collapse

Auteur Topic: Bruiloftverzekering  (gelezen 33721 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Bruiloftverzekering
« Gepost op: 1 maart 2007, 20:11:31 »
Graag zou ik van een aantal van jullie horen of jullie een huwelijksverzekering hebben afgesloten. Op een aantal sites lees ik dat het verstandig is om dit te doen, maar nu is mijn vraag: Is het geen geldverspilling? Ik begrijp dat het gaat voor dingen als bijvoorbeeld er brand onstaat op de feestlocatie e.d.Wie van jullie heeft er zo'n verzekering? En wat voor bedrag moet ik me daarbij voorstellen? En wat is er bij verzekerd?
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2013, 20:17:55 door JoyceS »

Gwen

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2007, 20:49:50 »
Wij hebben het niet gedaan. Gewoon omdat er eigenlijk weinig kosten zijn tot aan de dag zelf.
En we hebben zo iets van er zal wel niks gebeuren. Je kan alles wel gaan verzekeren.

Ireen

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2007, 21:06:04 »
Wij hebben geen verzekring afgesloten. 't Zal allemaal wel goed zijn en anders hebben we pech. Wel hebben we een annuleringsverzekering voor de reis die we gaan maken, maar die zat al in bij de doorlopende reisverzekering die ik al had. Deze is dus niet speciaal voor de huwelijksreis afgesloten.

Geraldine

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2007, 06:47:40 »
wij hebben het ook niet gedaan.

marjolein

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2007, 07:48:03 »
Wij hebben wel een verzekering afgesloten. Wij hebben totaal 10.000 Euro verzekerd. De kosten waren 153.14 incl. BTW, afsluitkosten etc. De verzekering is van de Goudse.

De hoofdreden voor ons om deze verzekering te nemen is dat mijn oma 92 is en als zij vlak voor de bruiloft (binnen 2 weken ervoor) overlijdt dan dekt de verzekering de evt. kosten voor het uitstellen van de bruiloft.

Verder zijn er nog wel wat andere handige dingen verzekerd, bijvoorbeeld als door heel slecht weer het onmogelijk is voor mensen je locatie te bereiken dan krijg je ook een vergoeding. Of mijn komt bij mijn ouders te hangen. Als bij hen het huis in brand vliegt dan wordt de jurk gedekt in de huwelijksdagverzekering.
« Laatst bewerkt op: 2 maart 2007, 12:12:03 door marjolein »

Annemieke

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2007, 09:33:47 »
Wij hebben ook een verzekering afgesloten, de kosten zijn 140 euro voor een dekking van 10.000 euro (bij De Goudse).
Op het totaalbedrag van de bruiloft maakt dit niet zo'n verschil en ik vind het wel een fijn idee dat, mocht er iets gebeuren waardoor de bruiloft moet worden uitgesteld, je dan niet ook nog met enorme kostenposten blijft zitten.

Linnie

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #6 Gepost op: 4 maart 2007, 20:04:11 »
Wij hebben wel een verzekering afgesloten, kost 190 euro bij Fortis ASR.
Ik heb nog 2 oma's en een opa van rond de 80, je weet het toch nooit. En voor als de band niet kan komen, schade aan kado's,...
Ik vind het een fijn idee dat we verzekerd zijn, als er iets gebeurd dan ben je niet een enorm extra bedrag kwijt.

7-9-7

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #7 Gepost op: 19 maart 2007, 19:56:22 »
Nee, wij hebben dit niet gedaan. Ik vind het te veel geld kosten en er zitten te veel haken en ogen aan wil je uberhaupt iets terugkrijgen.

rupsje

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2007, 09:24:44 »
Wij hebben ook geen verzekering afgesloten.
Omdat we een budget-bruiloft hebben, zou er voor ons niet zoveel terug te vangen zijn...
Als je inderdaad al door alle haken en ogen heen komt!

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #9 Gepost op: 23 april 2007, 11:32:03 »
wij hebben ook geen verzekering afgesloten. Met de locatie en de fotograaf zijn schriftelijke afspraken gemaakt dat in geval van afzeggen door een overlijden of iets dergelijks we niks hoeven te betalen. Dan zijn in ieder geval de grootste kostenposten gedekt. Voor de huwelijksreis hebben we een doorlopende reis- en anuleringsverzekering.

annakrylova

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #10 Gepost op: 5 mei 2009, 16:03:44 »
Ik heb een vraag over verzekering.
Wij gaan 19 september trouwen. Wij hebben al alles geregeld- dat wil zeggen alle contracten ondergetekend.

Toch mijn moeder had afgelopen week een hersenbloeding- die ligt nog in het ziekenhuis in Moskou. Haar stand tot september is onbekend.
Wij willen daarom nu een verzekering aansluiten voor 10-15.000 euro.

Wie weet: dekt verzekering gewoon alles binnen die 10.000 euro als wij bruiloft toch afzeggen?
- Geldt het ook voor contracten die wij  ondergetekende hadden voor dat  de verzekering afgesloten was. Die hebben nog niet betaald.
- Voor welk gevallen geldt het? Als wij gewoon zelf beslissen niet te gaan trouwen omdat wij het niet willen als moeder niet zou kunnen komen, dekt het ook dan?

bride 2 be

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #11 Gepost op: 5 mei 2009, 16:49:23 »
@ Anna: Ik zou goed de voorwaarden lezen voor je de verzekering afsluit. Volgens mij is het namelijk zo dat in het geval je moeder hierdoor niet kan komen, dit niet eens gedekt is omdat het zo lang van te voren al bekend is. Het is dus geen 'onzeker voorval' meer. Voor de rest verschillen de voorwaarden per verzekeraar dus kun je het beste daar kijken of navragen.

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #12 Gepost op: 5 mei 2009, 16:53:00 »
Ik heb er geen verstand van maar het lijkt mij dat als je die verzekering al had er wel het nodige gedekt zou zijn. Maar of dat nu nog het geval is weet ik niet. Dit lijkt mij net zoiets als een (reis) annuleringsverzekering afsluiten op het moment dat je weet dat je niet op vakantie kan.
Als je het zeker wilt weten bel je toch een verzekeringsmaatschappij op.

annakrylova

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #13 Gepost op: 5 mei 2009, 16:53:23 »
ok bedankt. ik ga natuurlijk niet zeggen dat zij ziek is anders natuurlijk zal geen enige verzekeraar het afsluiten.

ik was gewoon benieuwd of het wordt alleen maar gedekt als iemand overlijd, of ook gewoon als wij door een of andere redenen besluiten niet te gaan trouwen.
ook was ik gewoon benieuwd of het geldig voor alle voorbereidingen of allen voor contract die je afsluiten na de datum van verzekering afsluiten.

anders heeft het geen zin natuurlijk, omdat wij al  al alles hebben geregeld en ook sommige aanbetalingen gemaakt en bijvoorbeeld onze locatie vraag 2 manden van te voren 50% aanbetaling.

~M*M~

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #14 Gepost op: 5 mei 2009, 17:33:53 »
anna wat een schrik, hoe is het nu met je moeder?
mijn opa heeft vorig jaar een hersenbloeding gekregen en heeft daar zijn evenwicht en spraak bij verloren. in 3 maanden kan er veel veranderen met revalidatie. hij kan nu weer langzaam lezen en een gesprek voeren. hopen dat je moeder op jullie bruiloft kan zijn.

ik dacht over de verzekering hetzelfde als B2B. succes

annakrylova

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #15 Gepost op: 5 mei 2009, 17:52:04 »
ja mijn moeder is gelukkig maar stabiel nog.  Zij kan wel praten/bewegen enz. Misschien  en natuurlijk zal het wat maand-2 duren voor dat zij weer kan auto rijden  en normaal zijn. Niemand weet het nog op dit moment. Artsen wilden gewoon 3 weken wachten hoe het zal zijn, dan pas kan je iets over zeggen.

Wij wilden verzekering afsluiten niet omdat mijn moeder nu in ziekenhuis ligt, maar gewoon voor het geval els er nog wat gebeurt of nog 2e toeval zal zijn.
Of watever

PS:
Met mijn moeder gaat het wel stabiel. Zij ligt in het ziekenhuis en ik ga daar voor 1 week volgende week. Kon niet eerder vanwege opdrachten voor werk.
Het is moeilijk voor mijn familie daar omdat iedereen werkt en altijd iemand bij haar 24 uren bij moet zijn. Dus ik ga dan weekje helpen.
Verder zij heeft continu hoofdpijn en kan moeilijk praten - doet veel pijn

Ik hoop dat het dna tot 13 september beter gaat zodat zij misschien dan als neit met vliegtuig maar dan met trein zou kunne komen.
Het is ook beetje lastig omdat wij best  wel groot bruiloft hebben en dan mijn moeder zou niet meer kunnen werken en mijn vader is ook invalide. Dus ik weet verder niet zo goed hoe het zou moeten.

Sylvia en Andre

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #16 Gepost op: 5 mei 2009, 18:55:28 »
Het afsluiten van een verzekering en het verzwijgen van het feit dat je moeder nu reeds ziek is (wat ik natuurlijk bijzonder vervelend voor je vind) zou ik je ten zeerste afraden. Mocht je inderdaad aanspraak gaan doen op een uitkering als je bruiloft niet kan gaan zullen ze niet zomaar accepteren en ze zullen zeker uitzoeken hoe en wanneer je moeder ziek is geworden. Ze zullen er dus absoluut achter komen dat je moeder reeds ziek was voordat je verzekering afsloot. Je zult niet alleen geen uitkering krijgen maar de kans is dat ze je aanklagen wegens het misleiden en voorliegen is ook zeker aanwezig. NIET DOEN DUS.....


Het is veel verstandiger deze situatie voor te leggen aan de partijen waar je inmiddels afspraken mee hebt gemaakt en vragen hier soepel mee om te gaan. In mag er vanuit gaan dat dit wel gaat lukken omdat er nog een paar maanden tussen zitten. Je doet het dan "netjes en legaal" en het bespaart je een premie

annakrylova

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #17 Gepost op: 5 mei 2009, 19:55:31 »
ik wil het ook niet achterhouden. ik ga gewoon niks over zeggen. Het gaat eigenlijk mij om  niet over dit geval, maar over stel dat  als zij al thuis is of hier al bijvoorbeeld en dan iets gebeurt. Het kan met iedereen in principe gebeuren. Bij afsluiten van verzekering vragen zij niet  over de ziektes van je familie of van jezelf.  
Voor zoveel ik heb al voorwaarden van  bruiloftverzekering.nl gelezen, staat daar zelfs dan allen  gedekt kan worden als ongevallen of ziektes niet eerder dan 3 maanden van te voren plaats vonden. Dan kan je dus niet voorspellen, ook als iemand al in ziekenhuis ligt.

Stel dat mijn moeder zal  in augustus in ziekenhuis weer opgenomen gaat worden  door 2e hersenbloeding. Dan zal de bruiloft niet door gaan. Dat heeft dus niks te maken met de 1e hersenbloeding. Zij gaat het ook niet vragen, de oorzak is dan gewoon hoge bloeddruk. Nou en voor de rest als zij willen wat van ziekenhuis in moskou  het is niet zo moeilijk om arts te vragen andere datum opzetten.

Ik denk dat het allemaal niet zo zal gaan lopen. wij denken het nog steeds zal doorgaan. Het zal gewoon niet doorgaan als zij tussen  nu en dan september nog iets anders dan hebben. Ik heb dus gelezen dan in  voorwaarden voor als al iemand ernstig ziek is kijken voor: of ziekte al lang, levens ziekt, kanker of zo- dus dat soort dingen.  En hersenbloeding heeft niks van die ziektes te maken, zij is ook niet verklaard tot invalide tot nu toe.

Ik hoop dat alles goed zal gaan, wij gaan ook gewoon eerst bellen naar verzekering en ook vragen over  stel dat er zo'n situatie is enzovoort. Kijken wat zij erover zeggen. Ik ga niet liegen, ik ga gewoon antwoorden op vragen wat zij stellen in formulieren en verder niks. mochten zij toch het niet willen uitbetalen dan gaan bruiloft gewoon door zonder enige twijfels.

bride 2 be

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #18 Gepost op: 6 mei 2009, 09:44:13 »
Ik ben het eens met Andre. Zit zelf in de verzekeringen en kan je ten zeerste afraden om te verzwijgen dat je op de hoogte bent van je moeders ziekte. Meestal wordt er gevraagd of er nog dingen te melden zijn hierover, dit zul je dus echt naar waarheid moeten beantwoorden!

Als je een verzekering aanvraagt ben je verplicht om feiten te melden die voor de dekking van belang kunnen zijn. Als ze erachter komen dat dit niet is gebeurd wordt dat vaak gezien als fraude en krijg je zeker problemen met het aanvragen van wat voor verzekering dan ook in de toekomst!

Ik bedoel dit overigens niet als een aanval, maar wees je er wel bewust van. Sterkte met je moeder!

saskia81

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #19 Gepost op: 6 mei 2009, 15:01:49 »
Allereerst veel sterkte met je moeder
Ik hoop dat ze er weer helemaal bovenopkomt

Even over die trouwverzekering, die gaat een annulering die je eventueel in de komende maanden zou "moeten" maken vanwege ziekte van je moeder NIET vergoeden.
Je kunt het best verzwijgen, maar als je tegen die tijd van je bruiloft, je verzekering zou beroepen op uitkeren vanwege het niet doorgaan van je bruiloft, gaan ze toch na hoe lang je moeder al ziek was
En dan zien zij dat je de verzekering hebt afgesloten na dat je moeder een hersenbloeding gehad heeft.
Geen onzeker voorval meer dus in de ogen van de verzekeraar
Nogmaals sterkte

annakrylova

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #20 Gepost op: 6 mei 2009, 15:39:50 »
wij hebben het besproken en indd.  het  wordt niet vergoed alleen als met mijn moeder zal iets gebeuren op basis van  de ziekte- hersenbloeding.
Maar hersenbloeding bijvoorbeeld 2e zal niet veroorzaak zijn van de 1e hersenbloeding- dat zal veroorzaakt zijn van hoge  bloeddruk. Dus het is erg twijfelachtig.
Wij hebben 10.000 euro verzekerd, 140 euro. Zou nog iets gebeuren en dan willen wij het stop zetten dan zullen wij het in elk geval proberen. Arts in Moskou kan in principe schrijven wat  wij vragen voor paar honden euro. Dus wij hebben nu verzekering en wij kijken later nog als het toch  afgezegd zou moeten worden.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #21 Gepost op: 6 mei 2009, 15:56:43 »
meen je nu echt dat je bereid bent die arts om te kopen?

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #22 Gepost op: 6 mei 2009, 16:31:29 »
[quote name=\'Patriesje78\' post=\'228449\' date=\'06 May 2009, 15:56\']meen je nu echt dat je bereid bent die arts om te kopen?[/quote]
Was ook het eerste wat ik dacht  :blink: ...

Iig heel veel strekte met je moeder gewenst!!

saskia81

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #23 Gepost op: 6 mei 2009, 22:36:28 »
tjonge jonge, dis niet te geloven, dit lijkt idd als omkopen.
De meeste verzekeraars zullen onderzoek doen als ze een artsen verklaring vanuit het buitenland krijgen
Wat gaat het er in andere landen dan toch appart aan toe, als dat soort dingen kunnen  :sad:
Ik zou zeggen doe wat je niet laten kan.....maar slim is het echt NIET

Salixy

  • Gast
Wie Heeft Er Een Huwelijksverzekering Afgesloten
« Reactie #24 Gepost op: 7 mei 2009, 23:13:37 »
Wij hebben heeeel kort nagedacht over een verzekering en het niet gedaan! Verzekeringen zijn namelijk voor onvoorziene gebeurtenissen. Wij hebben ook een paar mensen in de familie met een twijfelachtige gezondheid en dat soort gevallen zijn dus niet onvoorzien. Gelukkig is alles goed gegaan. Mijn jurk heb ik zo lang mogelijk bij de winkel laten hangen!  :tongue:
« Laatst bewerkt op: 7 mei 2009, 23:14:10 door Salixy »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards