collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2013  (gelezen 997645 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cahira

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #950 Gepost op: 4 april 2012, 10:26:32 »
Wij moeten binnen 14 dagen een aanbetaling doen van 15% (komt neer op bijna 500 euro) en voor het einde van het jaar moeten we nog eens 10% (komt neer op een bedrag tussen de 300 en 400 euro)doen, dus in totaal ook 25% aanbetaling.

Evelien88

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #951 Gepost op: 4 april 2012, 15:15:39 »
Hallo allemaal,

Geweldig vind ik het als ik lees waar iedereen al mee bezig is en hoe jullie dagindeling is!

Mijn vriend en ik gaan trouwen op 13-04-2013. Echter, deze dag wordt anders ingedeeld dan bij de meeste andere bruidjes! Ik trouw namelijk met een turkse jongen, en daar gaat het nou eenmaal anders. Wij gaan er een leuke "mix-dag" van maken. 's Middags trouwen in het gemeentehuis en 's avonds komt de hele mik mak eten en meefeesten. Zullen wel minimaal 300 man aanwezig zijn, dus het wordt nog druk!

Wij gaan in ondertrouw op 20-04-2012 (13-04-2012 is op een vrijdag, dus liever niet haha) om 11:40u. Ik kijk er naar uit!

Iedereen heel veel succes en vooral veel plezier met alle voorbereidingen.

lauraatjeh

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #952 Gepost op: 4 april 2012, 16:21:36 »
Gefeliciteerd Evelien! Dat zijn een hoop gasten hihi! Gezellig :wink:
Even iets wat ik niet snap, as 13-04 op een vrijda is, is 20-04 dat toch ook?

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Trouwen In 2013
« Reactie #953 Gepost op: 4 april 2012, 17:37:38 »
vrijdag de dertiende denk ik, of niet evelien?

o0kirs0o

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #954 Gepost op: 4 april 2012, 19:08:47 »
Nou dan lijkt het me idd toch wel redelijk.. :) Alleen was meer zo dat we de rekening binnen kregen en binnen een week moesten betalen. Dus trouwspaarpotje is weer leeg nu.. :tongue: Gelukkig is er dan al een deel betaald en kunnen we rustig weer verder sparen!

@Marlie, wij hebben gelukkig ook een belastingmeevaller! Wij krijgen gezamenlijk bijna 1800 euro terug en bij ons zal er idd ook een deel naar het trouwpotje gaan, evenals het vakantiegeld wat er binnenkort weer aan komt...

Evelien, welkom en gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!

Joda

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #955 Gepost op: 4 april 2012, 19:35:38 »
Kim89: Wat leuk van die enthousiaste mensen, hebben jullie met of zonder chauffeur. Mooie auto ook en wat leuk 6 bruidskindjes en dan ook nog 3 jongens en 3 meisjes ook nog rond de zelfde leeftijd?? Ik denk wel dat je van de ouders kunt verwachten dat ze mee betalen aan de kleren als het geen bruidkindjes waren zouden de ouders hun toch ook mooie kleertjes aan doen.

Svlok: Mooie auto ook niet echt mijn smaak maar evengoed mooi en apart.

Mijn AS is automonteur dus die regelt de auto, zijn baas heeft een oltimer die we gratis mogen gebruiken maar AS wil ook wel graag een dikke jeep. Hij mag het lekker regelen zolang het maar niet meer kost dan een tank benzine en bosje bloemen  :huh: Moet lukken.

Marlie: Ja heerlijk wij hebben ook zo een belastingsmeevaller, voordeel van een eigen huis denk ik. Maar dat gaat dit jaar eerst nog naar de badkamer verbouwing volgend jaar is voor de trouwerij. en inderdaad volgende maand vakantiegeld!! Heerlijk.

Evelien88: Welkom en gefeliciteerd, dat word lekker druk bij jullie. Succes met de voorbereidingen.

snowbunny

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2013
« Reactie #956 Gepost op: 4 april 2012, 23:03:56 »
Avond!

Weer enigszins bijgelezen!

Onze locatie hebben we de datum nu definitief aan doorgegeven :) en we gaan waarschijnlijk op locatie trouwen aangezien we gemeentehuis etc erg duf, donker vonden.. Die mogelijkheid op locatie is er gewoon. Moeten alleen de kosten daarvan nog doorkrijgen.

Aanbetaling heb ik nog niets over gehoord maar wij hebben niet ontzettend veel mensen dus qua kosten valt dat wel mee.. ik verwacht wel een aanbetaling te moeten doen maar dat is geen probleem! Ook hier een belastingmeevaller van bijna EUR 3000,- :wink: voordeel van eigen huis inderdaad! Deel is voor jurk, deel rijbewijs en de rest gaat in de grote pot!

Voor de auto hebben wij onze eigen auto :) We hebben er 2 en 1 daarvan is een show auto zeg maar :)

Vanavond heb ik een proefkaartje gemaakt via website met de afbeelding die bij ons past. gaan eea niet via drukker doen maar gewoon via website.

"s avonds is er het feest nog en daar moeten we nog een DJ voor regelen maar locatie zelf had al een aanbeveling gedaan.. Dus moeten we ook nog even naar kijken.

shirley

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #957 Gepost op: 5 april 2012, 06:58:21 »
goedemorgen dames,

wat leuk om te horen dat jullie allemaal al zo ver staan met het regelwerk...
ik moet eerlijk toegeven dat ik in mijn hoofd wel al veel weet maar dat we buiten een datum kiezen eigelijk nog niet veel verder zijn geraakt...
en ik kan me er op dit moment moeilijk toe aanzetten want ik ben zo ontzettend moe!!! ik weet niet of er nog onder jullie zijn met 2 kleine kindjes, een drukke baan en een verbouwing.... maar het sloopt echt...

en hoe onwijs veel zin ik heb om echt te gaan rondkijken en regelen ik kan er momenteel even niet de fut voor vinden.
ik ga dadelijk ons sam (2 jaar) naar opa en oma brengen. dan kan hij zich een dagje uitleven en heb ik eens een dagje beetje rust en qualitytime met liam (4 maanden). want hoe heerlijk ik het ook vind met de kindjes het is soms ook wel vermoeind hoor.

en aangezien ik het idee heb dat ik na de 2de zwangerschap eigelijk nog steeds constant zo moe ben ga ik toch maar eens langs de huisarts om bloed te laten prikken denk ik...

maar ik vind het in ieder geval wel heel leuk om te lezen hoe jullie ervoor staan en zo krijg je zelf natuurlijk ook wel weer leuke ideeen.

ik heb wel contact terug gehad van het restaurant waar we s`middags willen eten met de daggasten.
we kunnen voor 1000euro een 3 gangen menu met keuze tussen vlees en vis krijgen met onbeperkt bier, wijn en frisdrank. dit alles voorafgegaan door een glaasje prosecco en als afsluiter een kopje koffie of thee.

ik weet niet hoe jullie hier over denken maar ik vind dit honderd procent meevallen... dus wat zeggen jullie? doen of niet doen?

want dan is het s`middags rond 14 uur: 3 gangen menu
vanaf 17 uur                         : koffie en thee met vlaai en bruidstaart
vanaf half 22-22 uur                 : koud en warm buffet met dessertbuffet

tussendoor is het onbeperkt drinken en staan er zoutjes op de tafels.
zou het voldoende zijn of denken jullie nog steeds dat ik het 3 gangen menu met de daggasten niet moet doen???

oja voor de nieuwschierige onder ons de plaats waar we willen gaan eten met de daggasten is bij restaurant flavours in weert.

groetjes en een fijne dag!

lauraatjeh

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #958 Gepost op: 5 april 2012, 09:23:10 »
@Shirley.. 1000 euro voor een 3gangen diner voor 30 personen is het dan toch? Ik zou zeggen: doen! Dat is echt niet veel!

Wij hebben gisteravond gesproken over het vervoer.. We wisten niet precies wat we wilden, aangezien er zoveel mogelijk is! In Leiden heb je bijvoorbeeld een 'trouwsteiger' waar je dus met de boot voor het stadhuis kunt aankomen in de gracht. Ook zaten we een beetje met onze daggasten, het stadhuis en de locatie zijn midden in het centrum van Leiden, waar moeten ze parkeren?
Nu zijn we op het idee gekomen om een trouwbus te huren. Dan kunnen we gewoon met z'n allen daarheen, en terug kunnen ze een taxi pakken.

Onze planning ziet er tot nu toe zo uit:

12.00           Foto's maken
14.45/15.00     Gasten komen bij ouders (waar wij dan ook zijn)
15.30           Met de bus naar het stadhuis
16.15           Trouwen
17.30           Locatie, champagne en bittergarnituur
18.00           Diner met daggasten
20.00           Ontvangst avondgasten
23.30           Einde

Evelien88

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #959 Gepost op: 5 april 2012, 10:39:28 »
@ lauraatjeh Zeker een hoop gasten! Maar zo gaat het wel bij Turkse bruiloften, mijn schoonmoeder zal de meeste gasten uitnodigen haha. Als we op 13-04-2012 in ondertrouw gaan begint het voor ons niet goed, vrijdag de 13e! haha

@ o0kirs0o Dankjewel!

@ Joda Dankjewel! Dat zal zeker lukken. Ben nu al zenuwachtig, maar het komt vast wel goed  :)


Is er iemand anders op dit forum die ervaring heeft of iemand kent die een Turkse bruiloft heeft meegemaakt?

Cahira

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #960 Gepost op: 5 april 2012, 11:04:34 »
Is er iemand anders op dit forum die ervaring heeft of iemand kent die een Turkse bruiloft heeft meegemaakt?

Ja, ik. Ik heb jarenlang een beste vriendin van Turkse afkomst gehad. En werd regelmatig uitgenodigd om bij Turkse vrijgezellenfeesten en bruiloften te zijn. De meesten heb ik afgeslagen omdat ik de mensen die gingen trouwen niet eens kende. Maar zo gaat dat bij vaak bij Turkse bruiloften, iedereen nodigt mensen uit, dus van die 300 mensen sta ik echt niet te kijken. Het zijn dan meestal ook zalen die afgehuurd worden.
Ik weet niet of je specifieke vragen hebt, maar ik wil anders best wat vertellen over mijn ervaringen en wat tips geven waar ik zelf op zou letten.
Heb je echt nog nooit een Turkse bruiloft meegemaakt? Dat zal wel even anders zijn voor je dan een Nederlandse bruiloft. Als ik jou was dan zou ik het komend jaar alvast eens naar een Turkse bruiloft gaan zodat je het kan zien. Er trouwt vast wel een neef of nicht van je aankomende schoonfamilie.

Evelien88

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #961 Gepost op: 5 april 2012, 11:20:39 »
Ja, dat is het verraderlijke, mensen nodigen mensen uit, etc. etc.! Dus als je 50 kaarten stuurt dan is 300 man nog krap! haha

Eigenlijk vraag ik mij het meest af hoe onze bruiloft eruit gaat zien, aangezien ik Nederlands ben en hij Turks.. Ik hoop niet dat mijn familie (of juist zijn familie) zich op een of andere manier ongemakkelijk gaat voelen tijdens ons feest.

Ik kan best een keer mee naar een Turkse bruiloft, maar echt serieus iedereen kent elkaar daar, en er wordt veel gepraat.. En aangezien mijn vriend vorig voorjaar nog verloofd was is het hebben van trouwplannen nu te vroeg (althans, volgens de Turkse normen en waarden). En als ik op die bruiloften kom opdagen, is alles blijkbaar nog zo vers en dat ligt bij hun zo gevoelig dat is gewoon niet normaal.. Wel jammer, maar ik ben blij dat mijn vriend zoiets had: het maakt mij niets uit hoe mensen denken, wij gaan gewoon trouwen!
Ondertussen hebben we wel van zijn moeder begrepen dat we het stil moeten houden tot begin 2013, anders is alles nog zo "vers". Eigenlijk weet iedereen het al omdat we onze mond niet konden houden, dus heb er ook weer niet zo veel last van  :wink:

Cahira

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #962 Gepost op: 5 april 2012, 12:06:53 »
Ik snap dat het lastig is om naar een Turkse bruiloft te gaan als dit nog gevoelig ligt. Ik ging zelf natuurlijk altijd met een vriendin.
Maar goed, een aantal dingen die ik heb ervaren. Het hoeft bij jullie natuurlijk niet zo te zijn, dus bespreek dit met je verloofde!

* bij de meeste Turkse bruiloften zijn bijna de gehele tijd de mannen en vrouwen gescheiden. Ik weet niet of dat bij jullie ook het geval is, maar overleg dit van te voren goed met je verloofde en als dit bij jullie zo is, geef dit dan ook aan aan de Nederlandse gasten. Mijn Turkse vriendin is uiteindeindelijk met een Nederlander getrouwd en een aantal NL gasten wisten dit niet en waren erg verbaasd dat ze apart moesten gaan zitten.

* bereid je Nl gasten ook voor op het feit dat niet alle mannen een hand geven aan vrouwen en andersom en leg dit uit!

* ik weet hoe traditioneel jullie het doen, maar op de eerder genoemde bruiloft werd absoluut geen alcohol geschonken. Het was dus erg apart toen een NL gast met een fles drank als cadeau aan kwam zetten. Ik heb die maar discreet achter op een tafel achter bloemstukken gezet. Maar als er geen alcohol geschonken wordt zeg dit van te voren tegen je NL gasten.

* Er wordt vaak veel geld en goud gegeven. Dit is heel anders dan het cadeau en envelopje geven bij NL bruiloften. Het bruidspaar wordt naar voren geroepen en er staat iemand naast met een microfoon (of harde stem). De familie en vrienden komen langs en de bedragen worden hardop door de zaal genoemd, dus echt: De jongste broer Mohammed geeft 500 euro!
De bedragen zijn vaak enorm vergeleken met NL bruiloften. Honderden euro´s of goudstukken is echt normaal als het om familie gaat. Het geld en de goudstukken worden vervolgens op de kleding van de bruid en bruidegom gespeld, dus je hebt op een gegeven moment overal geld hangen.
Bespreek dit goed met je verloofde of dit ook bij hen traditie is, dan en je voorbereid anders weet je niet wat je overkomt.

* de hele familie komt mee, dus kinderen lopen overal rond. Mijn Turkse vriendin liet laatst haar 2jarig dochtertje ophalen van een Turkse bruiloft omdat ze moe werd. Een andere vriendin kwam haar halen en zou haar op bed leggen en oppassen. Heel de familie viel erover dat het kind niet op de bruiloft bleef want normaal blijven de kinderen gewoon de hele avond.

* over familie gesproken. Je meld al dat momenteel jullie relatie gevoelig ligt bij familie en vrienden. Dit zal volgend jaar voor sommigen echt niet anders zijn!!! Er zullen altijd mensen bij zijn die niet accepteren dat een Turkse jongen met een Nederlandse trouwt. Dit was bij mijn vriendin ook het geval. Haar oom bijvoorbeeld heeft het nog steeds niet geaccepteerd. En dat terwijl de man moslim is en door het grootste deel van de familie als ideale schoonzoon gezien wordt.
Wees je ervan bewust dat er altijd zulke mensen zullen zijn en laat het los, maak je er niet druk om. Zeker niet op je trouwdag.

* Turkse bruiloften zijn vaak chaotisch! Veel mensen, waarvan je er vele niet kent. Dingen zijn ook niet altijd even goed geregeld. Probeer aan de hand van o.a. mijn adviezen voorbereid te zijn, en laat de rest over je heen komen. Zorg dat je een paar meiden om je heen hebt (zijn zussen bijvoorbeeld) die je vertrouwt en die meteen dingen kunnen regelen als dat moet dan hoef jij dat iet te doen. Hieronder lees je voorbeelden, dan weet je wat ik bedoel

* ik weet niet waar jullie het feest vieren, maar de bruiloften waar ik was werden meestal in zalen bij wijkgebouwen gehouden. Deze zijn standaard niet versierd als je ze huurt en ik heb het dan ook al eens meegemaakt dat zussen of vriendinnen halsoverkop nog tafelkleden, bloemetjes en slingers of ballonnen moesten regelen. Probeer dit voor te zijn

* spreek goed af hoe de hapjes en drankjes geregeld zijn. Ik heb het eens meegemaakt dat de dames van het wijkgebouw gewoon de mensen lieten afrekenen!!! Ik heb dit uiteraard meteen rechtgezet. Eten wordt meestal door familie zelf geregeld en meegenomen. (lekker hoor) Maar zorg in ieder geval dat bekend is hoe en wat zodat er geen misverstanden over bestaan wat betreft kosten en wie wat regelt.

* regel een goede dj of band. er wordt behoorlijk wat afgedanst op een Turkse bruiloft wat erg gezellig is. De Turkse muziek is vaak ook erg goed. Maar voor NL gasten is het misschien ook leuk als er voor hen bekendere muziek wordt gedraaid. De dj zal dus een goede mix moeten maken die iedereen tevreden houd en vooral niet te ver gaan om bijv. de NL kant tevreden te houden. Ik heb meegemaakt dat een dj een nogal seksueel getint nummer opzetten tijdens een blok niet-Turkse muziek. Zelfs de NL gasten vonden dit niet prettig en stopten met dansen. Het was een erg ongemakkelijke sfeer en de dj begreep dat hij een fout had gemaakt en zette snel wat anders op. Bespreek dit dus van te voren goed met de dj of band.

Goed, mijn vingers gaan nu pijn doen, dus ik stop er even mee. Maar dit is wat me zo snel even te binnen schoot. Ik heb altijd erg veel plezier gehad tijdens Turkse bruiloften maar het is net even anders dan we gewend zijn. Bespreek dus met je verloofde en eventueel familie en schoonfamilie goed hoe je het gaat doen.
Hihi, ik zou best wel weer eens naar een Turkse bruiloft willen, lekker dansen. Maar ja, de vriendschap tussen mijn vriendin en ik staat nu op een zeer laag pitje.
Als nog vragen hebt hoor ik het graag. Als mij nog iets te binnen schiet laat ik het ook weten. Ik ben erg benieuwd hoe jullie het gaan doen.

Evelien88

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #963 Gepost op: 5 april 2012, 13:47:35 »
Wow, wat een verhaal! Hartstikke bedankt voor je interesse! Even mijn reacties op je punten:

* De ouders van mijn verloofde zijn niet heel streng gelukkig. Zij komen beiden uit (de omgeving van) Istanbul, en daar schijnen mensen andere visies te hebben dan bijvoorbeeld in de dorpen. Dus ik denk dat mannen en vrouwen gewoon bij elkaar zullen zijn! We hebben immers ook maar 1 zaal afgehuurd dus het kan niet anders haha  :wink:

* over het hand geven heb ik nog eens goed nagedacht: dat is een goeie! Ik zal aan mijn verloofde vragen hoe dat zit, want anders gaan er zeker misverstanden ontstaan!

* wij gaan gewoon alcohol regelen voor de Nederlandse gasten hoor, want een bruiloft zonder bier en wijn kan sowieso niet (tenminste voor ons dan)! Ik zal inderdaad wel even aangeven dat ze niet met een fles alcohol als cadeau aan moeten komen zetten   :biggrin:

* vanaf het begin van onze relatie heb ik die vooroordelen al losgelaten, anders word je helemaal gek. Het is altijd van: oh ze is Nederlands, dus half Nederland zal al wel over haar heen zijn gegaan  :huh: Maar goed, ik zeg altijd: niemand is heilig!

* dat het chaotisch is, dat is echt niks voor mij haha! Ik ben echt een regelnicht en als iets niet volgens schema verloopt, schiet ik al helemaal in de stress. Dus dat betekent maar goed voorbereiden en inderdaad de rest aan iemand anders over laten.

* wij vieren het feest in Party Centrum Almere www.tmgpartycentrum.nl. Echt een super leuke locatie! Zij verzorgen op de dag alle decoraties en voorbeelden hebben we ook al gezien, dus dat komt wel goed denk ik!

* de catering wordt ook door de locatie geregeld, en daarbij zit al het eten en ook de hapjes en drankjes. Bier en wijn zullen wij voor de Nederlandse gasten volledig betalen en er is ook standaard frisdrank. Als mensen dan wat anders willen of bijvoorbeeld sterke soorten alcohol, dan moeten ze dat zelf afrekenen aan de bar.

* wij wilden in eerste instantie een dj, zodat hij beide muzieksoorten af kon spelen, dus zowel Turkse als Nederlandse muziek. Nu nemen we uiteindelijk toch een band en daarnaast dan ook een dj, want mijn schoonmoeder vind een dj goedkoop ogen... Jammer, want het is wel weer extra geld!  :ohmy:

Misschien ben ik bij een aantal punten wat pessimistisch overgekomen, maar ben bovenal heeeel erg blij dat wij gaan trouwen! En als je de dag positief begint, kan eigenlijk helemaal niets meer misgaan  :)

Cahira

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #964 Gepost op: 5 april 2012, 17:44:08 »
Als ze uit Istanbul komen dan is dat inderdaad heel anders. De Turkse families die ik ken komen uit de dorpen meer ten oosten van Ankara, dus meer naar de arabische kant en ze zijn een stuk traditioneler, dus daar zal een groot verschil in zitten.
Gelukkig maar, dat maakt het alleen maar makkelijker.
Ik gaf de punten ook natuurlijk vanuit mijn ervaringen, wat niet hoefde te betekenen dat het ook voor jullie van toepassing is.
Veel plezier verder met de voorbereidingen. Jullie hebben in ieder geval genoeg voorbereidingstijd. Soms worden Turkse bruiloften in een maand ´geregeld´.

Soraaytje

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #965 Gepost op: 6 april 2012, 09:25:38 »
Hey dames,

Nu heb ik eindelijk de tijd, maar het lukt me op moment niet zo om me er toe aan te zetten alles terug te lezen.
Vind het leuk dat iedereen steeds verder opschiet met de voorbereidingen!
Wat zal dat een aparte ervaring voor je worden Evelien, zo'n half Turkse bruiloft!
Inderdaad goede voorbereiding is het belangrijkst, wil je het niet te chaotisch laten worden, maar daarna is het echt loslaten meis.
Er zullen altijd dingen anders lopen dan je in eerste instantie had gepland.

Hier is het verder erg rustig qua voorbereidingen. Beetje zelfde probleem als Shirley..
Kleine meid vergt momenteel vrij veel tijd van me (er komt weer een tandje door..en dat doet pijn ;-))
Verder staat m'n hoofd even naar andere plannen, want het lijkt steeds zekerder te worden dat wij gaan verhuizen!
En niet zomaar even een verhuizing, maar van Zoetermeer naar Venlo in Limburg. Back to my roots hahaha :biggrin:

Ben momenteel dan ook zo gespannen of het allemaal gaat lukken. Moet zoveel geregeld worden!!
Huis verkocht, AS moet overplaatsing van z'n werk krijgen, ik moet een nieuwe baan vinden, nieuw huis kopen (al is dat niet de grootste zorg) En dat moet natuurlijk allemaal op elkaar afgestemd worden..
Maar zoveel dingen om aan te denken, dat de bruiloft eventjes op een lager pitje staat. Kan nu toch nog niet veel, als ik nog niet zeker weet waar de bruiloft nou eigenlijk gehouden gaat worden.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Trouwen In 2013
« Reactie #966 Gepost op: 6 april 2012, 10:50:49 »
Spannend zeg Soraya, verhuizen..
Leuk dat je weer naar Limburg verhuist, terug wortelschieten in de geboortegrond, haha..
Heb je je huis al verkocht?
Zo blijkt maar weer, dat het toch wel fijn is, als we zo lang de voorbereidingstijd hebben he :laugh:
Mensen kunnen je dan wel raar aankijken, maar als dit soort " projecten" ineens tussendoor komen, ben je maar wat blij met die jaar+ voorbereiding..

Ik vroeg me trouwens van de week af...
Hoe gaat het met de afvallers onder ons? Op schema, gaat het lekker, of juist niet zoals gehoopt/gewenst?Even snel:
Zojuist de huwelijksdatum en tijd vastgelegd bij de gemeente.
24 mei 2013 om 15.00 uur is het zover!! :wub:

Graciella

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #967 Gepost op: 6 april 2012, 10:54:16 »
Hoi allemaal,

Wij trouwen ook in 2013 en ja hoor ook op 31-05-2013.
Wat leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die voor die datum hebben gekozen.
Bij ons was het vooral, omdat ik in mei wilde trouwen en AS in juni en nu hebben we de middenweg gekozen.
Toch in Mei met overloop naar Juni haha.
Ook ik ben een vroegplanner hoor!
Het gemeentehuis en de kerk zijn al besproken. Ook de feestlocatie is besproken.
We hebben wel een andere locatie moeten kiezen, want onze eerste keuze zat al vol (en dan noemen ze ons vroegplanners  :blink: )
Ook mijn jurk heb ik al gekocht. Ik ben op 17 maart gaan passen en heb meteen mijn droomjurk gevonden  :wub:
Het scheelt mij wel een hele hoop stress dat de "belangrijkste" dingen al geregeld zijn!
Met de fotograaf hebben we binnenkort een afspraak en 9 april komt een DJ langs.
Geen bridezilla, maar graag goed georganiseerd haha.
Iedereen veel plezier met de voorbereidingen!!!!

Groetjes Graciella

Evelien88

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #968 Gepost op: 6 april 2012, 11:59:37 »
@ Soraaytje Het zal zeker een aparte ervaring worden, en heel leuk hoop ik! Je hebt gelijk, voorbereidingen zijn belangrijk, maar als je gaat stressen om hoe alles loopt (dus anders dan je wilt) dan heb je geen leuke dag meer. En dat wil ik niet laten gebeuren! Ik lees dat je het nog heeel druk gaat krijgen.. Gaat je geplande trouwdatum nog wel door?

@ Marlie Spannend zeg, 24-05-2013, succes meid!

@ Graciella Leuk dat jij en je AS een middenweg hebben gevonden wat betreft de datum. Heel veel succes met de voorbereidingen! Ik ga in het najaar een jurk uitzoeken met mijn moeder  :)

kim89

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #969 Gepost op: 6 april 2012, 12:46:34 »
Even vlug een vraagje tussendoor? Wat vinden jullie van trash the dress?
zoals bv hier:


Ik vind het aan de ene kant zoo zonde van de jurk maar aan de andere kant levert het zulke leuke foto's op!
Ik zit toch erg in twijfel of wij ook niet zoiets gaan doen!

Graciella

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #970 Gepost op: 6 april 2012, 17:37:54 »
@Evelien heel veel plezier met het passen! Mijn moeder barste in tranen uit toen ze me zag, echt geweldig hahaha.

@Kim ik moet er niet aan denken hahaha. Het is zo zonde van je jurk! Ik zou dat echt niet kunnen hoor!

gympie

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #971 Gepost op: 6 april 2012, 19:03:10 »
Ben ik weer een keer :cool: , had idd ook al de belangrijkste dingen geregeld en alles ligt hier dus ook
even stil.

Maar het afvallen gaat redelijk, heb afgelopen week een dippie gehad, maar broek maat al 2 maatjes minder en
bh gaat ook goed los zitten (kan ik hopelijk strapless), maar ga steeds meer tegen het passen opzien. Blijf erg
onzeker en dat wil ik eigenlijk helemaal niet maar ja zet dat maar eens opzij (ben dus bang dat ik in elke jurk dus
veel te dik ben). Ik wil eigenlijk op 44/42 zitten met
passen en dat zit er nog niet in ben ik bang.

Het voordeel is wel dat ik wel weer echt actief aan het sporten ben. Waardoor ik me echt goed voelde. Alleen ben
ik deze week echt niet lekker geweest en moe (echt niet normaal :sad: ) hopelijk zakt dat snel weer weg want er komt dus
helemaal niks uit mijn handen.

Wat een klaagzang dat was eigenlijk niet echt de bedoeling  :unsure:

By the way: Aan alle nieuwe meiden, welkom en natuurlijk gefeliciteerd  :biggrin:

ps trash the dress, no way    dat zou ik dus niet zo gauw doen
« Laatst bewerkt op: 6 april 2012, 19:05:16 door gympie »

Carien85

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #972 Gepost op: 7 april 2012, 08:32:04 »
Zo, wat is er al weer veel gebeurd hier! Evelien en Graciella, welkom en gefeliciteerd. Veel plezier met alle voorbereidingen.

Evelien, leuk zeg, een half Turkse bruiloft.

Soraya, wat leuk dat jullie gaan verhuizen en wat fijn dat jullie huidige huis al verkocht is! Ik kan me voorstellen dat het rondom het trouwen even stil ligt nu.

Marlie, leuk dat de datum vast ligt. Gefeliciteerd.

Kim, trash the dress zou ik echt nooit doen. Zonde van de jurk (ook al doe je waarschijnlijk nooit meer iets met de jurk).

Hier zijn we ook weer iets verder met de voorbereidingen. We hebben een keuze gemaakt voor de fotograaf! Na het weekend gaan we bellen om het definitief vast te leggen en wat kleine dingetjes in de offerte aan te passen. Ook hebben we de dominee geregeld. Nu moeten we de kerk nog vastleggen en nog een leuke band vinden. En binnenkort op pad voor de jurk! Spannend, maar heel veel zin in.

Gaan jullie ook voor de kerk trouwen? Houden jullie de gemeentelijke ceremonie daarom iets soberder (niet weg laten geven, geen ringen)? En gaan jullie de kerk nog versieren? De dominee vertelde ons dat als we bloemen oid wilden, we dit zelf moeten verzorgen. Helemaal niet erg om te doen hoor, maar ben benieuwd naar jullie plannen.

o0kirs0o

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #973 Gepost op: 7 april 2012, 09:08:37 »
@kim, ik zit er ook over na te denken om een trash the dress shoot te doen. Weet alleen niet of ik zo ver zou gaan met verf... Haha!

@Carien, wij hebben helaas geen kerkdienst. Ik had dat wel gewild, maar as heeft er helemaal niks mee. Nu hebben we besloten dat we ook niet in het gemeentehuis trouwen, maar dan op een buitenlocatie.

lauraatjeh

  • Gast
Trouwen In 2013
« Reactie #974 Gepost op: 7 april 2012, 09:20:41 »
@kim89 ik denk niet dat ik dat kan, zo'n trash the dress shoot! Ik denk dat ik dat toch wel erg zonde vind van mijn jurk!

@carien85 ook hier geen kerkdienst... Al vind ik het wel heel erg mooi... Wij zijn alleen niet gelovig.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards