collapse

Auteur Topic: Indeling Trouwkaart  (gelezen 7359 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Indeling Trouwkaart
« Gepost op: 23 januari 2009, 01:08:36 »
Hoi!

ik zit met een dilemma.
Wij hebben verspreid over de hele dag ongeveer 85 gasten, maar we hebben eigenlijk 6 '' type'' gasten:

- daggasten ( huwelijk, receptie, diner feest)
- huwelijk en receptie
- receptie
- huwelijk, receptie en feest
- receptie en feest
- feest

Moeten we nou 6 verschillende kaarten laten drukken of heeft iemand tips?
ik kan mij namelijk ook geen 'standaard' kaart bedenken met iets erop waarvoor iedereen is uitgenodigd ( en dan met inlegvel erbij ofzo) want er is NIETS waarvoor IEDEREEN is uitgenodigd.... helaas heeft het stadhuis een beperkte capaciteit en kunnen we dus ook niet iedereen bij de ceremonie vragen.

Iemand een idee? Thanks!

Bijna zover...

  • Gast
Indeling Trouwkaart
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2009, 08:05:56 »
Ik zou het bij 3 soorten kaarten houden, want waarschijnlijk komt toch niet iedereen naar het stadhuis.
Tenminste, wij gaan daar ook van uit, want bij ons kunnen ook niet alle mensen in het stadhuis. En als ze met meer komen, dan komt het ook wel goed: dan staan maar wat mensen, maar ik denk dat het niet zo'n vaart loopt.

Bij ons waren aan het drukken van 3 verschillende teksten trouwens geen extra kosten verbonden, omdat het 'digitaal' gedrukt werd.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Indeling Trouwkaart
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2009, 09:42:09 »
De kans is niet heel groot dat veel avondgasten ook nog bij de ceremonie aanwezig zijn ivm het tijdsgat en dat dan wel weer vrij moet worden genomen. Wij lossen het op door in de CM brief die wordt toegevoegd te vragen of geinteresseerden voor de ceremonie het even willen doorgeven aan de CM ivm beperkte ruimte. Gasten die wat verder van je af staan, begrijpen dan wel dat het misschien niet heel handig is dat ze aanwezig zijn. Anders zijn het staanplaatsen. Wij doen nl ook aan een stoelenindeling, zodat de daggasten iig een stoel hebben bij de plechtigheid. Dan heb je slechts 3 kaarten: daggast, receptie, feest. Of evt 2: receptie + feest en dat je dan een briefje voor de daggasten bij doet (bij de feestuitnodigingen) dat ze een hele dag welkom zijn.

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Indeling Trouwkaart
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2009, 09:54:03 »
Ik zou ook de ceremonie bij iedereen op de kaart zetten, zoals Patriesje78 zegt, veel mensen komen niet naar de ceremonie (zeker als het op een doordeweekse dag is) en je zou inderdaad kunnen regelen dat je daggasten kunnen zitten. Ik heb ook wel eens moeten staan bij de ceremonie van vrienden maar dan werd altijd netjes gewacht totdat de familie en andere daggasten hadden plaatsgenomen.

Verder snap ik niet helemaal waarom je kaarten wilt voor:
- receptie
- receptie en feest
- feest

Zeker als het diner nog tussen het receptie en feest inzit, denk ik dat er niet veel mensen zijn die naar beiden komen en tussendoor naar huis gaan.
Feliciteren kan dan ook aan het begin van het feest toch? Bij ons (familie, vrienden) is het gebruikelijk dat beiden op de kaart staan (voor de feestgasten) zodat als ze verhinderd zouden zijn voor het feest toch weten hoe laat de receptie is, maar mensen gaan in principe alleen naar het feest.

Ik zou dus ook voor 3 kaarten gaan:
- daggasten
- receptie
- (receptie en) feest
En dan de ceremonie op alle kaarten.

Swiffer

  • Gast
Indeling Trouwkaart
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2009, 10:10:46 »
wij hebben geen receptie, dus worden het er twee,

ceremonie en feest
en daggasten.
niet iedereen komt naar de ceremonie, en dat verlangen we ook niet, maar als ze willen is er plek, en dan staan ze alsnog toch lekker??

en de receptie of feest, gewoon een brief van je Cm door laten sturen, zodat mensen aan kunnen geven wanneer ze komen..

Sandra1977

  • Gast
Indeling Trouwkaart
« Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2009, 11:24:45 »
Ik vraag me af of je alles op een plek hebt? Eerst een receptie, dan diner en daarna een feest? Als dat zo is vind ik het een beetje vreemd dat ze wel bij de ceremonie, receptie en feest aanwezig mogen zijn, maar voor het diner niet welkom zijn. Want ik neem aan dat iedereen vanaf het stadhuis meegaat naar de plaats waar de receptie is.

Verder zou ik de huwelijksplechtigheid ook gewoon op de kaart zetten. Uiteindelijk is het een openbare aangelegenheid. Dat het stadhuis in jullie situatie maar beperkt plaats heeft, dat zij dan zo. Vaak zijn er altijd wel mensen die staan te kijken bij het stadhuis die je helemaal geen kaart hebt gestuurd. (was bij ons iig het geval) Ik denk dat dat probleem zichzelf wel oplost. Mensen die "minder belangrijk" zijn op jullie dag, gaan wel staan of gaan niet eens mee naar binnen, als ze weten dat het een kleine zaal is.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Indeling Trouwkaart
« Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2009, 11:37:04 »
Trouwens, waarom heb je ervoor gekozen om gasten voor zowel receptie als feest uit te nodigen. Voor de feest nodig is meestal een select gezelschap uit en iedereen van wie je wilt dat ze ook de mogelijkheid hebben om je te feliciteren nodig je uit op de receptie. én én lijkt mij zelf niet helemaal nodig. Dus je hebt gasten die alleen naar het feest komen, gasten alleen naar de receptie en gasten voor alle onderdelen. Alle soorten gasten kunnen bovendien ook bij de ceremonie komen.

Sandra1977

  • Gast
Indeling Trouwkaart
« Reactie #7 Gepost op: 23 januari 2009, 11:50:31 »
Dat bedoelde ik!!

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Indeling Trouwkaart
« Reactie #8 Gepost op: 23 januari 2009, 12:26:24 »
Bedankt voor de reacties, dames!

Maar om antwoord te geven waarom ik zoveel categorieen heb:

- daggasten ( hoef ik niet uit te leggen):wink:
- ceremonie en receptie; dit zijn familieleden ( oom en tantes)
- ceremonie, receptie en feest; dit zijn al onze 1e categorie vrienden
- receptie en feest; dit zijn onze 2e categorie vrienden, die dus helaas niet bij de ceremonie aanwezig kunnen zijn ivm capaciteit, maar waarvan we vinden dat ze sowieso wel bij receptie en feest aanwezig mogen zijn.
- receptie; dit is een gezelschap goede vrienden van mijn ouders die mij willen feliciteren, maar die ik niet bij de ceremonie wil, want wat ik al zei, er is maar plek voor 48 mensen en GEEN staanplekken ivm brandveiligheid. Er mogen er dus ook niet meer naar binnen!
- feest; dit zijn collega's en een paar kennissen.

Ik ben toch bang dat als ik bij alle 85 mensen de trouwceremonie op de kaart zijn, dat er veel meer dan 48 mensen komen ( veel komen hier allemaal uit de buurt) en er mogen er gewoon niet meer naar binnen. Kijk, als er staanplekken waren, dan was het wat anders, maar dat is dus niet zo. Er ik wil niet dat een kennis op de plek zit van een goede vriendin.
En dan mag een huwelijk openbaar zijn, maar bovenstaande situatie wil ik vermijden.

Betreft het tijdsgat, de receptie eindigt om 17:30 en de bus naar het feest vertrekt tegen 20:00, dus dat is maar een klein tijdsgat en veel vrienden hebben al aangegeven dat ze tussendoor met z'n allen ergens een hapje gaan eten.

@ kabouter en Patriesje , misschien toch inderdaad een idee om categorie receptie en feest weg te halen.... maarja, deed het meer vanuit een oogpunt, zo van: jullie kunnen helaas niet bij ceremonie zijn, feest wil ik jullie er sowieso bij hebben, maar als jullie even langs receptie willen komen, zijn jullie van harte welkom.

@ Sandra, nee, niet alles in op 1 plek, maar wel dicht bij elkaar ( trouwen, receptie en diner is allen op loofafstand). Feest regelen we een bus voor alle feestgasten.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Indeling Trouwkaart
« Reactie #9 Gepost op: 23 januari 2009, 17:47:17 »
Nou, ik heb er inmiddels toch maar 1 categorie uitgegooit: gasten voor receptie en feest.
Die worden verdeeld in OF feest OF receptie, niet beiden.
is alweer 1 categorie minder, nu hou ik er nog 5 over. :rolleyes:

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Indeling Trouwkaart
« Reactie #10 Gepost op: 23 januari 2009, 18:19:56 »
Je moet het jezelf niet te ingewikkeld maken :tongue:

Beste is om het inderdaad in 3 delen te doen: Daggasten, receptie/feest en ceremonie/receptie

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards