen is dan maken we ook nog een foto samen!

Ik doe m iig nooit weg!

timkim81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2543
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #96 Gepost op: 21 juni 2013, 00:16:00 »
Ik heb mijn jurk tot nu toe bewaard, maar nu vraag ik me af waarom ik hem eigenlijk nog zou bewaren. Heb 3 zoons gekregen, dus die zullen er later weinig interesse in hebben en toekomstige schoondochters evenmin denk ik. Ik pas de jurk ook echt niet meer. 3 kinderen later ben ik helaas niet meer zo superslank als toen. Ook hebben we niet zo'n groot huis. Misschien ga ik hem dan toch nog proberen te verkopen. Zal mijn moeder eens vragen wat ze er van zou vinden, aangezien ik de jurk van haar gekregen hebben.

BlondeBride

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #97 Gepost op: 21 juni 2013, 13:57:27 »
Ik heb mijn moeders trouwjurk ook nog. Daar is namelijk mijn communiejurk van gemaakt. En ik denk dat ik ook zou willen dat mijn dochter haar communie doet in mijn trouwjurk. Weliswaar vermaakt haha.

Maar ik weet nog niet of ik het emotioneel aan kan dat er in mijn jurk geknipt gaat worden, haha.

Jorien26

  • Gast
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #98 Gepost op: 21 juni 2013, 14:04:44 »
ik doe m echt niet weg... vond het als kind ook geweldig om mijn moeders jurk te zien en aan te passen, lijkt me superleuk als mijn eventuele toekomstige dochter(s) m nog eens aanpassen... en zowiezo lijkt hetme leuk om hem over een aantal jaar weer eens uit de kast te trekken :)

-edit- nou is die van mij ook helemaal plat dus neemt nauwelijks ruimte in, dat scheelt misschien

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat Doe Je Met Je Trouwjurk Na De Bruiloft?
« Reactie #99 Gepost op: 24 juni 2013, 13:49:28 »
Die van mij hangt na twee-en-half jaar nog steeds in een kledingzak bij mijn ouders op zolder  :blush: Terwijl ik zelf ook ruimte zat heb inmiddels, dus ik zal 'm eens ophalen. Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee wil doen.

Mijn moeder had haar jurk verknipt en een hemeltje van gemaakt voor boven ons wiegje. Hoewel dat een erg lief idee is, waren mijn zus en ik toen we jonger waren wel een beetje beledigd dat ze 'm niet bewaard had zodat wij hem konden passen, haha! De hoed die ze droeg zat wél in onze verkleedkist.
Met mijn jurk weet ik niet wat ik ga doen. Verkopen lijkt me lastig, hij is op maat gemaakt voor mij en daarnaast is hij dus niet van een merk of lijn. Ik wil 'm niet wegdoen voor een habbekrats ofzo. Maar voor in de verkleedkist is hij ook niet geschikt. Hij heeft lange mouwen van kant, vast aan de jurk. Prachtig, maar als de jurk niet aan is hange die mouwen er maar slap en kwetsbaar aan, je moet de jurk echt met beleid, met behulp van iemand anders, aantrekken dus no way dat ik die in een verkleedkist stop voor mijn kind(eren).
Jurk op een paspop ben ik niet echt het type voor (lijkt me ook dat dat heel erg stoffig wordt en misschien verbleekt in het zonlicht? Of is dat onzin?) en in zo'n schilderijlijst vind ik het een beetje luguber.
Dus ik vermoed dat ik 'm binnenkort maar bij mijn ouders weghaal en op mijn eigen zolder hang voor... geen idee.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards