collapse

Auteur Topic: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten  (gelezen 171785 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ylang

  • Gast
Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Gepost op: 2 juni 2006, 00:42:16 »
Plan A was om een afbeelding te plakken op een groene voorgevouwen kaart, en dan een kalkvel erin te stikken. Plan A ging van tafel omdat ik plan B bedacht. Ik zou de afbeelding printen op wit papier van een 280 gram, en daar een kalkvel instikken. Dat laatste is dus mislukt, en dus greep ik terug naar het originele plan. Het koste bloed, zweet en tranen (alledrie letterlijk te nemen) maar morgen kan ik de eerste afgeven aan mijn zus als we in friesland aankomen :biggrin:

Voorkant:


Binnenkant:


Het zijn geen traditionele kaarten nee, en echt jammer maar de kleuren van de voorkomt komen echt wel niet goed over op de foto.... :dry:

Voor m'n nichtjes die beide zo graag bruidsmeisje wilden zijn vanwege De Jurk hebben we wat anders bedacht. De ene brengt de ringen, de andere "regelt" de rijst :cool: Maar dat gaat zomaar niet natuurlijk, dus voor hun tweetjes heb ik nog ff speciale uitnodigingen gemaakt. Zonder gelukspoppetje, maar met strikje. Voor de tutjes :tongue: Deze is voor Nicole, zij is 6 en wilde bruidsmeisje zijn zodat ze "mijn slab" de hele dag mocht tillen :wink:

« Laatst bewerkt op: 17 januari 2013, 18:52:27 door JoyceS »

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #1 Gepost op: 2 juni 2006, 01:11:54 »
Jeetje wat ben jij creatief zeg...
ziet er echt mooi uit...
leuk idee die aparte uitnodigingen voor je bruidsmeisjes...

Gwen

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2006, 07:47:49 »
Ziet er goed uit zeg. Vind het trouwens wel leuk dat het niet zo standaard is!

smartie

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #3 Gepost op: 2 juni 2006, 07:53:11 »
Prachtige kaart!!!!

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #4 Gepost op: 2 juni 2006, 08:13:47 »
Hij is echt super! Ben benieuwd naar de reacties!

Candijtje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 467
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #5 Gepost op: 2 juni 2006, 08:56:37 »
Mooi zeg, ziet er echt heel gaaf uit!

Marialice

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #6 Gepost op: 2 juni 2006, 09:01:39 »
Super mooi!

Kaya

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #7 Gepost op: 2 juni 2006, 09:16:17 »
Heel mooi, heel vrolijk!
Leuk ook voor Nicole, ik denk dat ze zich erg vereerd en speciaal gaat voelen!

Ketting

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #8 Gepost op: 2 juni 2006, 09:56:58 »
Echt heel mooi gedaan ! Ik vind ze er super uit zien...leuk detail ook zo'n gelukspoppetje ...

Liefs Mascha

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #9 Gepost op: 2 juni 2006, 11:45:15 »
nou ik vind ze echt super mooi gelukt!! echt top werk!

Annemieke

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #10 Gepost op: 3 juni 2006, 10:17:55 »
Heel erg mooi, fijn dat het gelukt is! En wat een lieve kaart heb je voor je nichtje gemaakt!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #11 Gepost op: 3 juni 2006, 15:57:29 »
Moeten kaarten altijd standaard zijn dan??  :tongue:
Ik vind ze echt super geworden, als ik lees hoe jullie bruiloft eruit komt te zien dan passen deze kaarten erin als een puzzelstukje in een grote puzzel!!!

En de aparte kaartjes voor je bruidsmeisjes... TOP!!!

Je mag trots zijn op je werk!

knuffelbeertje

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #12 Gepost op: 5 juni 2006, 14:32:59 »
wat een mooie kaart zeg en wat orgineels voor het bruidsmeisje echt leuk bedacht
en fijn dat ze gelukt zijn zoals je wou

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #13 Gepost op: 5 juni 2006, 20:53:08 »
WOW creabea hoor...ziet er super uit!!!

Ben heel erg benieuwd naar de reacties...

Ylang

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #14 Gepost op: 7 juni 2006, 21:47:58 »
Bedankt voor jullie leuke reacties !!

Nou, iedereen vond de kaarten helemaal "wij" :) En net zoals we hoopten kregen de meesten direct zo'n soort vakantiegevoel, wat natuurlijk super is gezien het ook een mini-vakantie is :tongue: Ik moet er nog 2 op de post doen morgen, en ik wil er nog enkele extra in elkaar zetten voor onszelf en toekomstige kroost ed.

Mijn nichtjes waren érg blij met hun eigen kaarten, ze stonden helemaal te glunderen. Zo leuk! Het was zo'n kleine moeite om er nog ff bij te maken, maar die kaart staat te pronken alsof 'ie van goud is :biggrin:

Mijn andere zus heeft inmiddels de brief gekregen dat ze níet is uitgenodigd, allemaal wat minder blij en erg moeilijk, maar daar zag ik erg tegenop en hoewel ik er niet om sta te juichen nu is dat toch ook een last van mijn schouders.

Zo, nu ff eentje in elkaar zetten voor op onze eigen kast :tongue:

Carine

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #15 Gepost op: 7 juni 2006, 21:54:39 »
Wat een heerlijke en leuke kaart hebben jullie zeg!!! En wat geweldig dat je nichtjes helemaal glunderden!!

Wij zijn ook erg druk met de kaarten... Ze liggen nu bij de copyshop voor een proefdruk... Vrijdag kan ik het ophalen... Ik ben heel benieuwd!! Vooral omdat het ons eigen ontwerp en zo is :biggrin:

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #16 Gepost op: 9 juni 2006, 12:42:38 »
nou mooi dat het allemaal goed verlopen is! en dat je nichtjes onwijs blij waren!.... ik was al erg benieuwd hoe of het zou zijn geweest.

kan me indenken dat het even moeilijk is geweest om je zus niet uit te nodigen, maar fijn dat je het nu los kan laten. Is ook maar beter zo... (mijn zus wilde niet komen op mijn bruiloft heb ik ook wel verdriet van gehad dus is een beetje het omgekeerde)

Mayke_Gaat_06-06-06_Trouwen

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #17 Gepost op: 14 juni 2006, 20:34:30 »
Dat ziet er erg mooi uit!

e_vlyne

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #18 Gepost op: 14 juni 2006, 20:40:22 »
Wat een prachtige kaart!

Wij hadden ook een zelfgemaakte kaart met dubbel kalkvel erin, deze zat vast met een satijnen lintje om de kaart heen.

Daisy

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #19 Gepost op: 24 januari 2007, 00:15:38 »
LET OP de kaart is helemaal veranderd zie verder op haha niks zo verandelijk als een mens
hoi

dit word onze trouwkaart wat vinden jullie ervan (eerlijk zeggen) of hebben jullie misschien nog een leuk idee alle ideetjes zijn welkom bvd

groetjes Daisy

 

de y's staan bij de echte kaart beter tussen de ringen hoor maar lukte hier niet helemaal
« Laatst bewerkt op: 20 april 2007, 14:44:29 door Daisy »

Tamus

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #20 Gepost op: 24 januari 2007, 09:12:41 »
Echt eerlijk:
Nee, ik zou dit niet doen, tenzij jullie natuurlijk helemaal into het roze zijn.
Ik vind het persoonlijk te "kinderlijk". :ph34r:

rupsje

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #21 Gepost op: 24 januari 2007, 09:26:50 »
Is het een idee om iets te doen met knalkleurtjes? Dan gaat het lieve er een beetje af, en misschien ook het kinderlijke.
Of als je in plaats van de blauwe lijnen/letters nou zwart neemt? De ringen iets groter, of een foto als achtergrond?

Maak het gewoon ietsjes stoerder. Volgens mij is er best wat van je ontwerp te maken hoor!

Ireen

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #22 Gepost op: 24 januari 2007, 09:39:04 »
Ik kan er niet heel veel van zeggen, omdat het persoonlijke smaak is, ik jullie niet ken en niet weet wat er bij jullie past.

Mocht je zoiets doen, let dan op de details: staan de namen helemaal ìn de ring of vallen er letters buiten, zoals op jullie kaart de y. Wat mij meteen opviel is dat "Wij gaan trouwen" niet in evenwicht is. De W staat hoger op de kaart dan den laatste n van trouwen.

Veel succes met het ontwerpen van je trouwkaart! Leuk om te doen. Maak er eens een paar, leg het even weg en kijk dan een weekje later. Van een iedee komt een idee en komt een prachtige kaart!

Alexia

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #23 Gepost op: 24 januari 2007, 11:05:00 »
persoonlijk vind ik het niet echt bijzonder, maar inderdaad, wie weet is dit helemaal jullie smaak!

ik vind het jammer dat er in vergelijking een groot vlak kleur is, en weinig tekst. Je zou best die ringen wat groter kunnen maken, dan passen misschien de namen er ook in! Misschien kan je jullie namen er onder zetten, of de datum eronder.

calenzia

  • Gast
Re: Zelf ontworpen, gemaakte en bijzondere trouwkaarten
« Reactie #24 Gepost op: 24 januari 2007, 12:18:21 »
Vind hem wat simpel en doet inderdaad een beetje kinderlijk aan.

Ik zou de kleuren minder vel maken, iets neutraler (wit, beige, licht geel) je kunt daar 1 donkere kleur (donkerrood, donkerblauw) bij pakken om het wat te breken.  Op de voorkant kun je een gedicht of een foto plaatsen.

Wat uiteindelijk het belangrijkste is, is dat het jullie smaak is. Mochten jullie deze kaart geweldig vinden, gewoon doen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards