collapse

Auteur Topic: Forum Geupdate  (gelezen 19680 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chris

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
  • Geslacht: Man
Forum Geupdate
« Gepost op: 22 augustus 2008, 11:28:05 »
Hoi,

De forum software is zojuist geupdate naar de laatste versie (2.3.5). Hopelijk help dit o.a. de vele spam een beetje te beperken.
Er is nog geen nederlandse taal geinstalleerd. Dit zal zsm gebeuren. Excuses voor het ongemak.

Groeten,
Chris

Herjan

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2008, 18:34:09 »
Vooralsnog zonder veel succes, klaarblijkelijk. Vandaag alweer 3 topics moeten verwijderen...

Sylvia en Andre

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2008, 19:02:04 »
He, Herjan, je bent dus "aangenomen" als moderator, jammer hoor, ik had ook gesolliciteerd, maar nooit enige reactie op gehad.

Maar van harte hoor met je nieuwe functie

chris

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
  • Geslacht: Man
Forum Geupdate
« Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2008, 09:08:15 »
[quote name=\'Sylvia en Andre\' post=\'176067\' date=\'22 August 2008, 19:02\']He, Herjan, je bent dus "aangenomen" als moderator, jammer hoor, ik had ook gesolliciteerd, maar nooit enige reactie op gehad.

Maar van harte hoor met je nieuwe functie[/quote]


Beste Sylvia en Andre,

Dankzij de vele spam en het vollopen van mijn mailbox heb ik een hoop mail gemist. Als je nog steeds interesse hebt kun je mij een pb sturen.

Groeten,
Chris

chris

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
  • Geslacht: Man
Forum Geupdate
« Reactie #4 Gepost op: 23 augustus 2008, 09:13:18 »
[quote name=\'Herjan\' post=\'176061\' date=\'22 August 2008, 18:34\']Vooralsnog zonder veel succes, klaarblijkelijk. Vandaag alweer 3 topics moeten verwijderen...[/quote]

Dat waren dan van bestaande accounts. Als het goed is moet de registratie van spamaccounts nu een stuk lastiger zijn. Na de update zijn er geen nieuwe spamaccounts meer geregistreerd.

Herjan

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #5 Gepost op: 23 augustus 2008, 13:13:59 »
[quote name=\'chris\' post=\'176103\' date=\'23 August 2008, 09:13\']Dat waren dan van bestaande accounts. Als het goed is moet de registratie van spamaccounts nu een stuk lastiger zijn. Na de update zijn er geen nieuwe spamaccounts meer geregistreerd.[/quote]
Zou kunnen. Geen idee meer welke accounts het waren. Ik zorg alleen dat de topics verwijderd worden en voor dat account geldt dat een moderator toestemming moet geven voordat het bericht geplaatst wordt. Klaarblijkelijk werkt het, want ik zie ze nooit terug komen. :cool:

Limoentje

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2008, 21:54:34 »
Forum ge-update??

Klinkt leuk maar ik kon niet meer inloggen!  :sad:

Jammer hoor moest ik het dus zonder het forum stellen. Nog even een vraagje klopt het dat alles nu in het engels is?

groetjes limoentje

Sylvia en Andre

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2008, 23:23:57 »
[quote name=\'Limoentje\' post=\'176271\' date=\'24 August 2008, 21:54\']Forum ge-update??

Klinkt leuk maar ik kon niet meer inloggen!  :sad:

Jammer hoor moest ik het dus zonder het forum stellen. Nog even een vraagje klopt het dat alles nu in het engels is?

groetjes limoentje[/quote]

Klopt inderdaad dat alles in het engels is. Gaat nog aangepast worden (als ik het goed heb begrepen)

Herjan

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #8 Gepost op: 25 augustus 2008, 08:42:57 »
[quote name=\'Sylvia en Andre\' post=\'176277\' date=\'24 August 2008, 23:23\'][quote name=\'Limoentje\' post=\'176271\' date=\'24 August 2008, 21:54\']Forum ge-update??

Klinkt leuk maar ik kon niet meer inloggen!  :sad:

Jammer hoor moest ik het dus zonder het forum stellen. Nog even een vraagje klopt het dat alles nu in het engels is?

groetjes limoentje[/quote]

Klopt inderdaad dat alles in het engels is. Gaat nog aangepast worden (als ik het goed heb begrepen)
[/quote]
Zie openingspost van Chris. :wink:

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Forum Geupdate
« Reactie #9 Gepost op: 25 augustus 2008, 10:16:34 »
Ik ben nu ook mijn kleurtje kwijt...... nu vul ik elke keer de code in, maar is wel onhandig.... kijk:

[color=\"#9932CC\"]Verkeerde kleur paars "9932CC"[/color]

Goede kleur paars: [color=\"#6600CC\"]Goede kleur paars "6600CC"[/color]

Kunnen de kleuren weer wat uitgebreider??
Groetjes!

Herjan

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #10 Gepost op: 26 augustus 2008, 09:51:07 »
Zojuist weer zo'n 10 topics verwijderd met spam. De users Powerhorse (reg. 17-08) en Mificha (reg. 18-08) zijn voor 365 dagen 'suspended'. Ik zou willen dat ik hun IP-adressen kon blokkeren, maar helaas... Nu maar hopen dat er geen nieuwe spammers zich aanmelden.

@Iris: die kleurtjes zullen een lage prio hebben, ben ik bang. Is toch ook niets mis met normaal zwart?
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2008, 10:16:26 door Herjan »

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Forum Geupdate
« Reactie #11 Gepost op: 27 augustus 2008, 10:05:21 »
[color=\"#6600CC\"]Ik merk wel duidelijk dat er minder gespamd word :) heel fijn!
En ja Herjan :biggrin: paars is gewoon een mooie kleur :tongue: maar ik begrijp dat het lage prio heeft :) is ook logisch!![/color]

Limoentje

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #12 Gepost op: 6 september 2008, 16:13:14 »
hellluuup

Sinds jullie met het forum zijn kan ik niet meer inloggen. Telkens log ik in maar zodra ik een bericht open word ik weer uitgelogd en ook als ik berichten stuur..dus ik hoop dat het nu goed gaat. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Groetjes limoentje

Limoentje

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #13 Gepost op: 6 september 2008, 16:13:57 »
[quote name='Limoentje' date='06 September 2008, 16:13' post='177918']
hellluuup

Sinds jullie met het forum bezig zijn kan ik niet meer inloggen. Telkens log ik in maar zodra ik een bericht open word ik weer uitgelogd en ook als ik berichten stuur..dus ik hoop dat het nu goed gaat. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Groetjes limoentje

Herjan

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #14 Gepost op: 6 september 2008, 17:56:14 »
Wat je wellicht het beste kunt proberen is eens al je cookies weggooien. Als je niet weet hoe dat moet, even iemand vragen of eventueel even hier melden welke browser je gebruikt (internet explorer, firefox, opera, etc.), dan help ik wel.

Limoentje

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #15 Gepost op: 12 september 2008, 13:59:24 »
Hallo herjan,

DE cookies heb ik al weg gegooid. Ik gebruik internet explore maar tekelns als ik inlog krijg ik bijna elke keer de melding van een error.
Ik kan ook geen foto's meer zien op de site ed. en meestal als ik weer een topic open gooit het systeem me er ook weer uit.

niet leuk dus.

Xenia2009

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #16 Gepost op: 14 september 2008, 12:14:55 »
*ring ring! Call for help*

Deze aanstaande bruid wil graag haar profielfoto aanpassen!
Maar dat lukt niet  :sad:
Kan iemand van de moderators de profiel-foto directory (niet te verwarren met avator directory)
even writable voor forumusers maken!

(Of ben ik nu te technisch bezig?  :laugh: )
« Laatst bewerkt op: 14 september 2008, 12:15:28 door Xenia2009 »

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Forum Geupdate
« Reactie #17 Gepost op: 16 september 2008, 14:21:25 »
[quote name=\'Xenia2009\' post=\'179317\' date=\'14 September 2008, 12:14\']*ring ring! Call for help*

Deze aanstaande bruid wil graag haar profielfoto aanpassen!
Maar dat lukt niet  :sad:
Kan iemand van de moderators de profiel-foto directory (niet te verwarren met avator directory)
even writable voor forumusers maken!

(Of ben ik nu te technisch bezig?  :laugh: )[/quote]
Ik sluit me aan..... (hoewel ik 'm niet helemaal snap :blink: , maar wil ook m'n profielfoto aanpassen)

Xenia2009

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #18 Gepost op: 16 september 2008, 20:11:58 »
Jah ze moeten even zorgen dat we de foto bij hun op de server mogen zetten.
Nu is het deurtje op slot zeg maar  :laugh:  :biggrin:

Herjan

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #19 Gepost op: 16 januari 2009, 15:15:26 »
Ter info: op dit moment loopt er een scriptje om wat statistieken te updaten. Dit kan momenteel even invloed hebben op performance, maar later op de postcount van ieder forumlid. Het heeft verder geen invloed.

EDIT: script is al klaar.

Herjan

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #20 Gepost op: 16 januari 2009, 16:05:01 »
Nogmaals ter info: ik heb zojuist het forum ietsje meer privé gemaakt. Niet-geregistreerde bezoekers (gasten) kunnen vanaf nu geen avatars, foto's en handtekeningen (signatures) meer zien. Die zijn dus alleen zichtbaar voor geregistreerde en ingelogde leden. Dit geldt trouwens vooral voor foto's die als bijlage zijn opgenomen in een bericht. Foto's die gelinkt zijn vanaf een andere website kunnen via de link nog steeds bekeken worden.

Ik neem aan dat jullie hiermee akkoord gaan, maar mochten er gegronde bezwaren zijn, dan neem ik die graag ter overweging aan.

Overigens ben ik ook bezig om de oorzaak te vinden van het niet kunnen uploaden van een profielfoto. Mocht iemand daar meer info over hebben, dan hoor ik het graag!
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2009, 16:07:17 door Herjan »

ikbenelfje

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #21 Gepost op: 22 januari 2009, 08:35:58 »
Sinds deze week ziet mijn forum er anders uit. Ik krijg nu alleen nog links te zien naar de reacties, in plaats van een pagina met een aantal reacties erop  :unsure:  . Is dit anders in te stellen? Of kan ik dat in mijn eigen profiel aanpassen?

Herjan

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #22 Gepost op: 22 januari 2009, 09:01:26 »
Ik vermoed dat je iets in je profiel hebt gewijzigd. Aan het forum is niets veranderd en bij mij ziet dan ook alles hetzelfde eruit.

Zet bij Forum instellingen eens alles weer op default. Wellicht dat je daar iets anders in hebt staan.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Forum Geupdate
« Reactie #23 Gepost op: 22 januari 2009, 09:38:18 »
Ik denk dat je het op kan lossen door bovenaan het eerste berichtje naar opties te gaan en dan klik je onder ´lay-out opties' op 'wijzig naar: normaal'. Ik heb het namelijk ook wel eens gehad :)

ikbenelfje

  • Gast
Forum Geupdate
« Reactie #24 Gepost op: 22 januari 2009, 18:37:12 »
[quote name=\'vangarderen\' post=\'200750\' date=\'22 January 2009, 09:38\']Ik denk dat je het op kan lossen door bovenaan het eerste berichtje naar opties te gaan en dan klik je onder ´lay-out opties' op 'wijzig naar: normaal'. Ik heb het namelijk ook wel eens gehad :)[/quote]

Ja, dat werkt! Dank je wel! :applaus:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards