collapse

Auteur Topic: In Beslotenkring Trouwen  (gelezen 6383 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de bruid

  • Gast
In Beslotenkring Trouwen
« Gepost op: 29 november 2009, 12:55:32 »
We zijn dit jaar al iets meer dan 12 1/2 jaar bij elkaar. En hebben 2 prachtige zoons. Omdat we geen gereg. partnersschap hebben en niet getrouwd zijn , willen we dat nu wel doen.
Nu heb ik hem in 2008 gevraagt , maar we blijven steeds hangen op een bepaald punt.
Hij wil het zo klein mogelijk houden en ik eigenlijks niet.
We kunnen in ieder geval niet een echt een groot feest houden financieel.
Ook wie we erbij willen hebben bij het trouwen in het gemeentehuis. Het gaat hem gewoon om het papiertje , zodat alles goed geregeld is als er wat gebeurt zeg maar.
Als ik het wel doe , dan kom ik op 13 á 15 personen die we dan uitnodigen.
En dan zouden we daarna lekker uit eten gaan met elkaar.

Ik heb wel gezegt dat ik wel een trouwjurk wil dragen.
( heb ooit een hele simpele niet leuke trouwdag meegemaakt )en dat wil ik zo wie zo niet.

Wie heeft dit ook mee gemaakt en wat zijn je ervaringen daarin.
En heb je er ook spijt van dat je het zo hebt gedaan.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
In Beslotenkring Trouwen
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2009, 13:06:07 »
Wij zijn in Australië getrouwd met niemand erbij.
De fotograaf en de man van onze babs waren de getuige, 2 compleet vreemde voor ons.
Het was de beste beslissing die we ooit genomen hebben.
Ik ben zo blij dat we zo getrouwd zijn, kan nu nog helemaal verliefd worden op dát moment as ik er aan terug denk
De bruiloft was geweldig heel intiem en precies zo als wij wilde.
Later in Nederland overigens nog wel een groot tuinfeest gegeven.
Ik had er niet aan moeten denken om hier in Nederland een groot trouwfeest te geven met gemeente huis, kerk, openingsdans en alles er op en eraan.
Niet omdat ik dat stom vind maar gewoon omdat het niet bij mij past en het voor mij niet goed voelt.

Een collega van mij is getrouwd met alleen haar ouders, zijn ouders en ieder 2 beste vrienden.
Dus met 10 mensen in totaal.
Van te voren hebben ze uitgebreid ontbeten bij hun thuis.
Na de ceremonie hebben ze een prachtige high tea gehad met z'n alle.
Voor hun de absolute droom dag.

Ik denk dus dat het niet uitmaakt hoe je trouwt als het maar voor jullie goed voelt.
En een trouwjurk hoeft ook niet €1000,- te kosten de mijne was. bijv. de helft en perfect op maat gemaakt maar ik weet zeker dat het ook goedkoper kan als je een jurk neemt die al gemaakt is.

Heel veel plezier
« Laatst bewerkt op: 29 november 2009, 13:06:31 door Happy Bride »

de bruid

  • Gast
In Beslotenkring Trouwen
« Reactie #2 Gepost op: 29 november 2009, 17:23:31 »
Ik hoef ook helemaal geen dure trouwjurk te hebben. Heb zelfs een leuke gezien voor nog geen 100 euro.En ik denk dat ik die ook nog neem ook.
Waarom dan duur doen als het ook goedkoper kan. Langleve marktplaats zou ik zo zeggen.
En wie weet hebben we dan wel een hele leuke dag....
Zodra het vast staat horen jullie het wel

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
In Beslotenkring Trouwen
« Reactie #3 Gepost op: 29 november 2009, 18:24:28 »
Harstikke leuk joh.
En een mooie avondjurk is ook niet zo super duur en die zijn overal te krijgen nu rond de feestdagen tenzij je echt in het wit wil gaan.
Mijn ketting heb ik hier gekocht.
Niet duur(prijs staat er bij) en precies zoals ik wilde. Het is voor mij de Selma geworden.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
In Beslotenkring Trouwen
« Reactie #4 Gepost op: 29 november 2009, 21:19:05 »
We trouwen in april 2011 (zonder dat familie en vrienden het weten), wij, onze vier getuigen en hun wederhelften en kroost. In totaal tien mensen -> Openluchtmuseum. Geen dure jurk of groots gebeuren. Wel nog een knalfeest in augustus...

Itsme86

  • Gast
In Beslotenkring Trouwen
« Reactie #5 Gepost op: 30 november 2009, 09:47:27 »
Wij trouwen in besloten kring, alleen dan iets uitgebreider dan hierboven. We trouwen 17/06/10 met daarbij ongeveer 25 gasten. (Groot-)Ouders en vrienden, that's it. Geen receptie, geen feest, precies zoals wij dat willen.

de bruid

  • Gast
In Beslotenkring Trouwen
« Reactie #6 Gepost op: 30 november 2009, 11:45:27 »
o gelukkig , dan ben ik niet de enige.
Wij hebben mijn ouders , m'n schoonmoeder , zijn broer + vriendin , mijn beste vriendin met aanhang , zijn beste vriend + vriendin , wou mijn broer er ook bij hebben , maar daar horen we al een helepoos niks meer van. En dan wij 4tjes..
We trouwen dan in het gemeentehuis en daarna gaan we denk ik lekker uit eten.

Ik heb een leuke bruidsjurk gezien en die ga ik eerdaags even passen. En dat voor maar 150 euries. Even kijken wat de aanstaande man er van vind.. En dan moet ik daar nog even een leuke sieraad bij zoeken.

Trouwring

  • Gast
In Beslotenkring Trouwen
« Reactie #7 Gepost op: 30 november 2009, 15:33:29 »
Ik zou gewoon lekker je eigen gang gaan op de manier die bij jullie past! Misschien zullen jullie allebei wat concessies moeten doen, maar dat is toch niet erg?

Wij zijn getrouwd met 30 gasten, die waren er de hele dag bij en dat waren ook onze feestgasten (we hebben dus geen andere feestgasten uitgenodigd). We hadden geen zin om ooms en tantes waar je niets mee hebt te vermaken en daar uberhaupt geld in te steken, dus dat hebben we gewoon ook niet gedaan. Geen moment spijt van gehad!

de bruid

  • Gast
In Beslotenkring Trouwen
« Reactie #8 Gepost op: 30 november 2009, 16:34:00 »
Dat gaat bij ons ook zo..Hebben ook geen kontact met de ooms en tantes of neven en nichten..
Ik heb me er nu bij neer gelegt , dat hij het zo wil en ik vind het prima zo.
Anders wordt er toch niet getrouwd denk ik..

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
In Beslotenkring Trouwen
« Reactie #9 Gepost op: 30 november 2009, 23:30:57 »
Wij zijn vorig jaar in de Dominicaanse Republiek getrouwd. Gewoon lekkere saampjes. Alleen wij samen zonder verdere familie of bekenden. Onze getuigen waren onze weddingplanner en een, voor ons, volslagen vreemde. Als we moesten kiezen zouden we het weer zo doen. Ik persoonlijk zou jullie aanraden, doe waar jullie zin in hebben en kies voor de dag die helemaal bij jullie past. Ik heb het op beide manieren mee mogen maken en zou toch kiezen voor een bruiloft gewoon lekker samen die helemaal bij jullie past dan voor een bruiloft voor de rest van de wereld.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards