collapse

Auteur Topic: De Enige?  (gelezen 9269 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
De Enige?
« Gepost op: 8 september 2008, 13:20:36 »
Wij hebben al vrij snel besloten dat we geen bruidstaart willen.
In de eerste plaats vanwege tijdgebrek. Zoals onze dag er uit ziet zou de taart dan letterlijk 5 minuten voor het diner gegeten moeten gaan worden: lijkt me geen succes, en als toetje vind ik zonde (vraag me niet waarom, = een gevoel)
In de tweede plaats vinden we het een beetje overbodig. Ik heb nooit zo ingezien waarom er taart gegeten 'moet' worden op een bruiloft... En al helemaal niet waarom het bruidspaar dat in elkaars gezicht smeert :biggrin:
En in de derde plaats vanwege het geld. Taart is best lekker, maar ik vind het nooit €100 waard... We zouden het makkelijk kúnnen betalen, maar er zijn nu eenmaal dingen waar je het niet voor over hebt. Dit is er één van :biggrin:

Alles bij elkaar kwamen we tot de conclusie dat taart voor ons niet hoefde. Nu ik hier een beetje rondneus, kom ik tot de ontdekking dat we wel de enige lijken die géén taart doen...
Is dat zo???

En zo ja, waarom kiezen jullie er allemaal voor om het wél te doen? Vind ik wel leuk om te weten :wink:

Juni

  • Gast
De Enige?
« Reactie #1 Gepost op: 8 september 2008, 13:35:09 »
Wij hebben wel een taart. Voornaamste reden hiervoor is dat we tussen ceremonie en diner 2,5 uur hebben om wat met de familie te doen en taart met champagne leek ons feestelijk (en mijn vriend is gek op taart). Wij hebben dus een klein taartje, eentje voor 20 personen. Daarbij heb ik vorig jaar 2x een cursus taart bekleden gedaan en ik vond het heel erg leuk. Het leek mij leuk om de vrouw die de cursussen gaf, te vragen om onze taart te maken. Toen hebben we daar een ochtendje door magazines zitten bladeren, geproefd en ideetjes opgedaan en zo onze taart helemaal zelf ontworpen :) Dinsdag krijgen we een proefje dus ik ben benieuwd. We hebben er een lollige topper bij, die echt past bij onze soort humor en dat vinden we weer iets wat de trouwdag een beetje luchtig houdt. Er gaat trouwens niets in welk gezicht dan ook gewreven worden en we gaan ook geen speciale messen aanschaffen ofzo, dat vinden we onzin.

~M*M~

  • Gast
De Enige?
« Reactie #2 Gepost op: 8 september 2008, 13:42:53 »
ik denk dat wij een taart gaan halen bij de hema, zo een met een foto of gewoon iets anders.
ik hou niet van marsepein, niet van icing of van frosting (heet dat zo) igg als je me blij maakt met taart is dat of mocca, hazelnoot of gewoon een lekkere appel/kruimel van de hema.
en als we een idee hebben hoe we de dag indelen dan kan het zomaar voorkomen dat we helemaal geen taart doen.
ik vind het niet gek hoor als je er geen tijd voor hebt dan niet.
omdat het een feestelijke dag is vind ik weer wel dat er taart bij hoort (als het in de planning past)

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
De Enige?
« Reactie #3 Gepost op: 8 september 2008, 13:50:21 »
Wij hadden wel taart, maar geen traditionele bruidstaart. We hadden gewoon allemaal (10) taarten bij een lokale bakker besteld en die een beetje leuk uitgestald. Bij ons was het het toetje van het eten. Het was een stuk minder duur dan een bruidstaart en ook een stuk minder vullend. Wij hadden taarten zoals ze die in die regio van frankrijk maken. Je zou bijvoorbeeld hier allemaal limburgse vlaaien voor zoiets kunnen gebruiken.

Maargoed... Je kunt natuurlijk ook helemaal geen taart :) Wij moesten toch een toetje dus dan was dit voor ons een goede oplossing, maar ja, waarom zou je wel een taart nemen als je daar geen zin in hebt? Beetje zonde inderdaad...

daffy

  • Gast
De Enige?
« Reactie #4 Gepost op: 8 september 2008, 14:01:14 »
Wij zijn wel van plan om een taart te nemen. We hebben ook ong 1,5 uur tot aan het diner en heee ik wil ook eens een keer een taart met roosjes en vlinders en  frutseltjes enzo. Voor een verjaardag doe je dat toch echt niet.......

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
De Enige?
« Reactie #5 Gepost op: 8 september 2008, 14:28:17 »
Okee, leuk om te zien dat jullie er in ieder geval wel echt een reden voor hebben (niet alleen maar 'omdat het hoort' taart hebben).
Als wij inderdaad een 'gat' van 2 uur in onze dag zouden hebben, hadden we waarschijnlijk ook wel een Hema-taart gehaald (lekker!!!), maar we hebben goed gepland :biggrin:
Mijn broer had overigens appeltaart als bruidstaart... Was érg leuk! 3 lagen en alles... Net echt  :tongue:

Juni

  • Gast
De Enige?
« Reactie #6 Gepost op: 8 september 2008, 14:47:04 »
[quote name=\'Xenia2009\' post=\'178281\' date=\'08 September 2008, 14:04\']Waarom niet...  :laugh:
Nee daar zijn we te oud voor he, maar met je bruiloft mag alles weer even...[/quote]
Te oud? Voor gekke verjaardagstaarten?

Never :cool: :laugh:

lente82

  • Gast
De Enige?
« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2008, 15:49:20 »
wij hebben ook een erg druk programma en in eerste instantie kregen we het taart eten er niet in gepland en dat hoefde voor ons ook niet. maar omdat er bij ons heel veel mensen blijven slapen en we zaterdag ook nog de hele dag hebben, gaan we zaterdags taart eten. dan wordt dat ook soort van ontbijt en dan vinden we het ineens wel leuk.
dan hebben we ook alle tijd en kunnen we er lekker van genieten.

maar dat in het gezicht smeren dat snap ik ook niet, ik snap de lol ervan niet.. maar misschien ben ik een van de weinige... :)

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
De Enige?
« Reactie #8 Gepost op: 8 september 2008, 15:52:40 »
Ja, das wel slim; de volgende dag taart eten...
Ik heb er namelijk wel een beetje over lopen denken, en omdat ik zelf gék ben op taart (klinkt waarschijnlijk raar als je mijn verdere standpunten hebt gelezen, maar tis echt zo) wil ik er toch eigenlijk wel iets mee doen.
Nu heb ik bedacht dat ik dan bij de plaatselijke Hema of bakker maar een lief klein taartje ga laten maken voor 19 oktober. Kunnen we samen heel romantisch én met taart vieren dat we een maand getrouwd zijn...

Of is dat dan weer stom...? :blush:

Chaos

  • Gast
De Enige?
« Reactie #9 Gepost op: 8 september 2008, 15:53:21 »
Wij hebbenn een taart, omdat er geen verjaardag ook zonder taart is, mijn schoonouders zijn gek van taart en gebak, eigenlijk zijn het lekkerbekken, want bij de koffie hoort ook altijd wat lekkers en dat wordt altijd met zorg uitgezocht. Ze zouden het mij hoogst kwalijk nemen als ik die niet zou doen.

~M*M~

  • Gast
De Enige?
« Reactie #10 Gepost op: 8 september 2008, 16:00:10 »
[quote name=\'_mirjam_\' post=\'178301\' date=\'08 September 2008, 15:52\']Ja, das wel slim; de volgende dag taart eten...
Ik heb er namelijk wel een beetje over lopen denken, en omdat ik zelf gék ben op taart (klinkt waarschijnlijk raar als je mijn verdere standpunten hebt gelezen, maar tis echt zo) wil ik er toch eigenlijk wel iets mee doen.
Nu heb ik bedacht dat ik dan bij de plaatselijke Hema of bakker maar een lief klein taartje ga laten maken voor 19 oktober. Kunnen we samen heel romantisch én met taart vieren dat we een maand getrouwd zijn...

Of is dat dan weer stom...? :blush:[/quote]

nee dat is juist enorm lief, zeker als je het als verassing houd voor je, dan, man.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
De Enige?
« Reactie #11 Gepost op: 8 september 2008, 16:12:22 »
Dat was wel het plan, ja :) Dan ga ik maar es informeren bij de bakker of dat kan. Moet tenslotte geen 20-persoonstaart worden!   :huh:  Zou net iets te veel van het goede zijn, hahaha!

~M*M~

  • Gast
De Enige?
« Reactie #12 Gepost op: 8 september 2008, 17:53:06 »
[quote name=\'_mirjam_\' post=\'178307\' date=\'08 September 2008, 16:12\']Dat was wel het plan, ja :) Dan ga ik maar es informeren bij de bakker of dat kan. Moet tenslotte geen 20-persoonstaart worden!   :huh:  Zou net iets te veel van het goede zijn, hahaha![/quote]

ha ha

nee dan krijg je weer die smeerboel,

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
De Enige?
« Reactie #13 Gepost op: 8 september 2008, 17:57:29 »
[quote name=\'_mirjam_\' post=\'178307\' date=\'08 September 2008, 16:12\']Dat was wel het plan, ja :) Dan ga ik maar es informeren bij de bakker of dat kan. Moet tenslotte geen 20-persoonstaart worden!   :huh:  Zou net iets te veel van het goede zijn, hahaha![/quote]

Leuk idee zeg.
Wij hebben geen taart maar mee een platte cake.

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
De Enige?
« Reactie #14 Gepost op: 8 september 2008, 18:20:17 »
[color=\"#6600CC\"]Owww onze taart was ook zo lekker :biggrin:!!! We gaan een kleintje laten maken over een klein jaartje :wink: en ons helemaal misselijk eten hihihih!
Bij ons paste hij er heel goed bij, we trouwden om 14.00, en we aten pas om 19.00......dus daar kon het precies tussen in!
Je moet gewoon lekker doen wat je zelf wilt!!![/color]

.Lily.

  • Gast
De Enige?
« Reactie #15 Gepost op: 9 september 2008, 09:04:44 »
serieus he mirjam, soms zijn er van die zaken waarbij je denkt WAAROM???? dat heb ik dus met het bruidsboeket..hahha ik begrijp je heel geod
en je hebt gelijk , waarom hoort een bruidstaart...gewoon omdat het hoort, het is traditie!

en je kunt er voor kiezen of niet, maar niets hoeft toch...ik heb ook wel gezien dat mensen ipv taart kleine muffins of iets nemen..als toetje.

12 september grote dag

  • Gast
De Enige?
« Reactie #16 Gepost op: 9 september 2008, 09:18:27 »
wij wilden eigenlijk ook geen taart doen, er zit ongeveer 2 uur tussen trouwen en diner.
Maar toen kwamen we in een bruidsblad een leuke tegen. Niet de traditionele, maar een met kleur en wat speelser
Ben toen op zoek gegaan naar een taartenbakster die het doet omdat ze het leuk vind.
Vond een erg gezellige vrouw en voor een leuke prijs kon zij de taart maaken.
Was al wel naar zoiets op zoek voor de feest gasten. Ook daar wilde ik geen taart, mensen laten het toch vaak staan en de taart die we op het oog hadden kwam op 1000euro ongeveer. Echt belachelijk, daar kunnen we twee maanden van eten en dan kunnen onze huisdieren hun lol ook niet op haha

Petit fours kwamen bij de locatie op 3euro pers stuk en dan werd het nog een hoog bedrag in totaal.
Dus nu worden het voor de feestgasten cupcakes met onze letters erop.
In totaal zijn wij nu een leuk prijsje tegen en kunnen we lekker snoepen.
we zijn echte zoetekauwen en dat gaat nu goed komen, al is de vulling van de taart lekker fris en neutraal.
Wij hebben wel een aparte laag voor de invries traditie voor over een jaartje...

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
De Enige?
« Reactie #17 Gepost op: 9 september 2008, 10:58:32 »
[quote name=\'Juni\' post=\'178287\' date=\'08 September 2008, 14:47\'][quote name=\'Xenia2009\' post=\'178281\' date=\'08 September 2008, 14:04\']Waarom niet...  :laugh:
Nee daar zijn we te oud voor he, maar met je bruiloft mag alles weer even...[/quote]
Te oud? Voor gekke verjaardagstaarten?

Never :cool: :laugh:
[/quote]

hahah idd hoor :biggrin:
Toen ik 18 werd kreeg ik een sponsbob taart met alles erop en eraan!! :biggrin:

Tja waarom er altijd taart bij moet, weet ik eigenlijk ook niet.
Tis gewoon lekker :biggrin:

.Lily.

  • Gast
De Enige?
« Reactie #18 Gepost op: 9 september 2008, 11:36:56 »
cupcakes..dat woord zocht ik!

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
De Enige?
« Reactie #19 Gepost op: 9 september 2008, 13:24:39 »
Wij hebben wel een taart; in het uur voor het diner snijden we die aan. Het word dus een taart die niet teveel vult :tongue:
Waarom we er 1 hebben? mn as wil het :tongue:

stapsje

  • Gast
De Enige?
« Reactie #20 Gepost op: 9 september 2008, 14:15:57 »
Wij snijden de bruidstaart aan als toetje. Eerder is niet mogelijk.
Mijn schoonvader is banketbakker en hij gaat de taart maken. Wij mogen ons nergens mee bemoeien dus ben benieuwd hoe het gaat worden. Maar 1 ding is zeker, het zal smaken!

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
De Enige?
« Reactie #21 Gepost op: 9 september 2008, 14:24:08 »
Oh wat leuk! Mijn vader is ook banketbakker geweest dus zal onze taart ook kritisch beoordelen :tongue: Als hij al niet voorstelt hem te maken..

Margy

  • Gast
De Enige?
« Reactie #22 Gepost op: 9 september 2008, 14:25:46 »
wij wilden graag n bruidstaart omdat we vanaf half 3 tot 6 anders echt met n gat zaten, plus ik kreeg vd zenuwen smorgens nix door me strot haha dus ik was erggggg blij met me bruidstaart ontbijt!

wat ik me dan weer afvraag wie vd dames hebben ook echt de bovenste laag ingevroren ?
brengt geluk?
ik heb m gwoon de dag erna opgegeten lol!

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
De Enige?
« Reactie #23 Gepost op: 9 september 2008, 16:25:07 »
Okee, nu heb ik echt het allerleukste plan OOIT!!

Ik ga zélf een 1-maand-getrouwd-taartje bakken!!!

Was net bij Hema, en daar zag ik een bakvormpje (siliconen) in de vorm van een hartje, maar precies een mooi formaatje!! Ik kan thuis in onze 86.000 kookboeken vast wel een receptje vinden voor een taart, en glazuur kun je tegenwoordig ook kant-en-klaar kopen, dus dat wordt hem!!! (ik zit helemaal te glunderen achter mijn pc.....)

Maartje83

  • Gast
De Enige?
« Reactie #24 Gepost op: 9 september 2008, 16:32:29 »
Wij hebben geen taart maar petit-fours. Bij mij in de familie is volgens mij niemand echt dol op taart, en ik vind zo'n grote dure taart dan zonde.
Ook het samen aansnijden heeft voor mij totaal geen sentimentele waarde oid.
Bij binnenkomst is er nu voor iedereen koffie, thee en een petit-four met onze initialen erop, en daarna gewoon hapjes.
Het eten sluiten wij af met een grand dessert, dus ook daar geen taart.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards