collapse

Auteur Topic: Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic  (gelezen 28166 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Skogarfoss

  • Gast
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Gepost op: 3 augustus 2010, 14:21:19 »
Ik ben op zoek naar ideeen om de huwelijksdag af te sluiten. 's Avonds hebben we een avondvullend diner, maar om na de koffie gewoon "dag!" te zeggen tegen iedereen voelt zo gek. Ideeen die ik zelf had, maar die afvielen:
* vuurwerk (schijnt niet te mogen op de locatie)
* vlinders loslaten (kan alleen overdag)
* boeket gooien (heeft weinig zin met slechts 2 ongetrouwde vrouwen op het diner)

Wie heeft er in deze trant ideeen? Gewoon nog even iets leuks, wat max een kwartiertje duurt? Het hoeft niet origineel te zijn, als het maar leuk is.
Of kan iemand me vertellen hoe je wel leuk de koffie op het einde van het diner als echte afsluiting kan hebben?

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2010, 15:53:01 »
Heb je een thema voor je bruiloft? Misschien dat je daar op kan inspelen. Verder heb ik ook niet echt een idee, ik ga even nadenken....

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2010, 16:03:01 »
Dat jullie weggaan ipv. de gasten en dan...

Ballonnen oplaten? (Wanneer je dat een beetje fatsoenlijk verlicht kan doen)
Uitzwaaien door de gasten met sterretjes (of mogen zelfs die niet)...
Door een erehaag...

Bij de deur gaan staan en iedereen persoonlijk eruitjagen na de laatste dans, even een kort praatje en dan het bedankje meegeven...

Marry24

  • Gast
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2010, 17:39:50 »
Bij de bruiloft van mijn schoonzusje deden ze als afsluiting wensballonnen oplaten. Zijn ballonnen met een soort kaarsje idee die je aan moet steken en door de warmte stijgen ze op. Je hebt ze in allerlei kleuren en vormen. Tot 75 cm mag je ze geloof ik overal oplaten. Was erg leuk :biggrin:

pinkie

  • Gast
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2010, 17:47:40 »
ik heb wel eens gehoord dat ze ballonnen met brandende sterretjes oplieten buiten dat lijkt me ook erg mooi :biggrin:

wij hebben op het eind van het feest warme broodjes en daarna kunnen mensen ons bedanken en wij ons bedankje dan weer weggeven..

wij gaan trouwen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 206
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #5 Gepost op: 3 augustus 2010, 19:13:27 »
tja...moeilijk....

wij hebben een laatste dans, dan koffie met brabantse worstenbroodjes, doen een bedankwoordje, waarna we iedereen persoonlijk langslopen voor een handje en bedankje....
buiten worden de fakkels op de oprijlaan ontstoken en dit moet duidelijk genoeg zijn voor de gasten als teken van vertrek.

met onze naaste familie/vrienden hebben we daarna nog een afsluitende borrel, waarna we naar onze bruidsuitte vertrekken.

Skogarfoss

  • Gast
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #6 Gepost op: 4 augustus 2010, 12:31:58 »
ik heb wel eens gehoord dat ze ballonnen met brandende sterretjes oplieten buiten dat lijkt me ook erg mooi :biggrin:

Balonnen met sterretjes klinkt inderdaad als een hele mooie afsluiter. Ik ga er eens naar op zoek!

bedankt voor het meedenken allemaal.

Irene85

  • Gast
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #7 Gepost op: 19 januari 2011, 15:21:34 »
Hallo allemaal,

wij zitten nog erg te twijfelen hoe we de avond af willen sluiten. We wilden eigenlijk met iedereen naar buiten en daar vuurwerk af laten steken, maar dat mag niet aangezien we in een bosrijke omgeving zitten. Dus nu moeten we; of wat anders verzinnen, of gewoon aan het einde van de avond weglopen. Ik heb geen zin om eerst nog iedereen gedag te zeggen en dan pas zelf te gaan.

Hoe hebben jullie dit gedaan / gaan jullie dit doen? Of heeft iemand andere leuke ideeen?

Alvast bedankt, Irene

Maewyn

  • Gast
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #8 Gepost op: 19 januari 2011, 15:41:04 »
Er is genoeg te doen! Het is traditie dat het bruidspaar eerst weggaat en dan pas de gasten, dus jij zelf hoeft er geen omkijken naar te hebben. Ideeën om leuk weg te gaan:

- een afsluitende dans en dan hard de zaak uit hollen
- het gooien van boeket en/of kousenband
- sterretjes laten uitdelen zodat mensen een haag vormen (buiten) om jullie naar het vervoer te begeleiden
- een haag laten vormen binnen om mensen je naar buiten laten begeleiden
- je AS vragen om je over z'n schouder te gooien en te ontvoeren
- samen ontvoerd laten worden door vrienden/familie
- eindigen met het bedanken van alles en iedereen (door de microfoon) en koninklijk zwaaiend de zaal verlaten

Genoeg te doen! Wat lijkt jullie leuk?

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #9 Gepost op: 19 januari 2011, 15:56:47 »
Samengevoegd met een ouder topic.

Wij doen een oprot-frietje, dan nog een beetje hangen tot we er worden uitgezet... Wij gaan zelf als laatst. Iedereen mag ons gedag zeggen.

In jouw geval zou ik overwegen er zelf vandoor te gaan, slotdans, iedereen zwaait jullie uit en hasta la pasta -> tot ziens... Dan fijn naar jullie huwelijksnachtlocatie. Hoef je geen handjes te schudden enzo. Een stel dat ik ken had op het CM-briefje staan dat wanneer gasten eerder weg zouden gaan dan het bruidspaar ze gewoon zonder handje/zoentje/dagdag de deur uit moesten zodat het bruidspaar kon blijven genieten (ook een deeloplossing).

anna23

  • Gast
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #10 Gepost op: 19 januari 2011, 16:28:42 »
Wij moeten ook nog bedenken hoe wij ons feestje willen afsluiten. Wij kunnen niet eerder weg, aangezien we blijven slapen waar het feestje is (in de tuin van boerderij vd familie van lief).

Maar aangezien lief de volgende dag jarig is, zat ik te denken om precies om 00.00 uur iets te zeggen in de trant van "voordat iedereen weggaat, wil k nog iets kwijt..." En dan liefje feliciteren met zijn verjaardag met een verjaardagsmuffin (vind ie heerlijk).

Maar zullen de gasten dit wel snappen??Is het niet te subtiel? De bedoeling is dat het feest ong. om 00.00 uur afgelopen is (iedereen is er al om half 6 voor het eten en daarna is aansluitend het feestje), want dan vind ik het denk wel goed geweest...tips?

denietje

  • Gast
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #11 Gepost op: 19 januari 2011, 17:25:18 »

- een afsluitende dans en dan hard de zaak uit hollen

Genoeg te doen! Wat lijkt jullie leuk?


Geweldig lijkt me dat!! Die ga ik onthouden!!  :biggrin:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2011, 19:31:16 »
Wij wilden zelf absoluut niet als laatst weg. Dat hebben we dus één keer meegemaakt bij een ander bruidspaar. (Bijna) alle gasten waren weg op een paar mensen na, de lichten gingen ineens aan (en dan ziet iedereen er opeens toch wel wat bescheten uit :tongue:) en daar zit je dan als bruidspaar in een vrijwel lege, felverlichte zaal tussen alle troep... Horror.

Wij hadden een diner en hadden geen zin om ons clubje gasten allemaal nog bij langs te gaan. Dus zijn we na het dessert opgestaan hebben een kort bedankwoordje gedaan, gezegd dat iedereen nog maar een lekker kopje koffie moest nemen, en weggegaan. Enthousiast uitgezwaaid door iedereen, en toen stonden we saampjes buiten in de sneeuw :) Zelf naar huis gereden, heerlijk!
De gasten hebben koffie gedronken met iets lekkers erbij en verdwenen toen ook langzamerhand de avond in.
Mijn ceremoniemeester (zus) heeft samen met mijn ouders alle spullen meegenomen en die hebben wij de volgende dag bij m'n ouders opgehaald toen we weer fris&fruitig waren :)

Ik vond het ideaal zo, maar het hangt heel erg van je eigen wensen en voor-/afkeuren af.

Ook een keer meegemaakt:

Het feest was rond een uur of 0.30 afgelopen, maar om 0.00 uur ging opeens het grote scherm aan en zag je het bruidspaar buiten op de parkeerplaats staan (webcam)! "Wij gaan er vandoor, ontzettend bedankt voor deze topdag, neem nog een drankje!" (of iets van die strekking) Zo leuk en verrassend, want niemand had ze zien weggaan (dat krijg je met een groot feest :laugh:) en de sfeer was echt top!
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2011, 19:32:10 door Inx »

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #13 Gepost op: 19 januari 2011, 21:59:11 »
'k Zou inderdaad in ieder geval iets laten horen. Ooit een bruiloft gehad: felicitatie=afscheid (met een plaatje van 2 handen erbij). Dat voelt zo gek, zomaar weglopen van iemands feestje zonder m uit te zwaaien of iets. Leuke optie dan, een webcam.

Fee

  • Gast
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #14 Gepost op: 20 januari 2011, 08:26:35 »
Het is traditie dat het bruidspaar eerst weggaat en dan pas de gasten,

Dat dacht ik ook. Totdat ik een keer veel te lang naar mijn zin bleef op een huwelijksfeest (ik ben echt een ochtendmens), alleen maar omdat het bruidspaar niet vertrok. Bleken die tot het einde te willen blijven. Tja, dan blijf je op elkaar wachten. :wink:

MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #15 Gepost op: 20 januari 2011, 08:45:21 »
Ik vind die sterretjes echt een superleuk idee! Ik ga het echt even opschrijven, het lijkt me echt romantisch  :rolleyes:  Wat is dit forum toch leuk met al die ideeen!! :biggrin:

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #16 Gepost op: 20 januari 2011, 08:59:35 »
Wij doen precies hetzelfde als Stimpy! Lekker een frietje eten en tot het eind blijven. Nog ff lekker kletsen met de mensen die tot het eind blijven en iedereen bedanken voor zijn komst.

Maewyn

  • Gast
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #17 Gepost op: 20 januari 2011, 11:07:10 »
Wij gaan de deur uit met sterretjes, zijn gewoon vet schattig :).
Eerst gooien we boeket en kousenband en daarna stuurt onze Cm iedereen naar buiten met sterretjes. Laatste foto's en hop, de auto in! Héérlijk :biggrin:

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2011, 11:10:49 »
Neefje van een vriendin van mij (5 jaar oud) is afgelopen oud en nieuw zijn oog verloren door een simpel sterretje..  :unsure:

Maewyn

  • Gast
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #19 Gepost op: 20 januari 2011, 11:19:40 »
Jeetje Jnine, wat erg!! Wat had hij ermee gedaan? :ohmy:

Wij hebben geen kleine kinderen en familie en vrienden die niet zoveel drinken, dus het gaat avst goedkomen :)


Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #20 Gepost op: 20 januari 2011, 11:25:33 »
Nou.. helemaal niks! Er sprong een deeltje van het stokje af.. precies in zijn oog. Ze hebben het oog niet kunnen redden, maar willen het wel laten zitten, omdat een kunstoog niet mee kan groeien (omdat hij pas 5 jaar is). Echt heel erg sneu voor zo'n jochie :sad:

Fee

  • Gast
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #21 Gepost op: 20 januari 2011, 12:34:34 »
Zo, dat is inderdaad erg sneu voor zo'n klein jochie. Ik hoop voor hem dat hij er geen trauma's aan overhoudt. Ik kan me wel voorstellen dat je nu negatieve associaties met sterretjes hebt.

Ik zou het er niet voor laten op mijn bruiloft. Er zijn op je bruilift zoveel dingen waarmee je ernstige ongelukken kan krijgen (trouwauto, van de trap aflopen in een jruk met veels te grote lappen stof, etc)

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #22 Gepost op: 20 januari 2011, 12:36:11 »
Ja ik weet het ook niet, vind het idee nog steeds leuk, maar de familie van het jongetje is er natuurlijk ook bij... Moet er nog even over nadenken.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #23 Gepost op: 20 januari 2011, 12:40:47 »
Ik zou het er niet voor laten op mijn bruiloft.
:blink: Niet?! Ik wel, ik zou mijn gasten geen nare associaties willen geven op mijn trouwdag, voor zover dat in mijn macht ligt dan (ik heb een tante die door haar man verlaten is voor een jongere... vrouw, en zij had het tijdens de kerkdienst best een beetje moeilijk, hoe mooi ze het ook vond, maar zij hadden natuurlijk óók beloofd voor altijd bij elkaar te blijven... Enfin, als je gaat trouwen kun je het trouwen zelf moeilijk vermijden :laugh: ). Sterretjes geven terwijl nog maar pas geleden iemands zoon voor het leven verminkt is door zo'n zelfde sterretje vind ik een beetje harteloos.

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "Hoe sluit ik mijn feest af" / Afsluiting-topic
« Reactie #24 Gepost op: 20 januari 2011, 12:45:33 »
Ik vind het zelf een beetje een raar idee om weg te gaan van het feest terwijl er nog mensen zijn.
Tis toch ons feest?

De laatste grote feesten die wij hadden waren ook bruiloften en 25 jaar getrouwd en zo.
Op het einde gebeurden dingen spontaan. Mensen omhoog op de schouders allemaal bij elkaar in een kring sterretjes enz enz enz
niks ingestudeerd of zo. (en ook niks gedirigeerd iemand had altijd wel sterretjes bij)

En dan met de laatste kliek over blijven en naar huis.

Misschien zijn er door het land heen ook wel overal een beetje andere dingen gebruikelijk.

Ik blijf iig als laatste en ga niks regelen voor het einde. We zien het wel.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards