collapse

Auteur Topic: Trouwen In Mei 2013  (gelezen 800100 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #150 Gepost op: 26 juli 2012, 13:14:58 »
Nee geen buitenlandse partner, alleen heb ik zelf in het buitenland gewoond en gewerkt.
Waardoor ik ook aparte papieren nodig heb.
Als het goed is heb ik die nu, maar weet niet wat er nog meer nodig is.
Moeten we dingen opsturen of gewoon alles meenemen naar de ondertrouw?
Of printen ze dat ter plekke uit? (geboorteacte en dergelijke?)

marjolein1987

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #151 Gepost op: 26 juli 2012, 14:26:23 »
Wat slecht dat ik dit topic nu pas zie  :blink: !

Mijn AS (27) en ik (24) trouwen 31 mei 2013!

Wij hebben al geregeld:

* getuigen
* ceremonimeesters
* zaal + cateringbedrijf (bbq)
* fotograaf

Enne...ik heb net de bruidsmodezaak gebeld! Dinsdag 21 augustus ga ik jurken passen!! BEN DOOR HET DOLLEN HEEN!! :biggrin:

* ow ja, 6 september(op mijn verjaardag) gaan we in ondertrouw  :) *
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2012, 14:27:58 door marjolein1987 »

Veer

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #152 Gepost op: 26 juli 2012, 15:43:16 »
Wij willen op een krijtbord de datum schrijven en dat ons zoontje dit bord vasthoudt en dat je ons nog op de achtergrond ziet. Dit willen we dan in het park schieten en hier dan ansichtkaartjes van maken. Maar misschien wel raar om ons zoontje erop te zetten, omdat het 'ons' huwelijk is. Of vinden jullie van niet?

Ok, dan gaan we ervoor, thanks!! Worden vast leuke save-the-date kaartjes

Wij hadden eind 2011 een fotoshoot om een kalender van te maken en een dubbelzijdige kerstkaart en Save the date.
Ik bedacht me dat de fotografe ook een krijtbordje bij zich had. Ik weet niet meer waarom maar het was toen niet gelukt met het bordje. :rolleyes:
Ze heeft thuis het bordje weggehaald en er een tekstvakje van gemaakt.

Dit was de kerst en Save the date kaartje. Jullie kaartje gaat vast ook heel mooi worden.

Aan de ene kant Kerstkaart
[attachment=19635:Kerstkaart 2011.png]
en aan de ander kant Save The Date
[attachment=19636:Save the date kaart.png]
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2012, 15:43:29 door Veer »

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #153 Gepost op: 26 juli 2012, 16:51:59 »
Ik zit overigens stiekem te hopen dat mn moeder en schoonmoeder beide kunnen op 11 augustus want dan ga ik stiekem toch al naar een bruidswinkel.
Ik kan het gewoon niet laten, vooral niet omdat er zoveel uitverkoop is..

Dus hopelijk kunnen ze dan en anders wordt het 20 oktober!

Veer

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #154 Gepost op: 26 juli 2012, 17:07:50 »
Ik duim voor je! Het zou mooi zijn als beide moeders op 11 augustus kunnen, het zou toch super zijn als je trouwjurk vind met een voordelige prijs. Alvast heel veel plezier!

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #155 Gepost op: 26 juli 2012, 17:10:53 »
Ja.. al betaal ik hem zelf niet, is toch leuk idee?!
Sowieso kun je dan in prijsklasse misschien wat hoger zitten!
Maar goed, het is even afwachten of ze kunnen en dan nog moet er nog maar iets bij zitten wat mij past en wat ik mooi vind!

Ach ja alleen de jacht op een jurk is al gaaf haha!

Lielaloesje

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #156 Gepost op: 27 juli 2012, 10:41:07 »
Nee geen buitenlandse partner, alleen heb ik zelf in het buitenland gewoond en gewerkt.
Waardoor ik ook aparte papieren nodig heb.
Als het goed is heb ik die nu, maar weet niet wat er nog meer nodig is.
Moeten we dingen opsturen of gewoon alles meenemen naar de ondertrouw?
Of printen ze dat ter plekke uit? (geboorteacte en dergelijke?)

Wij hebben gewoon een afspraak gemaakt voor de ondertrouw en moesten onze identiteitsbewijzen en kopie identiteitsbewijzen van onze getuigen meenemen en verder niets. Tijdens de ondertrouw moet je een verklaring tekenen dat je ongehuwd bent en dat is het volgens mij. Met een geboorteakte hoef ik niets, want die heeft de gemeente al.

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #157 Gepost op: 27 juli 2012, 10:52:50 »
Ja tegen mij heeft ze niets gezegd over wat ik mee moest nemen.
Beetje stom!
Maar goed, zal wel op hun site kijken dan zie ik het vanzelf :wink:

Lielaloesje

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #158 Gepost op: 27 juli 2012, 10:56:43 »
Super leuke kaartjes, Veer! Wij gaan zondag foto's schieten, ben benieuwd of ons zoontje het bordje wil vasthouden :).

Hebben jullie trouwens ook het 'probleem' dat iedereen vraagt wanneer de bruiloft is en er al automatisch vanuit gaan dat ze de hele dag mogen komen? Ik vind het zo frappant! Wij hebben er al wel wat meer last van, omdat we maar 40 gasten (+ 10 kids) uitnodigen, maar ik heb echt iedere keer het gevoel dat ik me moet verdedigen/uitleggen, want ik zeg maar gelijk "we houden het heel klein, er komen maar 40 gasten". En hopelijk snappen ze dan, dat zij dus niet mogen komen. Ik vind het wel moeilijk . Sommige mensen zie je nu eenmaal vaker dan beste vriendinnen, zoals collega's of omdat ze bijvoorbeeld ook kindjes hebben. Eén groep zie ik bijna iedere week, want ik ken ze van de zwangersschapsgym, dus je bent dezelfde fase doorgemaakt en je kunt ze leuk samen laten spelen, maar ik vind ze nou niet echt vriendinnen ofzo, snap je wat ik bedoel? En daarnaast met twee heb ik wel echt een klik, maar met de anderen niet en ik vind het ook weer sneu om de rest dan niet uit te nodigen, dus dan nodig ik ze maar allemaal niet uit. Aan de andere kant; een paar vrienden die ik al heeel lang ken, die zie ik eigenlijk nog maar een paar keer per jaar, want ze wonen verder weg. Ik heb ze al automatisch op de gastenlijst gezet, want het betekent ook wel weer wat dat we ondanks de afstand contant houden, maar eigenlijk denk ik nu, zijn dit nog wel mijn beste vriendinnen?

Nougoed, sorry moest even mijn ei kwijt, maar vind het toch wel moeilijk soms. Zijn jullie al uit de (dag)gastenlijst?@ Marjolein: Welkom!

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #159 Gepost op: 27 juli 2012, 11:01:06 »
Ik heb een vriendin die woont ver weg en die zie ik niet zo vaak dus..
Spreken elkaar ook niet elke week.
Maar zij is wel een enorm goede vriendin.
Ik hoef mijn vrienden niet elke week of elke dag te spreken om te weten of het goede vriendinnen zijn.
Dit bedoel ik niet aanvallend ofzo, maar meer hoe ik het bij mij zie.

Het lijkt me wel moeilijk wanneer je het echt klein wilt houden wie je wel of niet uitnodigd. Mijn AS wil ook maar een paar mensen van zijn voetbalteam bijv uitnodigen. Scheve gezichten krijg je toch wel.. Maar hij heeft alleen met die paar jongens echt iets.

Wij zijn nog niet overal helemaal uit, maar het grootste gedeelte wel!

ps. je ei kwijt kunnen hier is fijn he! dat mag dus ook altijd! daar zijn wij ook voor ;-)

Jorien26

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #160 Gepost op: 27 juli 2012, 12:30:56 »
De lijst met daggasten waren we vrij snel uit. Wij doen alleen onze ouders, mijn oma, broers en zussen +kids en beste vrienden/vriendinnen met aanhang. Komen dan ook al op 34 mensen en dat vind ik wel genoeg. 's avonds komen daar dan de ooms en tantes, neven en nichten, een paar collega's en kennissen/ minder goede vrienden bij. Maar die lijst vind ik nog wel iets lastiger. avondgasten zitten we nu ongeveer op 90 mensen (dus inclusief daggasten)

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #161 Gepost op: 27 juli 2012, 12:35:38 »
Hebben wij precies hetzelfde Jorien!
Maar staan wel paar mensen op de twijfellijst die zich mogen bewijzen komende maanden :tongue:

Lielaloesje

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #162 Gepost op: 27 juli 2012, 13:08:44 »
Haha, das een goede tip, de twijfellijst. :)) Ga ik ook doen!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #163 Gepost op: 27 juli 2012, 13:12:40 »
De gastenlijst is inderdaad een behoorlijke hoofdbreker..
Ik ben zo snel geneigd om te denken: als ik die uitnodig, dan moet ik die en die eigenlijk ook wel uitnodigen. Vooral vriendlief heeft hier een handje van..
Maar ja, het blijft onze dag en ik wil hierbij hebben wie ik wil, en niet wie fatsoensgewijs moet..
Maar dat is wel lastig ... Phoe He..

Een twijfellijst hebben wij ook gemaakt .. Soort van reserves, haha

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #164 Gepost op: 27 juli 2012, 13:15:59 »
Vind dat eigenlijk ook zo'n onzin "fatsoensgewijs".
Waarom zou je de mooiste dag van je leven delen met mensen waar je niets mee hebt maar die je uitnodigt omdat je dat "hoort" te doen?!
Wie heeft die regel eigenlijk bedacht?
Ook beetje raar vind ik.. stel ik nodig een buurvrouw uit omdat ik t daar goed mee kan vinden, moet ik dan de hele straat uitnodigen?
Onzin toch?!

Nee ik ben daar heel makkelijk is, misschien iets te gemakkelijk haha!

Jorien26

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #165 Gepost op: 27 juli 2012, 16:45:11 »
woehooeeee!!! Ik heb net 2 afspraken gemaakt om jurken te gaan passen!!!! 14 augustus is het zover. Helemaal blij, kan niet wachten  :biggrin: :biggrin: :biggrin:
(blijheidspost)

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #166 Gepost op: 27 juli 2012, 17:02:57 »
Lucky you!!Ik heb overigens ons to do list af..
hopelijk niets vergeten!

Yvon83

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #167 Gepost op: 27 juli 2012, 17:36:11 »
Daggastenlijst is wel lastig idd, we hebben hem wel redelijk klaar, maar twijfelen nog wel. Ik heb 2 vriendinnen er meteen opgezet, wonen beide ver weg, maar we bellen regelmatig en als we elkaar zien is het super! Ik zou ze niet willen missen, ook al zie ik ze soms maanden niet.. 1 vriendin twijfel ik over, dat is zo wisselend qua contact..
Vriendengroep van vriendlief is ook nog niet duidelijk, 1 kameraad sowieso, die kent mijn vriend al van kleins af aan en is zijn getuige, maar de rest.. We doen iig niet de hele groep 'omdat het zo hoort' Wat dat betreft ga ik helemaal mee met Misseagle, wij nodigen uit wie wij er bij willen hebben en we nodigen geen mensen uit omdat ANDEREN vinden dat ze erbij horen te zijn :n

Ik heb ook een jurkpas afspraak :biggrin: 10 november bij www.anastasi.nl Nu nog in dubio wie ik meeneem, moeder en zusje sowieso, maar twijfel over schoonmoeder en -zus.. Vind 4 mensen wat veel.. Wie nemen jullie mee?

Jorien26

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #168 Gepost op: 27 juli 2012, 17:39:23 »
ik neem mn moeder, schoonmoeder en een vriendin mee!

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #169 Gepost op: 27 juli 2012, 18:21:30 »
@ tol: mooie juk zeg! ik zag hem in een ander topic!!!

@Yvon: ik neen mijn moeder, schoonmoeder en een vriendin mee om trouwjurken te passen!

IK ga 6 oktober jurken passen, nog ruim 2 maand wachten dus..!

Veer

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #170 Gepost op: 27 juli 2012, 19:26:01 »
Super leuke kaartjes, Veer! Wij gaan zondag foto's schieten, ben benieuwd of ons zoontje het bordje wil vasthouden :).

Hebben jullie trouwens ook het 'probleem' dat iedereen vraagt wanneer de bruiloft is en er al automatisch vanuit gaan dat ze de hele dag mogen komen? Ik vind het zo frappant! Wij hebben er al wel wat meer last van, omdat we maar 40 gasten (+ 10 kids) uitnodigen, maar ik heb echt iedere keer het gevoel dat ik me moet verdedigen/uitleggen, want ik zeg maar gelijk "we houden het heel klein, er komen maar 40 gasten". En hopelijk snappen ze dan, dat zij dus niet mogen komen. Ik vind het wel moeilijk . Sommige mensen zie je nu eenmaal vaker dan beste vriendinnen, zoals collega's of omdat ze bijvoorbeeld ook kindjes hebben. Eén groep zie ik bijna iedere week, want ik ken ze van de zwangersschapsgym, dus je bent dezelfde fase doorgemaakt en je kunt ze leuk samen laten spelen, maar ik vind ze nou niet echt vriendinnen ofzo, snap je wat ik bedoel? En daarnaast met twee heb ik wel echt een klik, maar met de anderen niet en ik vind het ook weer sneu om de rest dan niet uit te nodigen, dus dan nodig ik ze maar allemaal niet uit. Aan de andere kant; een paar vrienden die ik al heeel lang ken, die zie ik eigenlijk nog maar een paar keer per jaar, want ze wonen verder weg. Ik heb ze al automatisch op de gastenlijst gezet, want het betekent ook wel weer wat dat we ondanks de afstand contant houden, maar eigenlijk denk ik nu, zijn dit nog wel mijn beste vriendinnen?

Nougoed, sorry moest even mijn ei kwijt, maar vind het toch wel moeilijk soms. Zijn jullie al uit de (dag)gastenlijst?

@ Marjolein: Welkom!

Bedankt we waren er heel blij mee. Ze staan ook in de kalender in september en december. Als je een goede fotograaf erbij hebt vast wel. We hebben een hele toffe die de kinderen mooi op de foto kan krijgen.
Nee eigenlijk hebben we die reacties niet gehad van mensen dat ze verwachten dat ze de hele dag mogen komen. De naaste familie is al heel groot en met de ooms en tantes komen we dus al aan 70 daggasten en omdat al een grote groep is. Hebben we gekozen de vrienden alleen 's avonds te laten komen. En zelf vond ik dat niet zo leuk maar ik geloof dat de vrienden het niet zo raar vinden. Een vriendin die ik er graag bij had gaat niet komen omdat ze niemand kent op onze trouw naast ons. Maar is dan wel verbaasd dat ze geen uitnodiging heeft gehad. Ik dacht ze wil niet komen en ze zou vandaag komen dat had ze er misschien eentje gekregen. En ik ga denk ik wat vriendinnen van mij per e-mail de kaart sturen omdat ze ook allemaal een geboortekaartje kregen met de uitnodiging voor de babyborrel en er geen van zijn er geweest van mij vriendinnen. Verloofde zijn vrienden waren er wel allemaal.
Het was echt een heel lastig karwei de gastenlijst helemaal compleet te maken met alle benodigde gegevens.

Yvon83

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #171 Gepost op: 27 juli 2012, 20:41:33 »
Bedankt we waren er heel blij mee. Ze staan ook in de kalender in september en december. Als je een goede fotograaf erbij hebt vast wel. We hebben een hele toffe die de kinderen mooi op de foto kan krijgen.
Nee eigenlijk hebben we die reacties niet gehad van mensen dat ze verwachten dat ze de hele dag mogen komen. De naaste familie is al heel groot en met de ooms en tantes komen we dus al aan 70 daggasten en omdat al een grote groep is. Hebben we gekozen de vrienden alleen 's avonds te laten komen. En zelf vond ik dat niet zo leuk maar ik geloof dat de vrienden het niet zo raar vinden. Een vriendin die ik er graag bij had gaat niet komen omdat ze niemand kent op onze trouw naast ons. Maar is dan wel verbaasd dat ze geen uitnodiging heeft gehad. Ik dacht ze wil niet komen en ze zou vandaag komen dat had ze er misschien eentje gekregen. En ik ga denk ik wat vriendinnen van mij per e-mail de kaart sturen omdat ze ook allemaal een geboortekaartje kregen met de uitnodiging voor de babyborrel en er geen van zijn er geweest van mij vriendinnen. Verloofde zijn vrienden waren er wel allemaal.
Het was echt een heel lastig karwei de gastenlijst helemaal compleet te maken met alle benodigde gegevens.

Ik zou dan dus ook mijn vrienden verkiezen boven ooms en tantes.. Maar dat ligt ook aan de band die je met de familie hebt. Ik hoef ze er echt niet de hele dag bij.. Van je vriendin vind ik het ook maar raar.. Omdat ze niemand kent komt ze niet op je trouwdag? Ik zou me bijna afvragen wat ik dan waard ben als vriendin.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #172 Gepost op: 27 juli 2012, 21:02:24 »
Jeetje wat gaan jullie snel, ik kan het bijna niet bijhouden haha.

@Tol ik heb je jurk in het andere topic gezien en wat is ie mooi zeg!!!!!!!!!! Staat je prachtig meid!

@veer, wat een super leuke kaarten en wat heb je mooie kindjes! Daar ben je zeker heel trots op :biggrin:

@ yvon, toen ik ging passen had ik mijn moeder, mijn zus en 3 vriendinnen meegenomen. Het is druk, maar wel gezellig. En als je DE jurk aanhebt, zullen ze het allemaal met elkaar eens zijn!!

@gastenlijst, het is idd heel lastig om de lijst samen te stellen. AS komt met steeds meer mensen aan die hij ook wil uitnodigen, waardoor we nu al op bijna 170 avondgasten zitten. En overdag hebben we ook veel gasten, omdat AS een grote familie heeft, met veel kindjes. Ik kan maar 1 tip meegeven, luister naar je eigen gevoel en niet naar het gezeur van anderen hahaha

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #173 Gepost op: 28 juli 2012, 02:18:26 »
@ jorien..geniet van het passen

@ miss eagle.. wil je je to do list delen??altijd fijn om die van anderen te zien, en dingen tegen te komen waar je zelf niet aan denkt..


@ yvon. Ik zou bij het passen vooral diegene meenemen waaraan je de meeste waarde hecht aan diens mening. Misschien is het wel heel leuk om je schoonmoder bijv. mee te nemen, maar heeft zij een hele andere smaak en uitgesproken mening, kan dat je best onzeker maken..


@ veer.. leuke kaart zeg..

Vandaag hebben wij foto's gemaakt voor onze save the date kaartjes.. Ze zijn echt super geworden. zusje van AS heeft de foto's gemaakt en die kan dat ook zo goed (gaat volgend jaar beginnen met fotovakschool) dus was voor haar ook weer een leuke oefening en dit soort foto's had zij nog nooit gemaakt.. We hebben wat afgelachen..
Als ze af zijn, zal ik ze wel showen..

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #174 Gepost op: 28 juli 2012, 10:38:30 »
@Marlie, ben erg benieuwd naar die kaartjes!
Hadden jullie mijn filmpje al gezien?
ben ik ook wel trots op!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards