collapse

Auteur Topic: Trouwen In Mei 2013  (gelezen 798450 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jorien26

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1050 Gepost op: 4 december 2012, 16:03:11 »
iedereen met huis-verkoop-stress, lijkt me idd echt heel vervelend om nu je huis te koop te hebben staan... Ik duim met jullie mee dat alles snel verkocht raakt!
Zelf een jaar geleden ons eerste huis gekocht, en genoeg plek voor uitbreiding hier dus we zitten gelukkig voorlopig wel goed ;)

verder weinig vorderingen, ik word alleen wel verrekte zenuwachtig van die ticker haha.... nog zoveel te doen en al over de helft! (eind mei ten huwelijk gevraagd..) time flies!!!

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1051 Gepost op: 4 december 2012, 16:49:28 »
Ja wel fijn zeg als je nu al een huis hebt kunnen kopen die ook nog eens groot genoeg is!
Kopen zal bij ons er echt lange tijd niet in zitten... :(

En dit huis is in principe groot genoeg voor 1 kindje maar niet voor 2! Hebben namelijk wel veel bergruimte (enorm grote schuur, grote zolder, bergingkast in huis) maar wel slechts 2 slaapkamers en de woonruimte beneden is gewoon niet groot.

Zelf ben ik ook enorm zenuwachtig hoor.. Zoveel te doen nog!
En lijkt allemaal zo klein maar alles bij elkaar....

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1052 Gepost op: 4 december 2012, 18:43:43 »
Hihi, ik ben zelf helemaal niet zenuwachtig, komt allemaal vanzelf wel.. Schoonmoeder maakt zich daarentegen wel druk voor 10.. Maakt zich momenteel druk over waar mijn jurk moet hangen als ik hem 20 januari mee krijg. ;)

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1053 Gepost op: 4 december 2012, 19:13:17 »
Kopen zit er hier voorlopig ook echt niet in! En eigenlijk is dit huis gewoon te klein voor een gezin, Met 1 kindje kan het wel de 1e paar jaar, maar 2 kinderen is echt onmogelijk.

Zenuwen heb ik hier helemaal nog niet, Alles loopt op rolletjes, Volgende week donderdag gaan we in ondertrouw! Eerste stap!

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1054 Gepost op: 4 december 2012, 19:20:19 »
Kopen zit er hier voorlopig ook echt niet in! En eigenlijk is dit huis gewoon te klein voor een gezin, Met 1 kindje kan het wel de 1e paar jaar, maar 2 kinderen is echt onmogelijk.

Zenuwen heb ik hier helemaal nog niet, Alles loopt op rolletjes, Volgende week donderdag gaan we in ondertrouw! Eerste stap!

Leuk, wij gaan volgende week woensdag, 12-12-12 ;)

steef1

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1055 Gepost op: 4 december 2012, 21:14:13 »
tol81: ik heb ook geen kinderen , proficiat met je trouwauto !

Jorien26: ben ook eind mei ten huwelijk gevraagd, het zal 2jaar en 2dagen geleden zijn als we gaan trouwen
maar echt aan het plannen was ik toen nog niet in het begin
(heb er spijt van omdat ik liever 25e mei wou trouwen, we zijn dan 5jaar samen &
had gewoon mijn haar moeten laten groeien xD hehe )
 :applaus: 24e gewoon doorfeesten  :applaus:

nog zoveel te doen ?? 
wat staat er nog op het programma bij jullie ?

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1056 Gepost op: 5 december 2012, 07:08:30 »
Kopen zit er hier voorlopig ook echt niet in! En eigenlijk is dit huis gewoon te klein voor een gezin, Met 1 kindje kan het wel de 1e paar jaar, maar 2 kinderen is echt onmogelijk.

Zenuwen heb ik hier helemaal nog niet, Alles loopt op rolletjes, Volgende week donderdag gaan we in ondertrouw! Eerste stap!

Leuk, wij gaan volgende week woensdag, 12-12-12 ;)

Wij ook!!!

Ennuh zenuwachtig als in echt nerveus ben ik ook niet, maar wel kriebels!

En t ligt nu behoorlijk stil terwijl ons to do lijstje nog wel lang is en ik volgens mij hoop dingen ook niet erop heb staan omdat er nog geen concrete afspraken over gemaakt zijn..

En de tijd vliegt ongelofelijk!!

bvandenberg

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1057 Gepost op: 5 december 2012, 08:30:53 »
@ tol81 ....300 ,- vindt ik niet veel wij betalen 250,- voor 3 uurtjes  50,- per extra uur (snoek ds)
 je bent niet de enige met kindjes ik heb een zoontje ryan net 4 jaar geworden .....

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1058 Gepost op: 5 december 2012, 17:16:39 »
Hier ook geen kindjes.

Trouwauto heb ik eerlijk gezegd geen idee van prijzen. Mijn lief wil eigenlijk nog graag een Eendje (2CV) kopen en die dan voor de bruiloft gebruiken. En anders heeft de buurman van zijn werk nog een paar mooie klassieke Volvo's staan. En bij mijn ouders in de straat staat een hele oude Citroën waar we nog kunnen vragen of we die mogen lenen/huren.

To do lijst is hier ook nog wel lang hoor! Wel een hoop al een idee van wat we willen maar de concrete uitvoering mist nog. Binnenkort de fotograaf ook maar eens mailen, we zouden een kennismakingsgesprek hebben maar heb nog niks van haar gehoord.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1059 Gepost op: 5 december 2012, 19:45:03 »
Leuk dames op 12-12-12! Ook speciaal met die reden?

Hier is ondertrouw alleen op dinsdag en donderdag, En wij wilde perse op 13-12 in ondertrouw, en gelukkig valt dit op donderdag, We wilde graag om 13:00 maar dat kan niet, dus nu om11:00. Wij hebben deze datum omdat we dan 2 jaar verloofd zijn :)

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1060 Gepost op: 5 december 2012, 21:14:10 »
Ja speciaal die datum..
Onze eigen data vielen telkens in weekend enzo en 12-12-12 is ook erg bijzonder!
We gaan om 12uur ook echt in ondertrouw.
Heb er nu al zin in!!

Yvon83

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1061 Gepost op: 6 december 2012, 07:42:43 »
Mijn vriend heeft een goudkleurige kever, heeft hij de afgelopen jaren helemaal gerestaureerd, dus dat wordt de trouwauto. Anders werd het waarschijnlijk zijn vrachtwagen, maar ik zou ook geen problemen ermee hebben om onze eigen auto t gebruiken, die is ook mooi :)

12-12 omdat we dit jaar nog moesten (ivm de tarieven, nu betalen we 2012 tarief) en ik volgende week nog wel vrij kan, maar daarna niet meer.. ;) Toen zat ik eens in de agenda te bladeren en tja, 12-12-12 is dan gewoon een mooie datum.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1062 Gepost op: 6 december 2012, 09:56:47 »
@ tol81 ....300 ,- vindt ik niet veel wij betalen 250,- voor 3 uurtjes  50,- per extra uur (snoek ds)
 je bent niet de enige met kindjes ik heb een zoontje ryan net 4 jaar geworden .....

jeetje wat een geld... ik vind dat echt veel te veel... klinkt raar, maar dat heb ik er niet voor over... 250 is voor ons echt de max... ben nu in onderhandeling met 2 personen... Ook voor een Citroen Snoek...

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1063 Gepost op: 6 december 2012, 11:24:25 »
Datum voor ondertrouw is geregeld  :applaus: 27 december om 9.45. Geen speciale datum, hadden allebei geen voorkeur voor iets bijzonders en het ging meer om praktisch. Dit jaar is gunstiger want volgend jaar gaan de kosten met €50 omhoog. En wil er liever geen vrij voor nemen, werk maar parttime dus wil dan ook gewoon werken. Donderdag kwam het beste uit, dus voila, 27 december. Gaan daarna waarschijnlijk naar Amsterdam om schoenen te zoeken voor mijn lief voor onder zijn pak!

Nu nog bedenken hoe ik mijn vriendinnetje als getuige ga vragen. Hadden in eerste instantie allebei 1 getuige, ik m'n zusje en lief een vriend. Ik wist er zo wel 2, maar hij kwam er niet uit dus allebei 1. Uiteindelijk heeft hij nu ook nummer 2 bedacht (hij gaat met allebei zijn zusjes even goed om dus een keuze is dan lastig), dus ga ik mijn vriendin vragen. Alleen zie ik haar niet meer voor de 27e en als ze wil, heb ik haar gegevens wel nodig. Misschien dat ik haar een kaartje ga sturen ofzo :)*

Gelijk even een afspraak gemaakt voor het proef-proefkapsel. Ook wel fijn, vrouwtje dat ik aan de telefoon had, tevens eigenaresse, heeft zichzelf voor die afspraak ingepland. Eigenlijk zou een collega van haar het doen maar toen ik zei dat het voor een proef-proefkapsel is, vroeg ze gelijk naar trouwdatum. Mocht het bevallen, dan kan ik mijn haar daar ook laten doen want dan heeft zij zelf ook tijd op die dag. Haar collegaatje zit in haar examenjaar en had misschien geen tijd, dus is ook lang zo ervaren niet en dat wil ik juist wel, iemand die me echt goed kan adviseren. Dubbel handig dus!
« Laatst bewerkt op: 6 december 2012, 11:34:07 door Tam1987 »

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1064 Gepost op: 6 december 2012, 13:35:45 »
Ik wordt inderdaad ook erg zenuwachtig van de ticker!! Zeker door de huizen verkoop stress, waardoor er in de bruiloft even iets minder energie en tijd gestoken wordt.. Met nog veel te doen!!
Mn schoonmoeder is ook helemaal zenuwachtig. Ze zei me gisteren dat ze elke nacht wel over de bruiloft droomt, maar het nooit goedgaat  :blink:

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1065 Gepost op: 6 december 2012, 19:58:14 »
Bedankt voor jullie lieve reacties!

Leuk dat veel van jullie binnenkort al in ondertrouw gaan! Eerlijk gezegd heb ik geen idee of het bij ons duurder wordt volgend jaar..

De prijzen die ik voorbij zie komen voor de trouwauto vind ik echt niet duur!

WIj gaan morgen pennen bestellen met onze trouwdatum erop voor onze getuige! met kerst gaan we ze vragen!

Ik heb trouwens even in het secret sint topic gekeken, leuk zeg de gedichten en cadeautjes!

suus098

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1066 Gepost op: 8 december 2012, 15:40:42 »
Hoi allemaal,

Even een tijdje niet op het forum geweest. Druk met van alles en nog wat en eigenlijk weinig met de bruiloft bezig geweest.

Vandaag wel onze trouwringen opgehaald, echt heel erg blij mee.

Wij hebben 2 kinderen van 4 en 2 jaar. De oudste is een jongen en de jongste een meisje. Vanmiddag bij het ophalen van de ringen, zei de jongste meteen dat zij ook een ring wilde. Dus dacht dat dat misschien wel leuk zou zijn op de trouwdag dat de kinderen ook allebei een ring krijgen. Vinden jullie dat ook kunnen voor een jongen? Want wil het alleen voor allebei.

Verder hebben wij ook de trouwauto geregeld en betalen hiervoor 450 euro. Maar dat komt ook omdat er 100 euro haal en brenggeld bij zit. Onze auto komt uit Brabant. Mijn AS wilde graag een sportauto en ik een oldtimer, dus hebben we uiteindelijk gekozen voor een Porsche Speedster :D.

Verder willen wij met de kerst onze save the date gaan versturen. We willen proberen morgen een leuke foto met de kinderen te maken.

Fijn weekend!

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1067 Gepost op: 8 december 2012, 19:47:40 »
Hoi allemaal,

Even een tijdje niet op het forum geweest. Druk met van alles en nog wat en eigenlijk weinig met de bruiloft bezig geweest.

Vandaag wel onze trouwringen opgehaald, echt heel erg blij mee.

Wij hebben 2 kinderen van 4 en 2 jaar. De oudste is een jongen en de jongste een meisje. Vanmiddag bij het ophalen van de ringen, zei de jongste meteen dat zij ook een ring wilde. Dus dacht dat dat misschien wel leuk zou zijn op de trouwdag dat de kinderen ook allebei een ring krijgen. Vinden jullie dat ook kunnen voor een jongen? Want wil het alleen voor allebei.

Verder hebben wij ook de trouwauto geregeld en betalen hiervoor 450 euro. Maar dat komt ook omdat er 100 euro haal en brenggeld bij zit. Onze auto komt uit Brabant. Mijn AS wilde graag een sportauto en ik een oldtimer, dus hebben we uiteindelijk gekozen voor een Porsche Speedster :D.

Verder willen wij met de kerst onze save the date gaan versturen. We willen proberen morgen een leuke foto met de kinderen te maken.

Fijn weekend!
Mijn nicht heeft haar zoon en hoekige gegeven ipv een ring... Is dat nog en optie?

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1068 Gepost op: 8 december 2012, 20:39:32 »
he Tol, hoekige?? denk dat je horloge bedoeld??

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1069 Gepost op: 9 december 2012, 09:20:21 »
Haha ja ik hoop ook horloge anders snap ik echt niet wat hoekige is :P

Heb zo'n zin in woensdag!! Weet dat iedereen zegt dat het niets voorstelt een ondertrouw, maar voor mijn gevoel wel! Collegatje was t ook met me eens, dus was wel fijn..die snapte het waarom ik er zo naar uit kijk hihi..

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1070 Gepost op: 9 december 2012, 15:30:42 »
Haha ja ik hoop ook horloge anders snap ik echt niet wat hoekige is :P

Heb zo'n zin in woensdag!! Weet dat iedereen zegt dat het niets voorstelt een ondertrouw, maar voor mijn gevoel wel! Collegatje was t ook met me eens, dus was wel fijn..die snapte het waarom ik er zo naar uit kijk hihi..

Ik deel jouw gevoel hoor, Het voelt als de 1e echte stap ofzo...

Ik werd vanmorgen wakker, en keek op de kalender wat er deze week allemaal op staat, en toen was het ook  :applaus: :applaus: donderdag in ondertrouw!! Ik heb er ook echt zin in

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1071 Gepost op: 9 december 2012, 18:53:00 »
Ik vind het ook wel bijzonder hoor, ondertrouw! Ook al is het puur formeel, het is toch wel de eerste bevestiging van wat er staat te gebeuren!

@ Suus, ik vind inderdaad een horloge een mooi alternatief, een ring voor een jongen zou niet mijn eerste keus zijn... Met name bij jonge kinderen, oudere kunnen het gebaar waarderen maar nu zullen ze misschien snel horen 'Ringen zijn voor meisjes!' van anderen en dat is toch minder leuk denk ik.

Hebben gisteren even tussen neus en lippen door een videograaf geregeld :D Een neefje wat op een Beeld & Geluid-opleiding zit en die het superleuk vindt om te filmen. We willen alleen de ceremonie gefilmd, omdat ik denk dat ik de speech die onze BABS houdt, niet erg goed onthoud op dat moment  :blush: Dus vind dat wel leuk om later terug te zien. En misschien de speeches tijdens het eten van familie, maar dan kan er altijd nog iemand anders filmen. Hebben jullie iets dergelijks?

Gisteren nog met lief naar pakken wezen kijken en hij weet nu helemaal wat hij wil, wel handig. Ook gehoord dat ze in januari 2 paar paarse schoenen binnenkrijgen, dus dat houden we ook even goed in de gaten!

Bruidje224

  • Junior
  • **
  • Berichten: 134
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1072 Gepost op: 9 december 2012, 22:37:30 »
-
« Laatst bewerkt op: 6 september 2021, 15:03:03 door Bruidje224 »

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1073 Gepost op: 10 december 2012, 00:40:32 »
Ieder zijn eigen tempo toch? Hier moet ook nog wel een hoop gebeuren hoor, moeten nog een gesprek met de fotograaf en überhaupt afwachten of dat allemaal doorgaat. Ringen, boeket, vervoer, catering voor trouwlocatie en feestlocatie, decoratie, kapsel en make up en dan vergeet ik vast nog wat ;) Maar het kan best de moeite waard zijn om nog dit jaar in ondertrouw te gaan. Je betaalt dan nl de gemeentelijke leges en die gaan in onze gemeente volgend jaar met €50 omhoog. Das toch makkelijk verdiend, dus daarom gaan we op de valreep nog in dit jaar in ondertrouw.

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In Mei 2013
« Reactie #1074 Gepost op: 10 december 2012, 06:20:09 »
Bij ons gaat het zelfs bijna 4x omhoog.. dus ipv 371 betaal je dan 1172!
Dus uh... t loont nogal om in 2012 in ondertrouw te gaan ;)

Oeh overmorgen al..!!!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards