collapse

Auteur Topic: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic  (gelezen 313572 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ylang

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #25 Gepost op: 26 april 2006, 12:01:56 »
Wat ook nog kan doen; een boek maken met vragen erin (zoals een vriendenboekje vroeger op school, maar dan met je eigen verzonnen vragen). Als je niet teveel gasten hebt, zoals wij, kan dat veel leuker zijn dan alleen aan krabbeltje denk ik. En later er een foto bij plakken. Zoals ik in een ander topic zei denk ik er dan aan een boekje te maken in dezelfde stijl te maken als de trouwkaart. Ik zal binnenkort een proef maken, als die leuk genoeg is doen we het zo denk ik.

Zo'n schaal en vaas vind ik op zich wel leuk, maar dat moet je dan ook wel altijd ergens in je huis hebben staan of hangen, ik ben nogal iemand die graag eens vanalles wegdoet om de boel eens lekker te veranderen. En ik weet niet, ik hoef niet elke dag die krabbeltjes te zien denk ik, omdat ik zo'n krabbeltje..ja, net niks vind. Zeker niet met niet teveel gasten. Ik zou dan liever een leuke fotocollage ophangen ergens en een leuk gastenboekje in een mooie zelfgemaakte trouwdoos doen die ik regelmatig eens inkijk (zoals ik nu doe met dozen van andere periodes en gebeurtenissen).

Sarah

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #26 Gepost op: 27 april 2006, 20:31:32 »
Bij vrienden van mij heeft de ceremoniemeester vantevoren aan alle genodigden gevraagd om een stuk tekst (iets wat ze met het bruidspaar hebben meegemaakt, of een hartewens ofzo) op een gekleurd A4-tje te schrijven en er een foto of andere plaatejes/dingen bij te plakken die ermee te maken hebben en daar heeft ze toen een heel gaaf boek van gemaakt. Was echt heel leuk geworden en omdat er ook foto's inzitten enzo kijk je er denk ik toch vaker naar. Misschien is het een idee om zoiets aan je ceremoniemeester te vragen, of aan iemand anders die ervoor kan zorgen?

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #27 Gepost op: 28 april 2006, 11:51:32 »
Zoiets hebben we ook gedaan voor de bruiloft van mijn vriendin. Heb ik ook iedereen gevraagd een A4tje te maken met een herinnering of boodschap aan bruid, bruidegom of alletwee. Vonden ze ontzettend leuk!

Sandra

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #28 Gepost op: 28 april 2006, 12:13:58 »
[color=\"#663366\"]Alleen heb je dan wel het gevaar dat veel gasten niets doen. Ik ben daar zelf ook geen type voor, en al helemaal niet bij kennissen waarbij het meer een verplichting is dat je komt dan dat je gaat omdat je het zo leuk vind.
Ik heb dan helemaal geen zin om vooraf tijd er in te moeten steken, en doe dat ook niet altijd.  :ph34r:

Dus als je zoiets doet, hou dan ook rekening met gasten die niet vooraf gaan zitten knippen-plakken-kleuren-schrijven. Dat je daar een wit blaadje nog voor hebt liggen waar ze even hun krabbel op kunnen doen ofzo. [/color]

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #29 Gepost op: 28 april 2006, 12:38:03 »
Ik had juist zoiets, ze hebben er alleen zichzelf mee als ze niks inleveren. Dan zitten ze dus gewoon niet in het boek!

Ylang

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #30 Gepost op: 28 april 2006, 13:00:38 »
Ik ken mensen die ongetwijfeld iets heel leuks zouden inleveren, maar mijn vader bijvoorbeeld, die zie ik dat écht niet doen. Dat is geen spraakzaam type, en al zeker niet lekker creatief met woordjes en plaatjes enzo... ;-)

Daarom dat we toch voor een soort nieuwerwets-huwelijks-vriendenboekje gaan denk ik. Met wat leuke vragen erin én ruimte om zelf nog iets te bedenken. En later een foto erbij... Alleen nog zien hoe ik het in elkaar krijg :ohmy:)

Joanne

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #31 Gepost op: 28 april 2006, 16:45:47 »
[quote name=\'jolanda1983\' post=\'63136\' date=\'07 November 2005, 14:59\']Wil ook gewoon een boek of een scrapbook map en dat daar zelf iets mee gaan doen. Maar heb nog geen leuke gevonden wil graag iets met rozen liefst in gebroken wit of donker rood iemand ideeen waar dat kan vinden[/quote]


Heb je al bij het kruidvat gekeken

Sandra

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #32 Gepost op: 28 april 2006, 18:17:26 »
[quote name=\'Jorieke\' post=\'85373\' date=\'28 April 2006, 12:38\']Ik had juist zoiets, ze hebben er alleen zichzelf mee als ze niks inleveren. Dan zitten ze dus gewoon niet in het boek![/quote]


[color=\"#663366\"]Ja, alleen is het receptieboek vooral voor het bruidspaar zelf en niet voor de gasten. Het bruidspaar wil graag een herinnering aan hun bruiloft en voor hen is het niet leuk als mensen er niet in staan. [/color]

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #33 Gepost op: 28 april 2006, 18:29:22 »
Dat is ook wel zo, maar als gast is het ook leuk om ze een blijvende herinnering te geven als het goed is. En het staat nogal lullig als je er niet in zit want dat wil dus zeggen dat je er niet aan gedacht hebt.
Bij haar had ik wel van iedereen gekregen trouwens, wel nog laat sommigen maar nog wel voor de bruiloft.

smartie

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #34 Gepost op: 30 april 2006, 18:36:36 »
[quote name=\'Ineke111\' post=\'58093\' date=\'07 October 2005, 15:09\']Wij willen dit als bedankje:

bedankje

en dan deze receptielijst:[/quote]

Hoi Ineke,
Waar heb je die bedankjes vandaan?


wij zouden eerst een standaard receptieboek doen maar komen nu toch met heel wat anders thuis.
Het is een handgebundelt boek met lege gele paginas erin, best apart en wil iemand veel schrijven of weinig schrijven kan allemaal er zitten nl. geen vakjes in.

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #35 Gepost op: 1 mei 2006, 11:50:03 »
[quote name=\'smartie\' post=\'85564\' date=\'30 April 2006, 18:36\'][quote name=\'Ineke111\' post=\'58093\' date=\'07 October 2005, 15:09\']
Wij willen dit als bedankje:

bedankje[/quote]

Hoi Ineke,
Waar heb je die bedankjes vandaan?

[/quote]

Hoi Smartie,

wij hadden ook deze bedankjes, ik hoop dat Ineke het niet erg vind dat ik ook even antwoord geef... Wij hebben ze besteld bij Jos de Laat...
Hopelijk heb je er wat aan! Onze gasten konden het erg waarderen, en het blijft leuk 'm bij diverse mensen weer tegen te komen!

Ineke111

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #36 Gepost op: 1 mei 2006, 12:17:19 »
Nee hoor, het is hem uiteindelijk toch niet meer geworden...

en dit is nu ons gastenboek:

« Laatst bewerkt op: 1 mei 2006, 12:19:14 door Ineke111 »

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #37 Gepost op: 1 mei 2006, 12:55:53 »
mooi hoor ineke!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #38 Gepost op: 1 mei 2006, 18:45:00 »
Heel gaaf!

Gwen

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #39 Gepost op: 1 mei 2006, 19:59:36 »
Ziet er goed uit Ineke

Princess

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #40 Gepost op: 3 mei 2006, 16:30:12 »
Echt heel leuk Ineke!
Dat zou ik ook wel willen! :biggrin:

lisetje

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #41 Gepost op: 25 augustus 2006, 17:50:39 »
Hallo,

Alles lijkt nig ver weg maar ben toch al vollop bezig met dingen te maken enzo.
Nu is het gastenboek aan de beurt.
Ik versta onder gastenboek: een boek dat je op het avondfeest op een tafeltje legt en waar de mensen iets kunnen in schrijven.
Nu, ik wil niet gewoon een cursus bald met lijntjes maar ik wil er iets moois van maken.
Dit zit al in mijn gedachten:

Het is een A4 blad met een streep in het midden. Zo krijg je 2 A5jes op één blad.
Ik zou aan de linkerkant een kader maken met hierin een koppeltje waarbij de tekst "liefde is ..." vermeld staat. De mensen die willen kunnen dit dan zelf aanvullen.
Naast de kader komt dan te staan: Naam, onder naam: adres en dan ... Ja, dan loop ik vast.

Ik zou graag willen vragen aan de mensen wat ze vonden van het feest en van het eten maar weet niet goed hoe ik dit mooier kan omschrijven. Ik zou er graag iets of wat humor in willen betrekken.
Weet hier niet echt veel raad mee. Zijn er dames die me hierbij kunnen helpen?

Laat me aub iets weten. Groetjes

Heb in bijlage een voorbeeld toegevoegd, dan weet je ongeveer wat ik bedoel.
De tekst die niet leesbaar is, daar moet 'iets' komen te staan.

Annemieke

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #42 Gepost op: 25 augustus 2006, 18:58:41 »
Ik kan de bijlage niet openen...

Sandra

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #43 Gepost op: 25 augustus 2006, 19:25:02 »
Ik kan hem ook niet openen.

Maar sowieso, een gastenboek teken je vaak bij binnenkomst, dus dan weten mensen helemaal nog niet wat ze van je feest vonden. En als je wilt dat mensen veel schrijven, kun je misschien beter een paar losse stapels neerleggen om in te vullen, anders krijg je van die ellenlange rijen (staan er toch altijd al, maar dan nog langer).

lisetje

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #44 Gepost op: 25 augustus 2006, 20:22:46 »
Hallo,

Heb nu zelf gezien dat ik het ook niet kan openen. Ik heb het in word gemaakt.

Hoe kan ik er wel voor zorgen dat jullie het kunnen zien?

Bij ons kan er in het gastenboek getekend worden wanneer ze willen tijdens het avondfeest.
Dus dit kan voor het eten of na het eten of als ze naar huis gaan.

Als je me een PB'tje stuurt dan kan ik het bestand naar je doorsturen maar sewwes moet ik weg.
Groetjes,

Liesbeth

Hallo allemaal,

Heb er net met m'n mannetje over gebabbeld en hij vond het niet nodig dat de mensen antwoorden op bijvoorbeeld de vraag: wat vond je van het feest en het eten?

Misschien is het inderdaad beter dat de mensen kunnen schrijven wat ze willen.

Eigenlijk mag dit topic verwijderd worden...  :dry:


Groetjes

emmetje

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #45 Gepost op: 26 augustus 2006, 09:25:21 »
Nou toch nog maar even niet verwijderen dit topic :biggrin: , want wat de "feestcommissie" bij ons had georganiseerd, vond ik wel heel erg leuk!!! Wij hadden zelf geen gastenboek geregeld, maar de CM en 3 vrienden van ons hadden zo'n megafoute gouden lijst op de kop weten te tikken op een of andere rommelmarkt. Van alle gasten hebben ze toen een foto gemaakt in die lijst en iedereen op kaartjes wat laten schrijven. Toen hebben ze al die foto's met het bijbehorende kaartje eronder in een fotoalbum geplakt (erg knap, want heel veel gasten kenden ze niet, maar alle foto's en namen eronder klopten! :biggrin: ).
Misschien een leuk idee voor andere meiden hier?!
« Laatst bewerkt op: 26 augustus 2006, 09:27:29 door emmetje »

Karine

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #46 Gepost op: 26 augustus 2006, 12:38:34 »
Ik vind dat liefde is...stripje erbij wel een erg leuk idee.
Mijn schoonbroer en -zus hebben een passepartoutlijst met alle namen en wensen erop en dan in het midden de trouwfoto. Die hangt in de gang dus dan zie je het ook nog eens.

lisetje

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #47 Gepost op: 26 augustus 2006, 15:14:06 »
Ja, je gastenboek inlijsten of op een originele manier bewerken vind ik wel knap maar mijn mannetje is niet voor zo'n dingen te vinden. Die houdt het liever bij een gewoon boek dat daarna, bij mijn weten, toch maar in de kast belandt. :huh:

Ach ja, zoals hij wil ... .

Maar Karin, wil je de idee van die passepartout lijst een beetje detailleren, mss ben ik 'stom' maar ik weet echt niet wat het betekent  :blush:


Groetjes

femkie

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #48 Gepost op: 31 augustus 2006, 16:10:30 »
een passepertout ljst is een  een kader van papier of karton met een gat in het midden waar je dan dingen op  de zijkanten kan schrijven. In het midden kan je dan een foto plaatsen lijst er om heen en klaar. Ik hoop  dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd

Wij hebben van ons samen een karikatuur laten maken. Die willen wij dan ook laten inlijsten samen met een passepertout waar de gasten hun verhaaltje op kwijt kunnen.
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2006, 16:11:12 door femkie »

lisetje

  • Gast
Re: Het grote "Doe het zelf-gastenboek"-topic
« Reactie #49 Gepost op: 1 september 2006, 11:23:35 »
Ha, nu begrijp ik het!! :blush:

M'n vriend wil het graag 'normaal ---> lees:'saai' houden ... via een boek dus.

Nu ja, hier eraken we het dus niet eens over en dan laat ik het maar zo.
Ga voor zo'n prulletje geen ruzie maken  :)

xxx

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards