collapse

Auteur Topic: De Enige?  (gelezen 9409 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

K en P

  • Gast
De Enige?
« Reactie #25 Gepost op: 9 september 2008, 20:47:24 »
Wij hadden een andere versie van taart, namelijk een chocoladefontein.
Reden?
Ik lust geen taart!
En ben gek op chocola.
Plus dat het weer eens iets anders is en dat past weer goed bij ons.

Maar .. ik had wel graag zo'n over the top taart gehad met roosjes en een taarttopper enzo.
Ik vind ze prachtig!

Als de taart nou compleet marsepein kon zijn ...

Suzanne14

  • Gast
De Enige?
« Reactie #26 Gepost op: 11 september 2008, 11:44:34 »
Ik wil absoluut een taart! Ik zag een paar jaar geleden een taart van Lebeaugateau in een blad staan en dacht "als ik ooit ga trouwen wil ik zo'n taart" Lekker gek en scheef, maar wel in wit met goud romantisch. Helemaal gaaf. En ja, het kost behoorlijk wat, maar ik vind het meer dan waard!!! We trouwen om half 2, dus qua etenstijd gaat het prima.... direct na de ceremonie, stoeltjes aan de kant en dan de taart met champagne! (We trouwen niet in het gemeentehuis maar in Sterrenwacht Sonnenborgh) Wij besteden geloof ik overal vrij veel aandacht aan de decoratie en styling.

bruidje

  • Gast
De Enige?
« Reactie #27 Gepost op: 11 september 2008, 13:43:42 »
hallo
zo dat is lang geleden dat ik hier was (wij zijn namelijk 5 aug 2005 getrouwd)  haha
maar goed
wij hadden een bruidsijstaart
deze sneden we aan naar het diner
iedereen vond het geweldig.
en lekker dat hij was mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Short01

  • Gast
De Enige?
« Reactie #28 Gepost op: 11 september 2008, 17:48:49 »
Mijn jongste herinnering van een bruiloft was de weddingcake...Ik vond het  zó heerlijk dat ik die van mijn vader ook mocht...(ik weet niet of dat goed of fout was)
Anyways, vanaf dat moment was voor mij de weddingcake proeven op een bruiloft toch een van de hoogte punten (naast de openingsdans en de kleding dan...)
Ik lust geen taart met room en weet ik het nog meer, maar weddingcake is bij toch echt een ander verhaal en daarom mag het bij niet ontbreken....besides het plaatje is voor mij niet af zonder mijn paarse weddingcake :)

oh ja ik ga niet invriezen, want ik zit dan in Las Vegas en ik betwijfel het of onze wedding whitechocolate cheesecake het zal overleven naar de volgende ochtend :blink:

En die van het feest gaan we ook niet invriezen want het is niet onze weddingday én waarschijnlijk zal ie de volgende ochtend ook niet halen....Onze gasten krijgen een amerikaanse cupcake en wij hebben een kleintje om aan te snijden in dezelfde stijl
« Laatst bewerkt op: 11 september 2008, 17:53:52 door Short01 »

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
De Enige?
« Reactie #29 Gepost op: 12 september 2008, 09:15:04 »
De eerste keer had ik simpele ronde taart uit 2 lagen. Het was de bedoeling om het bovenste deel in te vriezen maar
een nicht van mij had er heel graag bij  geweest die 15e september maar kon niet omdat ze al te ziek was. Ik heb de
complete bovenkant meegegeven aan haar man. Ze is 2 oktober dat jaar overleden.

Deze keer krijgen we er 1 van het hotel voor 10 personen. We snijden hem aan en zullen uitdelen wat we over hebben,
voor thuis heb ik als verrassing voor mijn as een grotere met toepasselijke topper besteld.Deze bovenkant wil ik wel
invriezen

Feelfree

  • Gast
De Enige?
« Reactie #30 Gepost op: 12 september 2008, 10:58:03 »
Wij krijgen wel een bruidstaart, en vooral omdat ik het gewoon heel leuk vind en daar echt het geld wel voor over heb (de taart wordt waarschijnlijk duurder dan onze ringen, haha). We hebben onze dag er dan ook op ingericht (inderdaad, 2 uur tussen ceremonie en diner voor taart en champagne). Maar er wordt MOOI NIET gesmeerd! :wink:

Alexia

  • Gast
De Enige?
« Reactie #31 Gepost op: 15 september 2008, 09:05:28 »
ja hoor, wij hadden een taart van 3 lagen, marsepein, heerlijke vulling enzovoorts... :biggrin:
we hebben nog een stuk over dat nu in de vriezer ligt..

en btw, las hier iets over verjaardagen.. ik maak zelf ook dit soort taarten (niet voor m'n eigen bruiloft, veels te veel stress) en ik bak voor verjaardagen van alle tiepes in de familie ook de taarten en bekleed en versier ze met marsepein.. juist leuk om aparte verjaardagstaarten te hebben :biggrin:

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
De Enige?
« Reactie #32 Gepost op: 15 september 2008, 09:07:49 »
[quote name=\'Alexia\' post=\'179448\' date=\'15 September 2008, 09:05\']en btw, las hier iets over verjaardagen.. ik maak zelf ook dit soort taarten (niet voor m'n eigen bruiloft, veels te veel stress) en ik bak voor verjaardagen van alle tiepes in de familie ook de taarten en bekleed en versier ze met marsepein.. juist leuk om aparte verjaardagstaarten te hebben :biggrin:[/quote]
Oeh! Heb jij nog tips voor mij dan? Voor als ik een 1-maand-getrouwd-taartje wil maken??? :biggrin:
Hou best van bakken, maar verder dan cake en boterkoek ben ik nooit gekomen :blush:

Alexia

  • Gast
De Enige?
« Reactie #33 Gepost op: 15 september 2008, 09:41:00 »
tja, ligt eraan wat je wilt. wat voor taartje zou je willen?

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
De Enige?
« Reactie #34 Gepost op: 15 september 2008, 09:44:49 »
Misschien zo eentje met een laagje jam tussen de cakelagen of zo..? Geen idee hoe moeilijk het allemaal is :biggrin: :biggrin: :biggrin: Ik heb nog nooit een taart gebakken (behalve een keer een appeltaart), dus heb geen benul wat erbij komt kijken.
Om te eten ben ik gek op slagroomtaart - lekker luchtig altijd :)

Snap je 'n klein beetje wat ik zou willen...? Hihi! Vind het ook zo moeilijk uit te leggen....
Ik snap bijvoorbeeld nooit hoe ze zo'n laagje jam in het midden van een taart doen. Moet je dan eerst cake bakken, en dat op elkaar plakken met jam of zo...?  :huh:

Alexia

  • Gast
De Enige?
« Reactie #35 Gepost op: 15 september 2008, 10:51:43 »
en dan ook bekleden met marsepein, of botercreme of slagroom of..?

tja, wat ik meestal doe is een biscuit bakken, dan met een taartzaag (want anders gaat het altijd scheef bij me :biggrin:) er 3 lagen van maken, daartussen dan de vulling doen, dan de lagen weer op elkaar plakken en dan de hele taart afsmeren. Maar ik bekleed ze altijd met marsepein of fondant hoor. Maar je kunt dat ook niet doen. wat je wilt

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
De Enige?
« Reactie #36 Gepost op: 15 september 2008, 11:05:34 »
[quote name=\'Alexia\' post=\'179475\' date=\'15 September 2008, 10:51\']tja, wat ik meestal doe is een biscuit bakken[/quote]
.....?? :blush:
Is daar een algemeen recept voor, of is dat heel specifiek..? :)

Alexia

  • Gast
De Enige?
« Reactie #37 Gepost op: 15 september 2008, 11:18:59 »
er zijn zoveel recepten voor.

wat ik meestal gebruik (voor een vorm van 24 cm)

5 eieren
150 gr suiker
150 gr bloem
snufje zout

eieren eerst een tijdje in warm water leggen

dan mix je de eieren en de suiker en snufje zout een tijdje tot het echt wit wordt (rustig een minuut of 10 hoor)
en dan schep je voorzichtig het bloem erdoorheen.

dan in de oven, ik begin op 150 graden, zet ik hem een minuutje of 7, dan zet ik m'n oven wat hoger, weer een aantal minuten, dan weer wat hoger enzovoorts.. dan rijst hij mooi.


maar er zij veel meer biscuit recepten hoor. als je googelt vind je er vast wel een paar

Carolina

  • Gast
De Enige?
« Reactie #38 Gepost op: 15 september 2008, 11:30:32 »
Wij hadden een bruidstaart en losse gebakjes erbij.
In de kerk, na de dienst hadden we koffie/ thee met gebakjes. later als toetje sneden wij de bruidstaart aan maar ok toen hadden we er losse gebakjes bij.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
De Enige?
« Reactie #39 Gepost op: 15 september 2008, 11:42:34 »
[quote name=\'Alexia\' post=\'179490\' date=\'15 September 2008, 11:18\']er zijn zoveel recepten voor.

wat ik meestal gebruik (voor een vorm van 24 cm)
(...)[/quote]
Thanks!! :) Zo moet het wel lukken, denk ik...
En zo niet, dan niet, maar dan heb ik het iig geprobeerd :biggrin:
It's the thought that counts, nietwaar?! :wink:

Alexia

  • Gast
De Enige?
« Reactie #40 Gepost op: 15 september 2008, 11:50:59 »
lukt vast wel!

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
De Enige?
« Reactie #41 Gepost op: 15 september 2008, 13:38:59 »
Ik wil ook weer fanatiek taarten bakken haha!
Maar ja, eerst maar eens wachten tot ik ben bevallen :wink:.
@ Alexia: Gebruik je niet liever de kant en klare biscuitmix?
Vind ik persoonlijk lekkerder dan zelfgemaakt.

Alexia

  • Gast
De Enige?
« Reactie #42 Gepost op: 15 september 2008, 14:18:34 »
[quote name=\'Maaike999\' post=\'179545\' date=\'15 September 2008, 13:38\']Ik wil ook weer fanatiek taarten bakken haha!
Maar ja, eerst maar eens wachten tot ik ben bevallen :wink:.
@ Alexia: Gebruik je niet liever de kant en klare biscuitmix?
Vind ik persoonlijk lekkerder dan zelfgemaakt.[/quote]

die van de shop? ja die is ook lekker maar die heb ik (nu bijvoorbeeld) niet in huis dus dan gebruik ik dit recept eigenlijk altijd.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
De Enige?
« Reactie #43 Gepost op: 15 september 2008, 17:36:29 »
ik haak even in op je aller eerste bericht (heb de rest namelijk nog niet gelezen). Maar wilde alleen zeggen dat het natuurlijk helemaal niets uit maakt of je nou wel of niet taart doet. Omdat het "gebruikelijk" zou zijn betekend het nog niet dat het een verplichting is voor die dag (ja zeggen daarintege natuurlijk wel :tongue: ). Wat je kan doen als je je toch enigzins bezwaard voelt is een dienblad met lekkere en verschillende koeken uitdelen bij de koffie ofzo.

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
De Enige?
« Reactie #44 Gepost op: 15 september 2008, 20:35:50 »
[quote name=\'Alexia\' post=\'179552\' date=\'15 September 2008, 14:18\'][quote name=\'Maaike999\' post=\'179545\' date=\'15 September 2008, 13:38\']Ik wil ook weer fanatiek taarten bakken haha!
Maar ja, eerst maar eens wachten tot ik ben bevallen :wink:.
@ Alexia: Gebruik je niet liever de kant en klare biscuitmix?
Vind ik persoonlijk lekkerder dan zelfgemaakt.[/quote]

die van de shop? ja die is ook lekker maar die heb ik (nu bijvoorbeeld) niet in huis dus dan gebruik ik dit recept eigenlijk altijd.
[/quote]

Jep, die ja :wink:.
Volgens mij gaan we erg off topic haha!

menniej

  • Gast
De Enige?
« Reactie #45 Gepost op: 15 september 2008, 21:57:07 »
Het gaat nog steeds over een taart :tongue:

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
De Enige?
« Reactie #46 Gepost op: 16 september 2008, 06:26:58 »
[quote name=\'dromer\' post=\'179588\' date=\'15 September 2008, 17:36\']ik haak even in op je aller eerste bericht (heb de rest namelijk nog niet gelezen). Maar wilde alleen zeggen dat het natuurlijk helemaal niets uit maakt of je nou wel of niet taart doet. Omdat het "gebruikelijk" zou zijn betekend het nog niet dat het een verplichting is voor die dag (ja zeggen daarintege natuurlijk wel :tongue: ). Wat je kan doen als je je toch enigzins bezwaard voelt is een dienblad met lekkere en verschillende koeken uitdelen bij de koffie ofzo.[/quote]
Hihi! Nou, tis niet zozeer dat ik me verplicht voel, hoor :biggrin: We doen gewoon geen taart, gebak of iets anders, en waarschijnlijk zal ook niemand daar verbaasd over zijn bij ons, hahaha!
Ik vroeg me eigenlijk meer af of iedereen die wél taart neemt, dat doet 'omdat het hoort', of echt omdat ze het zelf leuk/lekker vinden.
Gelukkig blijkt het bij de meeste te gaan om eigen keuze (en veel familie-leden die taart kunnen maken, blijkt, hahahaha).

Op onze bruiloft gebeurt eigenlijk niets dat we niet zelf heel graag willen :) Echt ónze dag, dus...!

Juni

  • Gast
De Enige?
« Reactie #47 Gepost op: 16 september 2008, 15:18:05 »
[quote name=\'_mirjam_\' post=\'179652\' date=\'16 September 2008, 06:26\']Ik vroeg me eigenlijk meer af of iedereen die wél taart neemt, dat doet 'omdat het hoort', of echt omdat ze het zelf leuk/lekker vinden.
Gelukkig blijkt het bij de meeste te gaan om eigen keuze (en veel familie-leden die taart kunnen maken, blijkt, hahahaha).

Op onze bruiloft gebeurt eigenlijk niets dat we niet zelf heel graag willen :) Echt ónze dag, dus...![/quote]
Bij ons gebeurt er zoals het programma er nu uitziet wél iets met taart dat ik niet wil.

Niet de bruidstaart (die doen we voor de lol omdat we dat zelf willen), maar ze willen gebak serveren bij aanvang van het feest. Om 20.00 uur, als iedereen net gegeten heeft... Ik zie het gebeuren dat iedereen dan eerst rustig een halfuur taart met koffie gaat zitten eten en dat zint mij dus echt niet, het is een feest. Mijn vriend is het er ook niet echt mee eens, dus we gaan proberen dit eruit te kieperen en daarbij de eigenaar van de locatie (waar dit gewoon standaard in het programma zit) een beetje proberen te sparen. T'is namelijk geen slecht idee...maar het is niet óns idee.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards