collapse

Auteur Topic: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!  (gelezen 312835 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desiree

  • Junior
  • **
  • Berichten: 136
    • http://
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #100 Gepost op: 26 juni 2007, 11:42:07 »
Hallo getrouwde stellen,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. Ik denk dat alle bruiden in spee jullie belevenissen van jullie trouwdag met aandacht en veel plezier lezen (anders ik wel!).

Ik heb toch een vraag waarbij jullie ons (de a.s. bruidsparen) vast kunnen helpen.

Als het goed is trouwt natuurlijk iedereen maar 1 keer (zei ik 'die voor de 2de keer trouwt'  :biggrin: )

Zijn er dingen die jullie op de trouwdag tegengekomen zijn waarvan je achteraf dacht; dat had ik eigenlijk wel anders kunnen regelen :blink: . Of 'daar heb ik helemaal geen rekening mee gehouden?' :huh: . Of als ik het nog een keertje over zou kunnen doen dan... :laugh: .

Het is zeker niet de bedoeling dat ik zit te vissen naar vervelende dingen. Het kunnen natuurlijk ook hele grappige dingen zijn.

Ik weet in iedergeval wel dat ik mijn dag zo goed mogelijk wil voorbereiden en iedere tip daarbij is welkom.

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #101 Gepost op: 26 juni 2007, 12:20:31 »
Ik kan je eigenlijk niks noemen dat ik graag anders gezien heb. Alleen maar zeggen: Als ik nog een keertje zou moeten trouwen zou ik het percies zo doen als de eerste keer. Kortom in onze ogen is alles perfect verlopen zoals we gehoopt hadden!

Thora&Neanie

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #102 Gepost op: 26 juni 2007, 13:42:28 »
Dit topic heeft niet helemaal dezelfde insteek maar er staan wel tips van de getrouwden aan de trouwers in.

joke

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #103 Gepost op: 26 juni 2007, 23:44:42 »
bij ons liep alles heel goed dus ik heb niet iets wat ik anders zou doen.

wat ik bij ons wel heel leuk vond is dat we een bepaald budget hadden gereserveerd voor onze ceremoniemeester. van dat geld heeft hij wat verrassingen bedacht.
je pant de hele dag zelf en weet dus precies wat er gaat gebeuren. dan is het leuk als er een paar verrassingen zijn.
zo had onze cm geregeld dat de bruidskindertjes rozenblaadjes gingen strooien bij het gemeentehuis. en toen wij het gemeentehuis uit kwamen stond er een mand klaar met 2 duifjes er in. die wij los mochten laten!
s'avond na het feest werden alle gasten verzocht naar buiten te gaan om ons uit te zwaaien. wij moesten binnen wachten. toen we buiten kwamen stond er een haag van vuurwerk opgesteld!
helemaal super!

dat soort verrassingen maken de dag compleet vind ik.

esther-disney

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #104 Gepost op: 27 juni 2007, 13:33:05 »
wij zouden het ook helemaal hetzelfde doen! het was perfect.
het enige wat wat zou schelen in tijd was bij ons dat iedereen bleef feliciteren, heel schattig maar dat kostte erg veel tijd.
na het burgerlijk huwelijk was iedereen ontroerd dus feliciteren.
na het kerkelijk huwelijk komt iedereen langs je, dus weer.
en toen we de taart en champagne hadden kwam iedereen langs met de kado's en dus weer.....

heerlijk hoor die knuffels maar daardoor liep ons tijdschema best uit, maakt niet uit voor de dag zelf, maar had het ook goed gevonden als iedereen alleen na de kado's kwam feliciteren.
Aan de andere kant krijg je wel hele spontane reacties wat de mensen op DAT moment ervaren en voelen, en dus veel tranen en glimlachen.

Misschien hebben jullie er wat aan.

groetjes,es

Mandy28-09-2007

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #105 Gepost op: 23 oktober 2007, 14:57:13 »
aangezien ik ook recentelijk getrouwd ben (28-9) heb ik hierbij ook een aantal tips.

1. Zoek op tijd witte paraplu's als je een regenachtige dag voorspelt krijgt! (ik ben in roosendaal en breda geweest en nergens die paraplu's.. alleen uiteindelijk lichtgrijze bij de ikea gekocht)
Uiteindelijk maar 1x de plu nodig gehad, maar wit is toch altijd mooier dan lichtgrijs vind ik zelf.

2. Als je een DJ hebt, vraag dan of ze geen rookmachine aanzetten. Dat zorgt voor een benauwdere zaal en mensen krijgen er vaak last van. Zelfs ik, maar ik dacht er op dat moment niet aan. Dus je kan het máar beter van te voren weten :)

3. Zorg dat je ceremoniemeester naald en draad bij zich heeft. Ik heb er baat bij gehad, aangezien een roos losknapte van mijn jurk (ik bleef ergens achter hangen) dus die kon toen snel vastgezet worden.

4. Ik had een strapless jurk die best goed bleef zitten tijdens de dag. Maar bij het feest begon ik steeds meer te zweten en zakte ie toch wel wat af. Best vervelend dat ophijsen, maar mijn moeder had de avond vantevoren lusjes in de jurk gemaakt aan de binnenkant. Hieraan kon ik plastic BH bandjes vastmaken, mocht er tijdens het feest iets te veel afzakken.  Nou, ik heb hier echt gebruik van moeten maken, en ik voelde me gelijk een stuk vrijer in het dansen enzo...

5. Openingsdans nummer. Als je een nummer hebt waarop je je avod wilt openen. overleg dan van te voren met de DJ of hij dat nr heeft. Zo niet... zsm een kopie aan je ceremoniemeester geven.

Als ik nog meer weet, dan horen jullie het wel :)

rupsje

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #106 Gepost op: 23 oktober 2007, 15:45:06 »
Omdat wij tijdens onze studie zijn getrouwd moest het allemaal 'budget'.  Daar is niets mis mee, maar als ik het over moest doen,
zou ik wat minder krampachtig met het geld om zijn gegaan. Zo zou mijn jurk er anders hebben uitgezien.

Op onze trouwdag droeg ik een jurk die ik best mooi vond, en die me ook leuk stond, maar mn droomjurk was het absoluut niet.
De jurk die ik eigenlijk graag wilde koste 300 euro meer, wat net niet in het budget paste. Achteraf zou ik wel voor die droomjurk zijn gegaan.
Het gevoel dat die me gaf, heb ik in de uiteindelijke jurk gemist.

Dus mijn tips? Ga voor de jurk van jouw dromen! Die paar honderd euro meer maakt op de lange termijn echt niet zo veel uit.
En jouw stralende gevoel is goud waard!
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2007, 15:45:34 door rupsje »

Backspace

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #107 Gepost op: 23 oktober 2007, 18:09:21 »
[quote name=\'Mandy28-09-2007\' post=\'136659\' date=\'23 October 2007, 14:57\']1. Zoek op tijd witte paraplu's als je een regenachtige dag voorspelt krijgt! (ik ben in roosendaal en breda geweest en nergens die paraplu's.. alleen uiteindelijk lichtgrijze bij de ikea gekocht)
Uiteindelijk maar 1x de plu nodig gehad, maar wit is toch altijd mooier dan lichtgrijs vind ik zelf.[/quote]

Als iemand nog een nodig heeft: Ik heb nog een witte paraplu over! Ik woon in de provincie Groningen, opsturen is ook mogelijk maar dat wordt dan wel duur ivm pakketpost.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2008, 00:00:16 door Backspace »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #108 Gepost op: 23 oktober 2007, 19:31:47 »
Ik heb geen tips.
Hoop dat iedereen net zo'n geweldige, mooie onvergetelijke dag krijgt als wij hebben gehad.
Het was tot nu toe de mooiste dag van ons leven.
En wat al vaker wordt gezegd GENIET, geniet vooral bewust van elk moment.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #109 Gepost op: 24 oktober 2007, 07:47:39 »
IK heb ook nog een plu. Ivoor, issie. Niet gebruikt en nog in de verpakking. Ik vraag er €8,- voor. Ik woon in Kaatsheuvel.

Verder nog tips?
  • Plan 'slack' in. Dus alle onderdelen van het draaiboek met 15 tot 30 minuten speling. Ook al gaat alles wél als gepland, het geeft zoveel rust!
  • Neem extra panty's mee.
  • Neem een nagelschaartje/vijltje mee
  • Ga vantevoren goed naar de WC
  • Kijk vantevoren of je de trap af kan met je jurk/rok.
  • Controleer indien nodig of er invalidentoiletten zijn. Bij onze locatie waren de toiletten een verdieping lager, maar oma (en ik!) mochten op het invalidentoilet op de begane grond.
  • Rijdt vantevoren de route, i.v.m. omleidingen
  • Zorg dat je het telefoonnummer van de CM bij je hebt
  • Zorg dat de CM belangrijke telefoonnummers heeft, zoals die van de chauffeur van de auto, fotograaf, alle locaties, bakker, getuigen en ouders.
  • Zorg dat de CM en de vaders overleggen over speeches (wie/wanneer). Dat ging bij ons fout. :sad:
  • Als de fotograaf een pose voorstelt die jullie niet aan staat: NIET DOEN! Ook al blijft hij/zij doorgaan dat het resultaat zo leuk is!
  • Als jullie een bepaalde pose wél leuk vinden, maar de fotograaf niet (omdat ie cliché, saai, onorigineel of zo is), DOORDRAMMEN! Het is JULLIE rapportage. En als het achteraf inderdaad blijkt dat ie niet mooi is, dan laat je hem uit het album.
Volgens mij heb ik nu het grootste deel wel.

Noukie

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #110 Gepost op: 24 oktober 2007, 11:15:08 »
wat een goede tips, thanx!!

Vooral om "Ga vantevoren goed naar de WC" moest ik heel erg lachen!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #111 Gepost op: 24 oktober 2007, 13:45:16 »
ja, ik moest 's ochtends (rond 8 uur) thuis eigenlijk al een #2, maar ik dacht: Dat doe ik bij mijn ouders wel. Maar daar heb ik er niet meer aan gedacht (was even weggezakt) en toen werd ik opgehaald en was de fotorapportage. En toen ik iets voor 2 aankwam op het kasteel, toen moest ik weer! Daar was wel een wc, maar het lukt niet (zenuwen?) en heb alleen geplast. Pas ná de receptie m'n boodschap kwijt geraakt, want op de receptie was ik te druk met rondrennen :biggrin: En toen was het al 6 uur of zo :biggrin:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #112 Gepost op: 25 oktober 2007, 09:49:42 »
Oh, toch nog wel een tipje!
Neem deo mee.
Ik was em vergeten, maar iemand had em uit m'n badkamer gepakt en in haar tas gestopt.
Hahaha, alles wordt gewoon leeggehaald als we er niet zijn.
Maar die had ik in de loop van de dag toch wel even nodig!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #113 Gepost op: 25 oktober 2007, 10:19:30 »
Inderdaad. Deo. Ik had em wel bij me, maar ik heb tegen het einde van de receptie (na al het rennen en springen :biggrin:) ook nodig :biggrin:

Renata

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #114 Gepost op: 25 oktober 2007, 18:03:01 »
Ik heb hem al eens ergens gelezen op het forum maar hij werkt super. Omgekeerd op het toilet zitten. Je ligt in een deuk maar het gaat echt goed. Ik ben 4 keer naar het toilet geweest samen met mn moeder en elke keer kwamen we weer terug met natte ogen van het lachen.

Verder wat al eerder gezegt is geniet er lekker van.

lodi

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #115 Gepost op: 25 oktober 2007, 19:14:21 »
goed topic, leuk al die dingen die jullie hebben meegemaakt. Kunnen wij mooi als tip gebruiken :biggrin:

Mandy28-09-2007

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #116 Gepost op: 26 oktober 2007, 11:27:05 »
Oja.. ook nog een tip.

Ik weet nog dat ik niet zoveel wilde huilen tijdens mijn bruiloft, maar ik jank al als ik een mooi moment op tv zie....

op D-day zat ik in het gemeentehuis met weer zo'n huilmoment voor mij (werd uitleg gedaan wat mijn ouders voor me betekende en over de getuigen), dus ik voelde het al opkomen....

Ik begon ineens in mijzelf "op een grote paddestoel, rood met witte stippen" (je weet wel dat kinderliedje) te zingen (zonder geluid uiteraard haha) ... en weet je... het HIELP!
Je voelt gelijk de tranen weer wegzakken....

Niet dat ik tranen niet mooi vind tijdens een ceremonie, maar ik wordt zo rood in mijn gezicht als ik moet huilen.. dat vind ik echt niet fijn voor de foto's, dus ik heb het in ieder geval drooggehouden tot op het feest :biggrin:

Dus misschien helpt het ook voor jullie :tongue:

Noukie

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #117 Gepost op: 26 oktober 2007, 11:58:37 »
[quote name=\'Mandy28-09-2007\' post=\'136933\' date=\'26 October 2007, 11:27\']Oja.. ook nog een tip.

Ik weet nog dat ik niet zoveel wilde huilen tijdens mijn bruiloft, maar ik jank al als ik een mooi moment op tv zie....

op D-day zat ik in het gemeentehuis met weer zo'n huilmoment voor mij (werd uitleg gedaan wat mijn ouders voor me betekende en over de getuigen), dus ik voelde het al opkomen....

Ik begon ineens in mijzelf "op een grote paddestoel, rood met witte stippen" (je weet wel dat kinderliedje) te zingen (zonder geluid uiteraard haha) ... en weet je... het HIELP!
Je voelt gelijk de tranen weer wegzakken....

Niet dat ik tranen niet mooi vind tijdens een ceremonie, maar ik wordt zo rood in mijn gezicht als ik moet huilen.. dat vind ik echt niet fijn voor de foto's, dus ik heb het in ieder geval drooggehouden tot op het feest :biggrin:

Dus misschien helpt het ook voor jullie :tongue:[/quote]
hahahahahaa... dat vind ik wel een heel goeie.. al denk ik dat ik dan in lachen uitbarst!  :laugh:

Mandy28-09-2007

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #118 Gepost op: 26 oktober 2007, 14:01:39 »
[quote name=\'Noukie\' post=\'136937\' date=\'26 October 2007, 11:58\']hahahahahaa... dat vind ik wel een heel goeie.. al denk ik dat ik dan in lachen uitbarst!  :laugh:[/quote]

Nou, ik vertelde het tijdens de fotoshoot aan mijn man en die barste ook in lachen uit ...
Hij vond het al zo knap dat ik niet om de haverklap huilde :biggrin:

Joyce76

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #119 Gepost op: 27 oktober 2007, 11:16:23 »
Dan ook nog even een tip van mij .
Zorg dat alles goed op papier staat met handtekeningen en al !!!

Toen wij de eerste keer trouwde , heeft onze locatie zelf besloten wat er wel en niet werdt geserveerd .
En ook de tijden hebben zij toen maar zelf even bedacht .
Heel anders dan dat wij hadden afgesproken ....
En zij hadden ook hele koffietafels met gebak en dingetjes gedaan toen wij foto`s waren maken .
Dat terwijl het helemaal niet de bedoeling was dat de mensen dan al op de locatie waren !
Wij gingen foto`s maken om 16.00 en zouden pas om 19.30 gaan eten !
Helaas hadden wij geen officiele contracten opgesteld (offertes) en getekend en dus hadden we geen been om op te staan !!
We waren bijna 2000 gulden (toen nog) meer kwijt als dat we hadden afgesproken .

Zorg ook dat je cm iemand is die je kunt vertrouwen en waarvan je weet dat hij/zij de dingen zal uitvoeren zoals jullie dat willen !!
Die van ons deed dat namelijk niet .

Groetjes Joyce

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #120 Gepost op: 27 oktober 2007, 18:08:33 »
Oh da's wel erg vervelend, zeg :sad:
Mja, wij hebben niets vastgelegd met de locaties en dat liep wel allemaal goed. Maar bij het laatste gesprek heeft de bedrijfsleider ook de tijden opgeschreven van wie, wat en wanneer....

Met onze CM is ook niet allen 100% gelopen. Zo stond niet iedereen bij de trappen, waardoor nog niet eens de helft ons in de auto heeft aan zien komen. De meeste mensen waren namelijk op het binnenhof gaan staan. Erg jammer.... Ook een beetje stom van de mensen, vind ik. Want op het binnenhof kun je niet eens komen met een auto, dus wat hadden ze verwacht?

Alexia

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #121 Gepost op: 27 oktober 2007, 18:23:59 »
@mandy: die is echt heel goed LD

@joyce: je hebt groot gelijk, wij laten ook echt alles wat we doen op offertes zetten, driedubbel gechecked enzovoorts...

@ladyxochi: jammer van je CM en je gasten. Lette de locatie er dan niet ook een beetje op dat iedereen echt buiten stond? Bij de trouwerijen waar ik ben geweest werd steeds geroepen waar we als gasten moesten wachten, want dat is natuurlijk hartstikke leuk

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #122 Gepost op: 29 september 2008, 18:34:38 »
[color=\"#6600CC\"]- vergeet niet de trouwringen Hihihihihi :laugh:
- zorg dat de bruidsauto precies de weg weet :wink:
- ga er VANUIT dat er een boel dingen mis gaan, en probeer er om te lachen
- blijf niet te lang hangen nadat je getrouwd bent, op de vervelende/iets mindere dingen

Je doet zo'n dag maar 1 keer, dus geniet!! Laat het allemaal los, en maak je niet te druk....
Vind ik soms erg jammer hier op het forum dat mensen echt totaal gefrustreerd zijn over allemaal kleine dingentjes... echt zonde van je energie!
Denk nog veel aan de mooiste momenten, en dat zijn de dingen die je nog over 30 jaar weet :wink:[/color]

Juni

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #123 Gepost op: 30 september 2008, 10:19:26 »
[quote name=\'Mandy28-09-2007\' post=\'136933\' date=\'26 October 2007, 11:27\']op D-day zat ik in het gemeentehuis met weer zo'n huilmoment voor mij (werd uitleg gedaan wat mijn ouders voor me betekende en over de getuigen), dus ik voelde het al opkomen....

Ik begon ineens in mijzelf "op een grote paddestoel, rood met witte stippen" (je weet wel dat kinderliedje) te zingen (zonder geluid uiteraard haha) ... en weet je... het HIELP![/quote]
 :worship:

Ik hoop dat ik zoiets ook voor mekaar krijg.

Carolina

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #124 Gepost op: 30 september 2008, 10:45:06 »
-laat je cm het gastenboek en pennen mee nemen en er voor zorgen dat het klaar ligt en dat mensen er op gewezen worden.
-Laat de cm ook de bedankjes mee nemen en die klaar zetten en ervoor zorgen dat iedereen er eentje krijgt.
-breng spullen die voor de kerk dienst nodig zijn van te voren.
-bepaal wie de ringen meeneemt.
-geef de cm de planning van de dag zodat hij/zij op de tijd let en jullie dat niet hoeven te doen.

Een heleboel andere dingen heb ik echt niet nodig gehad, zoals een extra paar kousen etc maar je kunt eventueel een tasje inpakken die je iemand mee laat nemen. (inhoud: extra kousen, zakdoeken, deo, blaarpleisters, asperines, naald en draad) Zelf heb ik geen van die dingen meegenomen en het ook niet nodig gehad, maar ik was wel af en toe thuis (na de fotosessie, met het eten) dus dan kon ik even deo opdoen, lippenstift bijwerken.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards