collapse

Auteur Topic: Malediven  (gelezen 20789 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LINDA1712

  • Gast
Malediven
« Gepost op: 22 september 2008, 16:26:07 »
Wij gaan 10 juli 2009 trouwen en wilden eigenlijk meteen daarna op huwelijksreis. Nu lazen we dat er in juni en juli regenseizoen is op de Malediven. Dussss we stellen de reis maar even uit...gaan waarschijnlijk in september...

Heeft er iemand nog tips voor mooie hotels? (niet zo heeeel razend duur :wink:

nadkid

  • Gast
Malediven
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2008, 07:31:07 »
Wij zijn net 3 weken terug van  Thulhaagiri en vonden het helemaal geweldig! Volgens mij is het niet zo heel erg duur (hebben via reisbureau geboekt en waren ook nog in India en Dubai, had alleen een totale prijs), het is lekker knus, het eten was lekker en personeel vriendelijk. We hadden en water bugalow (was ook super maar is veel duurder als een strandbungalow). Strandbungalows zagen er ook nettjes uit, het is maar wat je wilt...
Bandos vond ik de homepagina super uitzien (makten reklame op het vliegveld dus ik heb even gekeken) maar dat is een heel stuk prijziger (heb me de prijzen per mail laten opsturen uit interesse).

Veel plezier bij het uitzoeken alvast!

xbruidjex

  • Gast
Malediven
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2008, 13:29:24 »
hey nadkid:

bij welk reisbureau hebben jullie geboekt? wij willen namelijk ook heel graag die kant op.
maar alles wat ik tot nu toe heb gevonden (met huisje in het water) is rond de 10.000 euro!!! haha of ik zoek niet goed genoeg?

femkemarije

  • Gast
Malediven
« Reactie #3 Gepost op: 1 november 2008, 12:39:35 »
wij gaan in december op vakantie en ons back up plan was de maledven (is vietnam geworden, maar het was een back up plan)..

ik zag toch redelijke prijzen bij oad en kuoni. Ja, op het water is het echt enorm duur. het is sowieso duur, maar wel super mooi lijkt me!!!! gaan we zeker nog een keer doen. Maar vergelijkend: 1 week malediven was gelijk aan 3 weken vietnam en singapore......

xxx

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Malediven
« Reactie #4 Gepost op: 1 november 2008, 12:51:18 »
Wij hebben ook zitten kijken voor de Malediven. Je moet daar heen gaan als je van watersporten en luieren houd. Je kan er voor de rest niet veel andere dingen doen, omdat alles 'afgelegen' ligt. Wij hebben verschillende mensen gesproken die daar heen zijn geweest en al snel werd duidelijk dat wij daar niet konden gaan zitten voor 2 of 3 weken. Wij gaan er graag op uit, zien graag veel dingen tijdens een vakantie en kunnen niet 2 of 3 weken stil liggen op een standstoel. Ik zag mijn droom in duigen vallen. Op het reisbureau vertelde ze nog dat we anders eerst een rondreis door Sri Lanka konden maken ofzo, maar mijn a.s. wil daar niet heen omdat die Tamil Tijgers steeds bommen laten ontploffen (van de week hebben ze het zelfs in de stad gedaan waar de luchthaven zit  :blink: ). Helaas, voor ons geen Malediven als huwelijksreis  :sad:  Maar nu gaan we naar Mexico toe (mits er genoeg deelnemers zijn). Ook vonden we de Malediven vrij prijzig. Waar we anders 1 week voor naar de Malediven konden, gaan we nu 2 weken voor naar Mexico en houden we nog geld over ook  :)  Dus misschien dat het er ooit van komt........

Maar op internet is een heleboel te vinden over de Malediven. Ik heb ook nog een boekje van de ANWB liggen, in de enthousiasme gekocht, maar we zullen het waarschijnlijk nooit of althans voorlopig niet gebruiken. Daar stonden ook veel leuke en handige dingen in over de Malediven.
En anders gewoon eens binnen lopen bij een reisbureau. Zij kunnen je een heleboel vertellen en eventueel ook was reisgidsen/informatie meegeven.

Succes met zoeken

leentje78

  • Gast
Malediven
« Reactie #5 Gepost op: 1 november 2008, 19:05:23 »
Wij willen ook op huwelijksreis naar de Malediven. Wij trouwen in juni, maar wij willen wel meteen daarna het vliegtuig in :). Hopelijk niet teveel regen dus.
We weten nog niet welk eiland en welk resort, maar tot nu toe lijkt Meeru island ons het meest aantrekkelijk. Het is niet goedkoop, maar geen 10.000 euro voor een week.
Ik wil graag een weekje naar sri lanka, maar dat is nog niet zeker. Maar om nou 1 week op huwelijksreis te gaan...dat vind ik niks, dat is veel te kort. En twee weken Malediven lijkt me weer te lang. Dus dat moeten we nog zien.

HappyBride

  • Gast
Malediven
« Reactie #6 Gepost op: 2 november 2008, 00:01:17 »
Hoi allemaal,
Wij zijn in juni dit jaar op huwelijksreis naar de malediven geweest en het was in 1 woord GEWELDIG!!!
We zaten op het Full moon resort (www.fullmoonmaldives.com), ik kan het je echt aanraden! De prijs-kwaliteit verhouding was super!
We hebben € 4000 betaald voor halfpensioen en dan hadden we een waterbungalow. We zaten te twijfelen tussen een waterbungalow en een strandbungalow dat verschilde € 200 pp dus we zijn overstag gegaan en hebben er geen moment spijt van gehad, dit was een echte honeymoon zoals we die altijd gedroomd hadden! We hebben onze bungalow alleen maar verlaten om te eten! Je hebt daar je eigen prive terras en kunt lekker het water in, meer heb je niet nodig. Het eten was er hemels en iedereen is er zo vriendelijk, je wordt er helemaal in de watten gelegd.
Wij willen normaal ook veel zien, maar na onze trouwdag en alle voorbereidingen die daaraan vooraf gingen was dit een welkome uitrust vakantie waar we dan ook met volle teugen van genoten hebben! Als je foto's wilt zien van het resort of nog meer info wilt hebben dan kun je me altijd een PB sturen.
Succes met het zoeken van jullie droom honeymoon!
Groetjes Sanne
PS we hebben trouwens 1 dag een beetje regen gehad en het zou regenseizoen zijn, dat viel dus reuze mee!
« Laatst bewerkt op: 2 november 2008, 00:05:04 door HappyBride »

milkyway

  • Gast
Malediven
« Reactie #7 Gepost op: 2 november 2008, 13:25:48 »
HappyBride: WAUW, wat een resort! Het is dat we een combi willen van strand en wat actie en daarom denken aan Java/Bali, anders wist ik het wel! Sjiek hoor!

leentje78

  • Gast
Malediven
« Reactie #8 Gepost op: 2 november 2008, 13:48:25 »
Hoi Sanne,

Full moon ziet er ook erg goed uit! Maar ik zie dat er geen all-inclusive te boeken is. Kwam je daar dan als nog niet erg duur uit? Of is drank daar nog redelijk betaalbaar? Ik lees n.l. overal dat je altijd all-in moet boeken, omdat het anders daar erg duur wordt...
Bij welke reisorganisatie hebben jullie geboekt?

xbruidjex

  • Gast
Malediven
« Reactie #9 Gepost op: 2 november 2008, 14:18:00 »
het ziet er echt super uit happybride!

hoe lang zijn jullie uiteindelijk daar geweest? de prijs valt inderdaad mee voor ook zo'n waterbungalow.

Tammy

  • Gast
Malediven
« Reactie #10 Gepost op: 7 januari 2009, 21:28:08 »
Nou weet ik dat ik blond ben en dat dat soms met wat moeilijkheden gepaard kan gaan maar: HOE kan je op 4000 euro zijn uitgekomen?? Hoe lang ben je er dan geweest?
Ik zie namelijk alleen room rates voor een dag van boven de 600 euro.... en dan ben je er nog niet....
Ik snap er niks van, maar ben wel een beetje verliefd geworden... HELP?!?


quote name='HappyBride' date='02 November 2008, 00:01' post='186799']
Hoi allemaal,
Wij zijn in juni dit jaar op huwelijksreis naar de malediven geweest en het was in 1 woord GEWELDIG!!!
We zaten op het Full moon resort (www.fullmoonmaldives.com), ik kan het je echt aanraden! De prijs-kwaliteit verhouding was super!
We hebben € 4000 betaald voor halfpensioen en dan hadden we een waterbungalow. We zaten te twijfelen tussen een waterbungalow en een strandbungalow dat verschilde € 200 pp dus we zijn overstag gegaan en hebben er geen moment spijt van gehad, dit was een echte honeymoon zoals we die altijd gedroomd hadden! We hebben onze bungalow alleen maar verlaten om te eten! Je hebt daar je eigen prive terras en kunt lekker het water in, meer heb je niet nodig. Het eten was er hemels en iedereen is er zo vriendelijk, je wordt er helemaal in de watten gelegd.
Wij willen normaal ook veel zien, maar na onze trouwdag en alle voorbereidingen die daaraan vooraf gingen was dit een welkome uitrust vakantie waar we dan ook met volle teugen van genoten hebben! Als je foto's wilt zien van het resort of nog meer info wilt hebben dan kun je me altijd een PB sturen.
Succes met het zoeken van jullie droom honeymoon!
Groetjes Sanne
PS we hebben trouwens 1 dag een beetje regen gehad en het zou regenseizoen zijn, dat viel dus reuze mee!
[/quote]

leentje78

  • Gast
Malediven
« Reactie #11 Gepost op: 8 januari 2009, 10:27:12 »
Wanneer wil je gaan Tammy? Dat maakt veel verschil in prijs. Januari, februari en maart zijn de duurtste maanden.
Wij hebben 2 weken geleden geboekt voor juni 2009, hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper je vliegticket. Wij zijn voor 10 dagen=9 nachten (all-inclusief in een waterbungalow) 4400 euro kwijt.

LovelyMe

  • Gast
Malediven
« Reactie #12 Gepost op: 8 januari 2009, 13:54:08 »
HappyBride en Leentje: waar hebben jullie geboekt dan? Want via arke en hotelplan is het echt onbetaaaaalbaar duur! :sad:

Wij hebben nu Mexico (iberostar grand paraiso) op het oog, kost 4200 in totaal voor 11 dagen (met de vliegreis ben je dan wel maar 9 dagen daar, maargoed da's ook bij malediven etc). Ook all-inclusive. Wel heel luxe hoor, maar Malediven vinden we ook heel mooi.

Vliegen jullie trouwens rechtstreeks?

Tammy

  • Gast
Malediven
« Reactie #13 Gepost op: 8 januari 2009, 15:28:29 »
wij willen in oktober 2009 of mei 2010 gaan. Maar dan is het vliegticket waarschijnlijk al niet zo heel erg goedkoop meer denk ik dan..... Enne, dan zit ik niet in een regenseizoen ofzo he, weet jij dat ook?


[quote name=\'leentje78\' post=\'196689\' date=\'08 January 2009, 10:27\']Wanneer wil je gaan Tammy? Dat maakt veel verschil in prijs. Januari, februari en maart zijn de duurtste maanden.
Wij hebben 2 weken geleden geboekt voor juni 2009, hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper je vliegticket. Wij zijn voor 10 dagen=9 nachten (all-inclusief in een waterbungalow) 4400 euro kwijt.[/quote]

femkemarije

  • Gast
Malediven
« Reactie #14 Gepost op: 8 januari 2009, 19:52:28 »
maar 4000 in totaal of pp?
en heeft een waterbungalow ook een eigen dek ofzo? waar lig je dan te zonnen?
« Laatst bewerkt op: 8 januari 2009, 19:54:11 door femkemarije »

leentje78

  • Gast
Malediven
« Reactie #15 Gepost op: 9 januari 2009, 14:25:27 »
Wij hebben bij Kuoni geboekt, bij een reisbureau van Holland international. Het viel ons ook best mee. Het is trouwens 4400 in totaal voor 2 personen all-in, met vlucht vanaf Dusseldorf (scheelt best wel wat met schiphol en voor ons is het beide bijna net zo ver rijden). We vliegen niet rechtstreeks, we maken in stop-over in Dubai (we blijven daar 3 dagen, dat zit niet bij die €4400 inbegrepen).
Het is regenseizoen van mei t/m november. Maar dat wil niet zeggen dat het hele dagen regent, ik ben daar zelf niet zo bang voor.
En een waterbungalow heeft idd een eigen dek, sommige met jacuzzi, maar dat is erg duur! Wij hebben gekozen om dat niet te doen, al hadden we het wel leuk gevonden.
Je moet trouwens eens kijken bij Neckermann.nl, daar is het ook nog redelijk betaalbaar.

femkemarije

  • Gast
Malediven
« Reactie #16 Gepost op: 9 januari 2009, 16:19:16 »
[quote name=\'leentje78\' post=\'196984\' date=\'09 January 2009, 14:25\']Wij hebben bij Kuoni geboekt, bij een reisbureau van Holland international. Het viel ons ook best mee. Het is trouwens 4400 in totaal voor 2 personen all-in, met vlucht vanaf Dusseldorf (scheelt best wel wat met schiphol en voor ons is het beide bijna net zo ver rijden). We vliegen niet rechtstreeks, we maken in stop-over in Dubai (we blijven daar 3 dagen, dat zit niet bij die €4400 inbegrepen).
Het is regenseizoen van mei t/m november. Maar dat wil niet zeggen dat het hele dagen regent, ik ben daar zelf niet zo bang voor.
En een waterbungalow heeft idd een eigen dek, sommige met jacuzzi, maar dat is erg duur! Wij hebben gekozen om dat niet te doen, al hadden we het wel leuk gevonden.
Je moet trouwens eens kijken bij Neckermann.nl, daar is het ook nog redelijk betaalbaar.[/quote]

hoeveel dagen zat je dan op de malediven?

leentje78

  • Gast
Malediven
« Reactie #17 Gepost op: 9 januari 2009, 16:55:28 »
10 nachten, dacht eerst 9, maar kijk nog eens en zie dat het er 10 zijn. Des te beter, haha.
Wij gaan in juni.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2009, 16:56:25 door leentje78 »

Niek2208

  • Gast
Malediven
« Reactie #18 Gepost op: 27 februari 2009, 12:08:10 »
Wij zijn niet voor onze huwelijksreis naar de Malediven geweest (we trouwen in augustus) maar zijn er vorig jaar mei zomaar naar toe geweest. Hebben geboekt bij Neckermann 16 dagen waterbungalow all inclusive (hier zit alles in zelfs bier/wijn en cocktails, alleen sommige excursies moet je apart betalen) de kosten voor 2 personen totaal was € 3.900,- vlogen rechtstreeks vanaf dusseldorf. Wij zaten op het meemu atol resort Chayaa Lagoon e[/b]n was helemaal geweldig elke dag maakt je eigen roomboy 3x per dag je kamer schoon elke avond een super mooi opgemaakt bed met verse bloemen etc.

femkemarije

  • Gast
Malediven
« Reactie #19 Gepost op: 27 februari 2009, 18:26:54 »
[quote name=\'Niek2208\' post=\'211091\' date=\'27 February 2009, 12:08\']Wij zijn niet voor onze huwelijksreis naar de Malediven geweest (we trouwen in augustus) maar zijn er vorig jaar mei zomaar naar toe geweest. Hebben geboekt bij Neckermann 16 dagen waterbungalow all inclusive (hier zit alles in zelfs bier/wijn en cocktails, alleen sommige excursies moet je apart betalen) de kosten voor 2 personen totaal was € 3.900,- vlogen rechtstreeks vanaf dusseldorf. Wij zaten op het meemu atol resort Chayaa Lagoon e[/b]n was helemaal geweldig elke dag maakt je eigen roomboy 3x per dag je kamer schoon elke avond een super mooi opgemaakt bed met verse bloemen etc.[/quote]

klinkt heeeeeeeeeeeeel goed!!! en 2000 pp voor een waterbungalow is niet duur!

Hannielle

  • Gast
Malediven
« Reactie #20 Gepost op: 21 april 2009, 13:53:56 »
klinkt super meiden, alleen ik kom net van het reisburo af (gaan 23 mei naar euro disney), en toen ik daar toch was dacht vraag gelijk het een en ander.
Zo wilden wij graag een rondreis door sri-lanka en daarna op de malediven bijkomen is zo'n luxe hotel/watervilla, :tongue:
maar er is een kink in de kabel de medewerker bij d-reizen raad op DIT moment sri-lanka af.
Ze zei wel dat er (nog) geen negatief reisadvies is.
Er zijn nu weer van die rebellen de boel aan t verzieken daar jammer!!!!!!!!!!!! :mad:  :mad:

maar ik kreeg nog zat andere opties dus heb weer ff tijd om te verzinnen/beslissen

Sneakiej

  • Gast
Malediven
« Reactie #21 Gepost op: 21 april 2009, 22:04:50 »
[quote name=\'Hannielle\' post=\'224978\' date=\'21 April 2009, 13:53\']klinkt super meiden, alleen ik kom net van het reisburo af (gaan 23 mei naar euro disney), en toen ik daar toch was dacht vraag gelijk het een en ander.
Zo wilden wij graag een rondreis door sri-lanka en daarna op de malediven bijkomen is zo'n luxe hotel/watervilla, :tongue:
maar er is een kink in de kabel de medewerker bij d-reizen raad op DIT moment sri-lanka af.
Ze zei wel dat er (nog) geen negatief reisadvies is.
Er zijn nu weer van die rebellen de boel aan t verzieken daar jammer!!!!!!!!!!!! :mad:  :mad:

maar ik kreeg nog zat andere opties dus heb weer ff tijd om te verzinnen/beslissen[/quote]

Wij hebben afgelopen vrijdag onze huwelijksreis geboekt. We gaan eerst een rondreis doen door Sri-Lanka en daarna nog een weekje naar Meeru-Island.
Als onderkomen hebben wij een watervilla met jaccuzi, all inclusive. We betalen in totaal 6000,- voor 2 personen, maar hebben dan wel enorme luxe tijdens onze huwelijksreis. Aan de reacties te lezen is het daar erg mooi, dus ik verheug me al op 21 september:D

leentje78

  • Gast
Malediven
« Reactie #22 Gepost op: 22 april 2009, 19:01:31 »
Wij gaan ook naar Meeru Island in een jacuzzi watervilla! Maar dan in juni. Wij combineren de Malediven met Dubai. Sri-Lanka heeft idd geen negatief reisadvies, maar bij het reisbureau raadde ze het toch niet aan, het is er best gevaarlijk. Maar het kan best zo zijn dat je daar niks van merkt.
Wij hebben ook best wat geld uitgegeven aan onze huwelijksreis, maar ik heb er ook enorm veel zin in, lijkt me zo heerlijk!

Hannielle

  • Gast
Malediven
« Reactie #23 Gepost op: 27 april 2009, 15:24:49 »
ja wij hebben ook een hoog buget in gedachten voor de huwelijksreis.
maar zo'n reis maak je maar 1x
Ik hoop dat het er volgend jaar wel veilig is, anders iets anders verzinnen!!!!!!!!!!

vanDaal

  • Gast
Malediven
« Reactie #24 Gepost op: 22 mei 2009, 13:13:10 »
We hebben vandaag ook geboekt :)

Na een paar dagen puzzelen, goed rondkijken, etc, zijn we op het volgende uitgekomen. Via Kuoni.nl hebben we een Jacuzzi Water Villa (all-in) geboekt op Veligandu Island Resort van 10 tot 20 juni 2009 (10 dagen). Voordeel van Veligandu is dat je in deze periode een gratis upgrade krijgt naar all-inclusive! Inclusief vlucht per watervliegtuig van Male naar het resort kwam het uit op 2720,50 (totaal). Via Kuoni kun je helaas alleen via bepaalde vliegmaatschappijen boeken (oa Emirates), dus we hebben zelf een losse vlucht geboekt via Air Berlin, die vliegen tegenwoordig ook op Male. Helemaal perfect, vanaf Dusseldorf via Munchen heen en zelfs zonder overstap terug! We betalen nu 788,- per persoon, terwijl het via Kuoni minimaal op 1000,- per persoon neerkomt. In totaal zijn we nu dus met z'n tweeën 4300 euro kwijt, best schappelijk! :biggrin:

En we hebben er zin in :cool:
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2009, 13:15:32 door vanDaal »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards